Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 05:05

Podróż przez galaktykę śmiechu, czyli 69. sezon w Teatrze Komedia

Żoliborski Teatr Komedia przedstawiając swoje plany na rozpoczynający się wraz z końcem wakacji nowy sezon teatralny 2024/2025 zapowiada podróż autostopem przez galaktykę śmiechu.
  • Źródło: Teatr Komedia
Podróż przez galaktykę śmiechu, czyli 69. sezon w Teatrze Komedia
Teatr Komedia

Źródło: Archiwum Gazety Żoliborza

W tym artykule przeczytasz o:

  • planach Teatru Komedia na nadchodzący sezon 
  • najważniejszych premierach na dużej i małej scenie
  • twórcach, aktorach, reżyserach

Przedstawiając swoje powakacyjne plany Teatr Komedia pisze nie tylko o samych zapowiadanych na nadchodzących sezon premierach, ale także, a może przede wszystkim o ludziach i ich spojrzeniach na rzeczywistość. Na scenie żoliborskiego teatru spotkają się w nadchodzącym sezonie różni artyści i artystki. Jak deklaruje dyrekcja, będą pracować tak, jak chcą, sięgając po zapomniane gatunki, nieczęsto grane sztuki i autorskie, nieszablonowe rozwiązania inscenizacyjne.

Karnawał Warszawski

Wybitnie wszechstronny syn pisarza ludowego i niewystawiany dziś autor - Cyryl Danielewski; reżyser „młodego pokolenia” o wyjątkowej scenicznej wyobraźni - Sławomir Narloch; zapomniany gatunek sceniczny - wodewil; aktorki i aktorzy, którzy przychodzą z bardzo różnych scenicznych światów: Helena Englert, Artur Chamski, Julia Kamińska, Maciej Pawlak/Marek Zawadzki, Barbara Kurdej-Szatan/Anna Smołowik, Kacper Kuszewski/Karol Puciaty, Magda Smalara/Agnieszka Skrzypczak, Krzysztof Szczepaniak. Tak teatr reklamuje premierę „Karnawału warszawskiego” - spektaklu i podróży w czasie, którymi Komedia powita nowy - 2025 rok. Ale nie będzie to tylko czarno-białe wspomnienie o Warszawie z przełomu wieków oraz o zapomnianym gatunku ze śpiewem, tańcem i wartką akcją. Za pogodnymi piosenkami i powierzchownymi romansidełkami kryje się tekst, który może brzmieć przenikliwie współcześnie i dotykać tego, czego się boimy od zawsze, do dziś: samotności, niezrozumienia, niespełnionych ambicji i pragnień. A Warszawa jawi się tu jako miasto marzeń.

Karnawał Warszawski

Złodziej

Jeszcze jeden nieobsadzany gatunek: komedia psychologiczna i kryminalna w jednym - może i zabawna, ale tylko dlatego, że niewygodna oraz pełna naszych codziennych tajemnic; obsada jak poprzednio - trudno byłoby taką spotkać na scenie innej, niż Teatru Komedia: Eliza Borowska, Katarzyna Herman, Dorota Stalińska, Piotr Ligienza / Mateusz Banasiuk, Marcin Perchuć / Mariusz Zaniewski. 
„Złodziej” (premiera: 16 listopada) cenionego i popularnego brytyjskiego autora Erica Chappella w reżyserii Cezarego Żaka i z muzyką Krzysztofa Komedy. Sztuka jest kojarzona z tytułową rolą legendarnego Jana Kobuszewskiego, ale w Komedii postać Złodzieja zagra kobieta.
Ktoś mógłby powiedzieć, że to historia o złapanym na gorącym uczynku włamywaczu plądrującym dom bogatego małżeństwa, ale... tylko pod warunkiem, że tekst skończyłby czytać na pierwszych stronach. Po ostatnich będzie wiedział, że najcenniejsze informacje kryją szuflady oraz że intruz czasami przynosi więcej prawdy niż niejeden psycholog.

Złodziej, próba czytana; fot. Dawid Stube

Sen nocy letniej

Komedia spotyka zagadkę - niebezpieczną, bo odsłaniającą najciemniejsze zakamarki ludzkiej natury, kusicielską i zachęcającą, bo prowadzącą do miejsca, w którym można zobaczyć to, co ukryte. Tutaj znane stanie się obce, a to codzienne i zwyczajne - niezwykłe i niewytłumaczalne. Brzmi jak skrócony opis „Snu nocy letniej” Williama Shakespeare’a? Trochę tak, ale w Komedii może być jeszcze dziwniej: Olga Bołądź, Arkadiusz Brykalski, Paulina Holtz, Jacek Poniedziałek, Bartosz Porczyk, Barbara Wysocka, Mariusz Zaniewski wcielą się we wszystkie 23 postaci komedii Szekspira, by zabrać widownię do pewnego lasu i razem z reżyserem Michałem Zadarą opowiedzieć pod rozgwieżdżoną kopułą teatru o ludzkich namiętnościach, udawaniu i prawdzie. Gdyby przygotowywany w Komedii „Sen nocy letniej” (premiera 1 marca 2025) był filmem, byłby filmem drogi: szalonej, kapryśnej i nieuchronnej. Takiej, którą znamy tylko pozornie - dlatego zadziwia i zaskakuje na każdym zakręcie.

To trzy główne propozycje, które Komedia planuje w nadchodzącym sezonie na Dużej Scenie. Dyrekcja teatru zapowiada jednak także nowe formy komediowe: premierowe stand-upy i spektakle improwizowane. Grupa Klancyk będzie świętowała 18. urodziny w towarzystwie Kwiatu Jabłoni, a spotka się w Komedii jeszcze między innymi z Make Life Harder, Martą Niedźwiedzką, Katarzyną Nosowską, zespołem Mikromusic Acoustic Trio, Zygmuntem Miłoszewskim, Maciejem Okraszewskim (Dział Zagraniczny), Katarzyną Kasią i Grzegorzem Markowskim.

Sen nocy letniej, próba; fot. Marek Zimakiewicz

Mała Scena

Na Małej Scenie Komedii planowane są z kolei dwa premierowe wieczory. Pierwszy już w październiku: muzyczno-kabaretowo-liryczny z udziałem Katarzyny Zielińskiej oraz tekstami Artura Andrusa, Michała Chludzińskiego i Roberta Górskiego: o magicznym zaklęciu na kłopoty, które zawiera się w słowach „To ja może się położę”. A w maju: też muzyczny, komediowy popis Elizy Borowskiej w roli Ireny Kwiatkowskiej, czyli opowieść o kobiecie, która nie boi się żadnej pracy ani żadnego tabu i z wielką radością upora się z największymi, najgłupszymi oraz najcięższymi kłopotami współczesnego świata. „Żarty się skończyły”, bo taki będzie tytuł spektaklu, w którym palce maczała konstelacja twórców nie z tej ziemi: Eliza Borowska, Maciej Łubieński (tekst), Aneta Groszyńska (reżyseria), Diana Marszałek (scenografia i kostiumy), muzyka - niespodzianka.

To ja może się położę - Katarzyna Zielińska,; fot. Teatr Komedia

69. sezon czas zacząć!

- Przez następnych 10 miesięcy na naszych dwóch scenach zagramy dla Was prawie 350 razy. Zobaczycie nas też w kilku dużych miastach w Polsce i na ważnych festiwalach: jedna z pierwszych okazji jeszcze w tym roku - Kraków, Boska Komedia, „Zemsta” w reżyserii Michała Zadary. Sezon 2024/2025 dedykujemy wszystkim tym, którzy i które lubią patrzeć w niebo, marzyć, liczyć gwiazdy i wyobrażać sobie, jak małe są nasze codzienne potyczki z perspektywy kosmosu - czytamy w przedsezonowej zapowiedzi Teatru Komedia. Trzymamy za słowo!


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ