Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 23 listopada 2024 12:43

Od pikseli do zysków: Sztuka i biznes projektowania gier slotowych online w Polsce

Producenci gier hazardowych czujnie obserwują zmieniające się trendy. Wraz z rosnącą popularnością gier kasynowych zmieniają się same gry hazardowe wideo (automaty i gry stołowe). Dziś gry producenta, który idzie na łatwiznę i nie inwestuje w dobrego dyrektora artystycznego, raczej nie wyróżnią się spośród setek slotów i gier stołowych, które dzień i noc walczą o uwagę graczy w kasynach online.

 

Polska wiele lat temu dołączyła do Estonii, Szwecji, Malty czy Wielkiej Brytanii – krajów prężnie działających na rynku oprogramowania hazardowego. Mamy dziś swoich własnych producentów i gry ze studia Wazdan czy Promatic oferowane są przez setki kasyn internetowych. Spójrzmy zatem, w jakiej mierze sukces developera zależy od designu produktu finalnego.

Sytuacja na polskim rynku automatów online

Kiedy odwiedzamy najlepsze kasyna online recenzowane na https://casinorix-pl.com/, rzadko zwracamy uwagę na kraj pochodzenia dewelopera. Sam producent jest ważniejszy - tylko kilku lub kilkunastu najlepszych dostawców oprogramowania wyznacza trendy i dostarcza gry najwyższej jakości.

 

Jak pokazują badania, polscy gracze nie różnią się od hazardzistów w Czech, Niemiec czy Finlandii. Niezmiennie największym wzięciem w kasynach online cieszą się w Polsce automaty. Większość z nas wybiera najprostsze owocówki z 3 czy 4 bębnami i kilkoma liniami wypłat. Na drugim miejscu pod względem popularności znajduje się blackjack, potem ruletka, poker i bakarat.

 

Przeciętne kasyno ma w bibliotece 4000-5000 gier, jednak pozostajemy wierni swoim wyborom i najchętniej wielokrotnie wracamy do gier, które już znamy. Gracze testujący nowości stanowią w polskim świecie iGamingu rzadkość.

Sztuka projektowania atrakcyjnych gier slotowych

Wydawałoby się, że stworzenie gry hazardowej wideo to bułka z masłem. Wystarczy jednak najpierw spojrzeć na tytuły takich drugoligowych producentów jak Belatra czy Igrosoft a potem uruchomić dowolną grę od Big Time Gaming, Red Tiger czy Hacksaw Gaming, żeby zdać sobie sprawę z tego, jak wielką wagę przy kreowaniu nowej gry hazardowej odgrywa design.

 

Najepsze gry są dopracowane wizualnie w każdym calu. Ale nigdy kosztem wygody użytkowania. Nawet najlepszy design nie obroni się, gdy gracz po uruchomieniu zacznie narzekać na nieintuicyjną obsługę czy nudną rozgrywkę. Projektanci muszą więc nieustannie balansować pomiędzy estetyką, grywalnością i funkcjonalnością.

 

Oto przykłady udanych gier, które od lat nie schodzą z czołówek polskich list przebojów w kasynach online:

 

● The Dog House Megaways (Pragmatic Play)

● Demi Gods (Spinomenal)

● It's a Joker (Felix Gaming)

 

To oczywiście tylko wierzchołek góry lodowej. Najwięksi producenci posiadają w katalogu ponad 500 tytułów i nie ma miesiąca, w którym nie wprowadziliby kilku nowych gier na rynek.

Idealna gra hazardowa: przepis na sukces

To, czy dany producent przebije się do świadomości graczy, czy też nie, przekłada się wprost na zysk producenta. Im więcej pieniędzy gracze wydadzą na danym tytule, tym więcej wpada do kieszeni studia. GGR (Gross Gambling Revenue) to nic innego jak kwota wydana na automacie pomniejszona o wygrane. Procent od GGR to zysk producenta.

 

Mówiliśmy już o równowadze pomiędzy grywalnością, estetyką i funkcjonalnością. Czasami się zdarza, że nowy tytuł niespodziewanie rozbija bank i staje się protoplasta zupełnie nowych kategorii gier. Dobrym przykładem jest tutaj Aviator stworzony przez studio Spribe. Jednak udane hity kasynowe rzadko kiedy są pełne nowatorskich rozwiązań i eksperymentów. Gracz nie chce poczuć się przytłoczony ogromem nowych funkcji, rund bonusowych czy wizualnych wodotrysków.

 

Podczas pracy nad grą można pójść przetartym szlakiem (np. wprowadzić setną owocówkę nie różniąca się od konkurencji) albo postawić na oryginalny pomysł. Jedna i druga strategia ma swoje wady i zalety.

Wyzwania stojące przed producentami gier hazardowych

Klimat prawny w Polsce jest, delikatnie mówiąc, mało sprzyjający firmom działającym w iGamingu. Oczywiście Polska jest skrajnym przypadkiem – surowe regulacje sprawiają, że producenci szukają bardziej sprzyjających warunków do pracy. Wielu, w tym polskie studio Wazdan, zdecydowało się na Maltę, gdzie ustawodawstwo w tym zakresie jest o wiele bardziej liberalne.

 

Przenosiny do kraju takiego jak Malta mają także inną zaletę: łatwiej jest dzięki temu uzyskać licencję i certyfikaty dla RNG, bez których żadne szanujące się kasyno nie umieści naszych gier w swoim katalogu. Producent musi jednak zachować czujność: uzyskana licencja nie będzie honorowana wszędzie.

Trendy i perspektywy na przyszłość

Pierwsze kasyno online powstało mniej więcej w 1995 roku. Dzisiejsze portale hazardowe od tego serwisu dzielą lata świetlne. Również za sprawą oprogramowania. Z roku na rok gry stają się coraz bardziej wysmakowane pod względem wizualnym. I choć w automatach nadal chodzi o "kręcenie bębnami", to za sprawa dodatkowych "misji" i rozmaitych bonusów sama rozgrywka dawno przestała być linearna.

Wnioski na koniec

Design w projektowaniu gier hazardowych jest ważny. Ale czy najważniejszy? Zdecydowanie nie. Mamy nadzieję, że na swoje ulubione gry spojrzycie następnym razem w nieco inny sposób!

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 3°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1016 hPa
Wiatr: 32 km/h