Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 23 listopada 2024 13:40

Kampania protestacyjna przeciwko SBM FFestival na AWF

W mediach społecznościowych ruszyła kampania protestacyjna przeciwko SBM FFestival, który od dziś (29.08.) do soboty (31.08.) odbywać się będzie na terenie Akademii Wychowania Fizycznego. Radna Dzielnicy Bielany Weronika Sarnowska pragnie, żeby w Warszawie pojawiła się infrastruktura festiwalowa z prawdziwego zdarzenia.
Kampania protestacyjna przeciwko SBM FFestival na AWF

Autor: Wiktor Zając

W związku z kontrowersjami wynikającymi z organizacji imprezy masowej, jaka ma zacząć się dzisiaj (29.08.), a skończyć w sobotę (31.08.) powstała kampania protestacyjna przeciwko SBM FFestival, który odbędzie się na terenie AWF. „Tocząca się w Internecie kampania informacyjna i protestacyjna - m.in. na Tik Toku, Instagramie i Facebooku to zaledwie czubek góry lodowej. Jest ona odzwierciedleniem międzypokoleniowego, ponad dzielnicowego ruchu sprzeciwu wobec postępowania Karola Poziemskiego i Mateusza Karasia z firmy SBM” - powiedziała radna Dzielnicy Bielany Weronika Sarnowska. „Za kampanią stoi grupa osób, głownie przed trzydziestką, które są całym sercem za propagowaniem kultury i dziedzictwa hip-hopu w Polsce i za organizacją imprez masowych. Jesteśmy studentami, muzykami, lokalnymi patriotami - aczkolwiek głosy poparcia płyną do nas także z innych miast” - dodała radna.

Kampania protestacyjna przeciwko SBM FFestival na terenie AWF

O kampanii protestacyjnej

„Jeśli miałabym podsumować naszą kampanię w jednym zdaniu to: generalnie, wszystko spoko, tylko że imprezy masowe trzeba robić z głową” - wyjaśniła radna Sarnowska. „A my mamy pomysły, doświadczenie i wiedzę, jak to powinno wyglądać” - dodała.

„Śmieszą nas tłumaczenia, że AWF to odpowiednie miejsce na imprezę na powyżej 10 tysięcy osób, a władza chce po prostu zakazać młodym zabawy. Co roku wybieram się na imprezę na 15 tysięcy osób w centrum Warszawy. Ta impreza nazywa się Paradą Równości” - mówiła radna. „Najzwyczajniej w świecie, na wszystko jest czas i miejsce. A AWF to NIE jest to miejsce. To zabytkowy uniwersytecki kampus, z rozsianymi po terenie rzeźbami, w bliskości szpitala i rezerwatu. To duma Bielan, która zasługuje na ochronę” - podkreśliła Weronika Sarnowska.

Teren AWF przed rozpoczęciem festiwalu

Jak twierdzą organizatorzy kampanii protestacyjnej, hip-hop to muzyka protestu, buntu, wypowiadania lojalności. „Dlatego w kampanii sięgamy po teksty i estetykę Eminema, RAY BLK, Slums Attack, Bonusa RPK, Stormzy’ego, SZA, Stop Dogga, Raveeny i innych artystów londyńskiej sceny hip-hopowej, drum'n'basowej, dubstepowej. Inspirują nas też teksty bielańskich raperów z Chomiczówki, Rudy, ich teksty o tym, jak ważne są więzi społeczne, wzajemne wsparcie, troska o najbliższe otoczenie” - wyliczała radna. „Ale przekaz idzie tak naprawdę od ludzi. Inspirujemy się tym, co czytamy na dzielnicowych grupach na Facebooku, tym, o czym rozmawiamy z osobami pracującymi w lokalnej gastronomii i handlu, czy z pracownikami ochrony obiektów” - dodała.

"Motywuje nas świadomość, że istnieje alternatywa - bo widzieliśmy, jak profesjonalnie organizowane są imprezy masowe w Berlinie czy w Londynie. I od „swoich” biznesmenów wymagamy tego samego poziomu profesjonalizmu" - wskazała aktywistka. 

„Boli nas ludzka krzywda i nie chcemy przejść z nią do porządku dziennego”

Grupa protestacyjna nie zgadza się na wpisywanie cierpienia pacjentów oddziału psychiatrycznego Szpitala Bielańskiego w koszta imprezy. „Nie jest nam obojętny los wiewiórek, jeży, dzików z Lasu Bielańskiego oraz naszych zwierząt domowych. Nie jesteśmy przeżarci cynizmem. Motywuje nas wola walki o lepsze jutro. Dlatego mamy power” - zaznaczyła Weronika Sarnowska.

„Uwielbiam plenerowe imprezy. W weekendy przez okno dobiegają do mnie dźwięki koncertów odbywających się na dachu ratusza dzielnicy. To przyjemne uczucie - czuć, że w najbliższej okolicy coś się dzieje, że dzielnica żyje, nie jest kulturalną pustynią. To ostatnie, co można powiedzieć o Bielanach” - podkreśliła radna. „Natomiast istnieje różnica pomiędzy przyjemnym pogłosem koncertu, a bliskością trzydniowego festiwalu na trzy sceny. Moja wyobraźnia nie sięga wystarczająco daleko, abym mogła sobie wyobrazić, co będą czuli lekarze odbierający w czasie festiwalu poród czy pacjenci szpitala w kryzysie psychicznym. Jestem po ludzku przerażona” - dodała.

Protest ponad podziałami politycznymi

Weronika Sarnowska podkreśliła, że jej wspólna kampania to jedynie maleńki, chociaż krzykliwy, z czego są dumni - wycinek rzeczywistości. "Tutaj naprawdę mamy zgodę ponad podziałami! O powstrzymanie firmy SBM starają się radni ze Stowarzyszenia Razem dla Bielan, aktyw Partii Razem, przedstawiciele Lewicy, aktywiści z Miasto Jest Nasze, politycy Platformy Obywatelskiej. Ale przede wszystkim, walczą mieszkańcy - np. osoby z Rady Seniora i studenci AWF, ramię w ramię. Bo tak wygląda bielańska międzypokoleniowa społeczność. Bo nam się chce" - wyliczała działaczka społeczna i samorządowa. 

Jedna z trzech scen ustawionych na terenie AWF

"Czuję się do pewnego stopnia uprzywilejowana - siedziałam dekadę na emigracji w Londynie, więc marzy mi się rozmach i skala londyńskiej sceny muzycznej w Warszawie. Jako Radna Dzielnicy chciałabym wprowadzić do repertuaru zajęć w Bielańskim Ośrodku Kultury lekcje DJ-ki. Z radością obserwowałam np. festiwal hip-hopu na Woli tego lata, gdzie branża pracowała razem z instytucjami sektora publicznego" - stwierdziła Sarnowska. 

Bezskuteczny apel do SBM

Z informacji przekazanej od radnej Weroniki Sarnowskiej wynika, że zwracała się do SBM o rozmowę. „Apelowałam do właścicieli firmy SBM o rozmowę, bezskutecznie. Na ten moment myślimy już o tym, jak minimalizować straty, jak uchronić mieszkańców. Panuje dezinformacja - jako władze dzielnicy mamy obowiązek przebić się do mieszkańców z rzetelnymi informacjami o tym, jak zgłaszać hałas czy inne nieprawidłowości” - wyjaśniła radna. „A co do firmy SBM… Jest mi po prostu przykro, że wystawiają takie świadectwo muzyce, która mnie ukształtowała i która stanowi ważną część mojego życia. A na bezkarność nie ma i nie będzie mojej zgody” - dodała.

Kto sponsoruje festiwal?

Warto też zwrócić uwagę na to, kto zarabia na tej imprezie - obecnością na festiwalu, dystrybucją biletów, promocją w roli sponsora. „Mówimy tu o gigantach takich jak Pepsi, Red-Bull, OldSpice. Empik, eBilet, Going. Bardzo, bardzo słabe” - wymieniła Sarnowska.

Potrzebna infrastruktura festiwalowa w Warszawie

Aktywistka zwróciła uwagę na potrzebę powstania odpowiedniej infrastruktury festiwalowej w stolicy. „Marzy nam się też infrastruktura festiwalowa z prawdziwego zdarzenia w naszym mieście. Aby uniknąć takich sytuacji w przyszłości - bo nie służą one ani branży, ani mieszkańcom” - dodała Weronika Sarnowska. 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Klex 31.08.2024 01:00
W Polsce nie ma prawa zapewniającego obywatelom ochrony przed ogłuszającym rykiem urządzeń elektronicznych. Ratusz odpowiada, że to nie ich sprawa i nic nie mogą. Tak jak Tusk obiecujący prawa dla kobiet i wybrany przez te kobiety bredzi o imposybiliźmie. To dalej sarmacka Polska bezprawia, gdzie mniejszość, albo jedno weto może decydować o prawach milionów. Niedawno idiotyczna defilada, z ogłuszającym rykiem głośników rozstawionych co kilkadziesiąt metrów na Wisłostradzie, smrodem czołgów, które nigdy nei powinny jeździć po ulicach miasta, ale obecna władza postanowiła wejść w kamasze PiS i lansować się na tle maszyn do zabijania.

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 2°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1016 hPa
Wiatr: 33 km/h