Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 29 marca 2025 10:16
Reklama
TYLKO U NAS

Oto 4 długo wyczekiwane inwestycje na Żoliborzu. Kiedy możemy spodziewać się ich realizacji?

Siedziba Żoliborskiego Domu Kultury, Środowiskowy Dom Samopomocy czy remont ul. Mierosławskiego i Dymińskiej. Te 4 inwestycje od dawna czekają na realizację. Niestety po drodze nastąpiło wiele komplikajcji. Na szczęście pojawiło się już światełko w tunelu. Kiedy możemy się ich spodziewać?
Oto 4 długo wyczekiwane inwestycje na Żoliborzu. Kiedy możemy spodziewać się ich realizacji?

Autor: Wiktor Zając

Budowa siedziby Żoliborskiego Domu Kultury, Środowiskowy Dom Samopomocy, a także remont ul. Mierosławskiego i Dymińskiej były przedmiotami ostatniego posiedzenia Komisji Infrastruktury, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowska, podczas której omówione zostały 4 zadania. Szczegółowo omówiono stan przygotowania realizacji projektu, harmonogram prac, a także budżet. O ile sprawa Żoliborskiego Domu Kultury, a także Środowiskiego Domu Samopomocy stały długo w miejscu, to w końcu jest nadzieja, że inwestycje te wreszcie powstaną.

Żoliborski Dom Kultury przy ul. Śmiałej

Jak udało się nam ustlaić, w połowie marca zostanie podpisana umowa na roboty budowlane. Osobno zostanie przeprowadzony przetarg na wyposażenie obiektu. Zgodnie z ofertą realizacja na roboty budowlane będzie kosztować 13 mln złotych, Sam budżet na całe zadanie zamyka się w kwocie 16 mln złotych, co zdaniem naczelniczki Wydziału Infrastruktury powinno wystarczyć. Urząd nIe przewiduje problemów finansowych. Urząd Dzielnicy postawił za priorytet, aby proces budowlany był z jak najmniejszą uciążliwością dla mieszkańców. Prowadzone są konsultacje w tej sprawie z mieszkańcami pobliskich nieruchomości. Budowa Żoliborskiego Domu Kultury ma się rozpocząć na przełomie marca i kwietnia. Prace będą wykonywane w technologii białej wanny.

Projekt Żoliborskiego Domu Kultury przy ul. Śmiałej

Dyrektorka Żoliborskiego Domu Kultury zaręczała, że oprócz konsultacji społecznych chce przygotować dokładny program tego, co będzie się działo w domu kultury, tak aby mieszkańcy byli informowani o tym co będzie się działo w ŻDK. Szczególną uwagę zwrócnono na dąb (drzewo niemal pomnikowe). Wykonana była ekspertyza dendrologiczna. Podobne badania będą wykonane także po zakończeniu inwestycji.

Środowiskowy Dom Samopomocy przy ul. Izabelli

Sprawa Środowiskowego Domu Samopomocy ciągne się już wiele lat. Budynek ten ma powstać przy ul. Izabelli, nad ciekiem dawnej rzeczki Rudawki, który okazał się problemem. Latami trwał spór do kogo ten ciek należy i kto w związku z tym odpowiedzialny jest za jego przebudowę. Rok temu Ministerstwo Infrastruktury wydało decyzję, która zakwalifikowała ciek Rudawki do kanalizacji deszczowej, a jako zarządzającego ustanawia m.st. Warszawa - w tym przypadku zarządcę terenu, czyli Urząd Dzielnicy Żoliborz. Decyzja jest ostateczna i wykonalna, a to daje dzielnicy zielone światło do rozpoczęcia długo oczekiwanego i odkładanego procesu inwestycyjnego związanego z budową nowego Środowiskowego Domu Samopomocy. Jak wyjaśniła naczelniczka Wydziału Innfrastruktury, MPWiK nie zajmuje się kanalizacją deszczową. Urządzeniami kanalizacyjnymi będzie musiał zająć się sam Urząd Dzielnicy, który potrzebował na ten cel dodatkowych środków. 4 mln zł od Wwy, dofinansowanie od samorządu województwa. Oprócz zatwierdzenia projektu na przebudowę kanalizacji, Urząd Dzielnicy musi przygotować kosztorys. Na jego podstawie Rada Warszawy będzie mogła przyznać odpowiednie środki na budowę ŚDS.

Wizualizacja projektu Środowiskowego Domu Samopomocy przy ul. Izabelli (widok od strony zieleńca wzdłuż al. Armii Krajowej

W obecnym Środowiskowym Domu Samopomocy przy ul. Rydygiera stan budynku jest już na tyle zły, że podczas większych opadów wiadra stoją na korytarzach, o czym alarmowała radna Monika Kurowska podczas ostatniego posiedzenia Komisji Infrastruktury, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska. ŚDS potrzebuje uzyskania pozwolenia na budowę. Wstępna prognoza w kwestii rozpoczęcia budowy tej inwestycji planowana jest najwcześniej na wiosnę przyszłego roku.

Mierosławskiego

W grudniu Urząd Dzielnicy rozstrzygnął przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej. Po wykonaniu projektu oraz kosztorysu, Urząd Dzielnicy planuje wystąpić o dofinansowanie 4 mln złotych z budżetu województwa mazowieckiego.W najgorszym przypadku koszt może wzrosnąć o ok. 1,5 mln złotych. Niebawem przygotowana będzie wstępna koncepcja. Wydział Infrastruktury zakłada, że pod koniec roku uda się uzyskać pozwolenie na budowę. Wstępnie rozważano wykonanie tam woonerfu, lecz po konsultacjach z mieszkańcami oraz z konserwatorem zabytków, planowany jest remont odtworzeniowy.

Ulica Mierosławskiego czeka na kapitalny remont. Mieszkańcy najbardziej nie mogą się doczekać remontu jej odcinka między ul. Kaniowską a al. Wojska Polskiego

Dymińska

Urząd Dzielnicy planuje wyremontować całą długość ul. Dymińśkiej. Projekt zakłada podkreślenie rangi tej ulicy względem dojścia do Bramy Żoliborskiej Cytadeli. Jest to główny ciąg łączący Cytadelę z Dworcem Gdańśkim i stacją metra. O ile nie będzie to woonerf, to ma być to droga z odpowiednią oprawą dla Cytadeli, gdzie dojście ma być bardziej komfortowe dla pieszych. Na tę inwestycję potrzebne będzie ok. 6,5 mln złotych. Urząd Dzielnicy zamierza wystąpić o 4 mln złotych dofinansowania od Marszałka Województwa. Przetarg na wykonanie dokumentacji na remont ul. Dymińskiej został rozstrzygnięty w styczniu b.r. Wykonawca przedłożył już pierwszą koncepcję, lecz Urząd Dzielnicy miał do niej spore zastrzeżenia. W międzyczasie został przeprowadzony spacer, gdzie zostały omówione wszelkie uwagi i zastrzeżenia do wstępnej koncepcji. Inwestycja ma być prowadzona w oparciu o ZRiD, co jest nieco dłuższą procedurą, niemniej planowane jest przejęcie jednego z parkingów znajdującego się w sąsiedztwie Cytadeli, który aktualnie jest własnością Skarbu Państwa. 

Chodniki na ul. Dymińskiej pozostawiają wiele do życzenia. Jest to ważny ciąg komunikacyjny między Dworcem Gdańskim a Cytadelą
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
bezchmurnie

Temperatura: 13°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1012 hPa
Wiatr: 22 km/h

Reklama
Reklama
Reklama