W tym artykule przeczytasz między innymi o:
- remoncie wiaduktu
- zmianach dla kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej
Remont zniszczonego torowiska
Remont obejmie tory na wiadukcie przy Centrum Handlowym Arkadia pomiędzy przystankami Rondo Radosława i Plac Grunwaldzki.
"W sumie to 1330 metrów toru pojedynczego. To jeden z najbardziej obciążonych odcinków warszawskiej sieci tramwajowej: w szczycie, w ciągu godziny, przejeżdża nim 60 tramwajów w jednym kierunku. Ostatni remont torowisko przechodziło ponad 20 lat temu – dokładnie w 2002 r. Obecnie występują tu liczne ograniczenia prędkości od 10 do 20 km/h na każdym z torów, co wpływa na komfort podróżowania i czas przejazdu" - wskazuje w komunikacie stołeczny ratusz.
Co zostanie zrobione?
Wyłączenie ruchu tramwajowego zaplanowane zostało w okresie od 22 marca do 25 maja. Prace będą wykonywane przede wszystkim przez Tramwaje Warszawskie i zostały tak ułożone, by przerwa w ruchu – z uwzględnieniem trwania procesów budowlanych i technologicznych – była jak najkrótsza.
Roboty zaczną się od demontażu torów wraz z prefabrykowanymi płytami podbudowy – aż do konstrukcji wiaduktu. Wykonanie hydroizolacji obiektu i ułożenie nowych płyt prefabrykowanych to kolejne etapy prac. Następnie roboty obejmą montaż szyn i urządzeń wyrównawczych (dylatacji) oraz zalanie żywicami elementów infrastruktury.
W wyniku remontu poprawi się stan infrastruktury, co zapewni bezawaryjną eksploatację w kolejnych latach. Zwiększy się także komfort podróżowania – nie będzie już ograniczeń prędkości, co pozwoli na skrócenie czasu przejazdu tramwajów.
Co zmieni się po remoncie?
Po zakończeniu prac pasażerowie odczują znaczną poprawę komfortu podróży. Znikną ograniczenia prędkości, co pozwoli na szybsze przejazdy tramwajów między Śródmieściem, Wolą, Żoliborzem i Bielanami. Dodatkowo, nowa infrastruktura ma zapewnić bezawaryjną eksploatację na kolejne lata.
Zmiany dla kierowców
W czasie prac wprowadzone zostaną także ułatwienia dla zastępczej komunikacji autobusowej. Na ulicy W. Broniewskiego – na odcinku od przejazdu za Elbląską do K. Matysiakówny – zostanie wytyczony tymczasowy buspas dla autobusów jadących w kierunku centrum. Jego wprowadzenie będzie wiązało się z czasowym usunięciem wysepek i azyli na środku ulicy, a także kilkudziesięciu miejsc parkingowych między ulicą Z. Krasińskiego a K. Matysiakówny. Na skrzyżowaniach z ulicami Braci Załuskich i Z. Krasińskiego będzie można skręcać tak jak dotychczas, ale na pierwszym z nich stanie tymczasowa sygnalizacja świetlna. Prace przy zmianie organizacji ruchu rozpoczną się 18 marca, a nowe rozwiązania będą obowiązywały od 20 marca. Ponadto, w dniu montażu rozjazdu nakładkowego zostanie wygrodzony jeden z pasów do Placu Grunwaldzkiego.
Zmiany w organizacji ruchu zostaną też wprowadzone na wiadukcie w ciągu al. Jana Pawła II. Na czas prac tramwajowych zajmiemy przylegające pasy jezdni. Od ronda Zgrupowania AK „Radosław” do Placu Grunwaldzkiego kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdą ze stron. Zjeżdżający z wiaduktu „odzyskają” przed rondem trzeci pas, a na rondzie pojadą we wszystkich kierunkach, tak jak zawsze. Przejezdny będzie także trzeci, wydzielony pas do skrętu w ulicę Błońską. Podobnie będzie na drugim końcu wiaduktu – tak jak obecnie będą tam cztery pasy, w tym dwa do skrętu w ulicę W. Broniewskiego.
Komunikacja miejska
Wszystkie tramwaje linii 16 będą dojeżdżały do pętli Metro Marymont – z ulicy gen. W. Andersa nie skręcą w Stawki, tylko pojadą prosto do A. Mickiewicza i dalej. J. Słowackiego. „Siedemnastka” zachowa relację PKP Służewiec – Winnica, natomiast tramwaje pojadą z al. Jana Pawła II w ulicę Stawki, dalej gen. W. Andersa, A. Mickiewicza, J. Słowackiego do Marymonckiej i swojej stałej trasy.Tramwaje linii 22 nie będą kursowały na Bielany tylko zakończą trasę na ulicy Skierniewickiej przy Wolskiej (przystanek Metro Płocka 57) – z Okopowej pojadą w al. Solidarności, Wolską i Skierniewicką; w przeciwnym kierunku, do Wiatracznej, rozpoczną trasę na Wolskiej, na przystanku Zajezdnia Wola.
Tramwaje linii 27 zostaną skierowane na Dworzec Wschodni; dzięki czemu zastąpią na pewnym odcinku trasy linię 28. I tak, na Pragę pojadą od Ronda Zgrupowania AK „Radosław” przez ulicę Z. Słomińskiego, Most Gdański, S. Starzyńskiego, Jagiellońską, Ratuszową do Targowej i Kijowskiej. Na prawy brzeg Wisły będą kursowały także tramwaje linii 33, podobną trasą jaka będzie obowiązywała dla 27; przy czym 33 ulicą Jagiellońską dojadą do pętli Ratuszowa ZOO i to będzie koniec ich trasy. Trasa tramwajów linii 24 zostanie wydłużona na Bielany, do pętli Piaski.
Dwie dodatkowe linie tramwajowe zabiorą pasażerów z Bemowa i Bielan do ulicy W. Broniewskiego i Placu Grunwaldzkiego. Tam zamontowany zostanie rozjazd nakładkowy i tramwaje będą mogły zmienić kierunek jazdy. I tak, trasa linii zastępczej 78 poprowadzi z Osiedla Górczewska ulicami Powstańców Śląskich, al. W. Reymonta do W. Broniewskiego i Placu Grunwaldzkiego (w sobotę 22 marca tramwaje linii 78 będą miały trasę prowadzącą do Metra Młociny ulicami Wólczyńską i T. Nocznickiego). Od niedzieli na trasę wyjadą tramwaje linii 73 z Metra Młociny ulicami T. Nocznickiego, Wólczyńską do W. Broniewskiego i Placu Grunwaldzkiego. Sieć połączeń szynowych uzupełni linia 71 o trasie: PKP Służewiec – Marynarska – Wołoska – al. Niepodległości – al. Jana Pawła II –– Z. Słomińskiego – S. Starzyńskiego – Jagiellońska – Ratuszowa-ZOO.
Do Ronda Zgrupowania AK „Radosław” i zatrzymujących się tam tramwajów i autobusów dowiozą pasażerów autobusy dwóch linii zastępczych – Z17, które będą jeździły od ulicy J. Słowackiego do Stawki (Metro Marymont – ks. J. Popiełuszki – al. Jana Pawła II) oraz Z33 od Włościańskiej do Ronda Zgrupowania AK „Radosław” (Włościańska – W. Broniewskiego – al. Jana Pawła II); w sobotę 22 marca autobusy linii Z33 będą zaczynały kursy na pętli Chomiczówka. Na ulicy W. Broniewskiego, w kierunku Placu Grunwaldzkiego, wytyczony zostanie buspas (odcinek Elbląska – pl. Grunwaldzki) – autobusy Z33 w godzinach szczytu będą nim jeździły co ok. 4-6 minut.
.png)
.png)
Napisz komentarz
Komentarze