Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
wtorek, 29 kwietnia 2025 02:06
Reklama dotacje dla firm
TYLKO U NAS

Idzie nowe? Spore zmiany w żoliborskich radach osiedli WSM

Właśnie zakończyły się wszystkie zebrania mieszkańców żoliborskich osiedli będących w zasobach dużego WSM.
Idzie nowe? Spore zmiany w żoliborskich radach osiedli WSM

Autor: Wiktor Zając

W tym artykule przeczytasz o:

  • przebiegu Zebrań Mieszkańców Osiedli Członków dużego WSM na Żoliborzu;
  • sporych zmianach w większości rad osiedlowych;
  • nastrojach podczas zebrań czterech żoliborskich osiedli.

W związku z zakończeniem się kadencji rad osiedli w zasobach Warszawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej, w kwietniu odbyły się Zebrania Mieszkańcow Członków Spółdzielni, podczas których wybrane zostały nowe rady. Kadencja rady osiedla trwa 3 lata.

Warszawska Spółdzielnia Mieszkaniowa w swoich zasobach posiada 14 osiedli. Są to osiedla: Żoliborz II, Żoliborz III, Zatrasie, Rudawka, Bielany, Młociny, Piaski, Niedzielskiego, Wawrzyszew, Wawrzyszew Nowy, Nowodwory, Ceramiczna, Latyczowska i Hery. W tym artykule skupimy się na osiedlach, które znajdują się na terenie Dzielnicy Żoliborz. Na wstępie należy zaznaczyć, że dawny Żoliborz I zwany jako stary lub mały WSM wydzielił się od dużej spółdzielni blisko 35 lat temu. Od tamtej pory stanowi autonomiczną nową spółdzielnię pod nazwą „WSM Żoliborz Centralny” (w skrócie WSM-ŻC).

Zatrasie

Wśród żoliborskich osiedli Zatrasie było pierwszym osiedlem, na którym odbyło się Zebranie Mieszkańców Członków Spółdzielni. Wcześniej zebrania odbyły się tylko na Ceramicznej i na Niedzielskiego. Na 9 mandatów do obsadzenia w Radzie Osiedla Zatrasie zgłosiło się 13 kandydatów. Najwięcej głosów zdobyła Monika Wielbut. Otrzymała ona 47 głosów. Podczas prezentacji skupiła się na kwestiach, które łączą spółdzielców, a nie dzielą, koncentrując się na wydzieleniu Zatrasia z zasobów WSM. W 2022 r. Monika Wielbut kandydowała do Rady Nadzorczej. Niestety nie uzyskała wtedy mandatu. Przed 2022 r. zasiadała w Radzie Osiedla Zatrasie, a wcześniej Żoliborza IV.

W Szkole Podstawowej nr 92 im. J. Brzechwy przy ul. Przasnyskiej 18A odbywały się Zebrania Mieszkańców z Os. Zatrasie i z Os. Rudawka

Drugą osobą z największą liczbą głosów był Marek Kałyńczak, który otrzymał o jeden głos mniej. W kadencji 2022-25 zasiadał w Radzie Osiedla pierwszą kadencję, pełniąc funkcję wiceprzewodniczącego. Podczas pierwszego posiedzenia Rady w nowej kadencji, Marek Kałyńczak został przewodniczącym. Kolejną osobą, która dostała się do Rady jest Paulina Łubnicka, która w poprzedniej kadencji podobnie jak Marek Kałyńczak zasiadała w Radzie po raz pierwszy. W minionej kadencji pełniła funkcję sekretarza, obecnie jest wiceprzewodniczącą. Również na drugą kadencję dostał się Jerzy Witkowski, który zarówno w ubiegłej kadencji, jak i w obecnej pełni funkcję przewodniczącego komisji GZM. W obecnej kadencji do Rady dostali się Lidia Grzymska oraz Wojciech Bojanowski, którzy w Radzie Osiedla zasiadali od wielu kadencji. W Radzie Zatrasia pojawiły się 3 nowe osoby, są nimi: Edyta Mróz, która została sekretarzem Rady Osiedla, a także Przemysław Rosiak i Adam Zieniuk-Gąsiorowski. W przypadku ostatniego członka Rady, zasiadał on dotychczas w Radzie Nadzorczej. Wielu mieszkańców dziwi się, że Adam Zieniuk-Gąsiorowski nie pojawia się od września na posiedzeniach Rady Nadzorczej, a jednocześnie startuje do Rady Osiedla. Podczas pierwszego posiedzenia Rady Osiedla Adam Zieniuk-Gąsiorowski był nieobecny.

Żoliborz III (Sady Żoliborskie)

Drugie zebranie odbyło się na Żoliborzu III, czyli na Sadach Żoliborskich. To właśnie na tym osiedlu była największa mobilizacja i doszło do największych zmian. Na tym osiedlu przy 10 możłiwych do obsadzenia mandatów zgłosiło się 20 kandydatów. Niedługo przez zebraniem zawiązała się grupa sąsiedzka, która mocno się zaangażowała i opracowała wspólną ulotkę na której widniało 9 kandydatów: Dominika Czyż, Tomasz Kalbarczyk, Ewa Lange, Michał Lenczewski, Klara Łukasiuk, Agata Ostachowska, Łukasz Trylski, Joanna Wysocka i Szymon Zieliński. Spośród tej grupy jedynie Michał Lenczewski zasiadał w Radzie Osiedla poprzedniej kadencji. W tych wyborach uzyskał on najwięcej, bo 63 głosy. Pozostali kandydaci z tej grupy również się dostali. Dziesiąty mandat uzyskał Zbigniew Poroch, dotychczasowy członek Rady Nadzorczej oraz były Przewodniczący Komisji GZM w Radzie Osiedla w ubiegłej kadencji.

Dziewięciu kandydatów na swojej ulotce wskazali 7 punktów dotyczących tego co chcieliby poprawić na osiedlu: modernizacja budynków (budowa wind, remonty elewacji, remonty pawilonów usługowych), komunikacja z mieszkańcami (sprawozdania, konsultacje, spotkania z mieszkańcami), przejrzyste finanse (odpowiedzialne zarządzanie), zadbana zieleń i podwórka (modernizacja placów zabaw, nowe latarnie i kosze na śmieci, a także usuwanie graffiti), ład przestrzenny (staranny dobór miejsc na paczkomaty), aktywności dla mieszkańców (wycieczki i wydarzenia dla małych i dużych), a także poprawa bezpieczeństwa (dodatkowe latarnie, ograniczenie ruchu samochodowego na podwórkach). Za wyjątkiem Zbigniewa Porocha, który zasiadał w poprzedniej Radzie Osiedla, w wyborach wzięło udział 5 byłych członków zeszłej kadencji. Pojawiły się też nazwiska członków, którzy zasiadają lub zasiadali w różnych organach Spółdzielni. Jak się okazało mieszkańcy postanowili obdarzyć kredytem zaufania przede wszystkim zupełnie nowe osoby, które są świadome w jak wyjątkowym miejscu mieszkają i którym zależy na poprawie jakości życia mieszkańców.

Żoliborz II

Trzecie zebranie odbyło się na Żoliborzu II, obejmującym osiedla: Serek Żoliborski, Kolonię Południe i Kolonię Dymińska 2, 6, 6A i budynek przy ul. Dymińskiej 9B. Na tym osiedlu na 10 mandatów zgłosiło się 17 kandydatów. Tu również doszło do sporej rewolucji, ponieważ dotychczas w poprzednich kadencjach nie dochodziło do zbyt dużych zmian w Radzie Osiedla. Z poprzedniej kadencji dostały się tylko 3 osoby: Tomasz Zieliński, który uzyskał największą liczbę głosów - 58, Barbara Barańska, która uzyskała 42 głosy, a także Beata Świątkowska uzyskując 33 głosy. Pozostali kandydaci, którzy weszli do Rady Osiedla to Andrzej Czarnocki, Mateusz Mikuczyński, Agnieszka Alberska, Marcin Sosiński, Beata Jałtuszyk, Grażyna Szydłowska oraz Wojciech Wójcik.

W Społecznym Domu Kultury przy ul. Próchnika odbyły się Zebrania Mieszkańców z Os. Żoliborz II i Żoliborz III

Niewątpliwie dawni liderzy w Radzie Osiedla nie zostali obdarowani zaufaniem przez obecnych na Zebraniu mieszkańców. Mandatu nie uzyskała Magdalena Szałajska - wieloletnia członkini zarówno Rady Osiedla jak i Rady Nadzorczej, Bogumiła Wołoszyn - była wieloletnia administratorka, była członkini Rady Nadzorczej, jak również Witold Kacperski - wieloletni członek zarówno Rady Nadzorczej, jak i Rady Osiedla czy Anna Wolanin - była przewodnicząca komisji rewizyjnej w R.O.

Rudawka

Czwarte i zarazem ostatnie zebranie na Żoliborzu odbyło się na Rudawce. Było to dość emocjonujące zebranie. Na 8 mandatów zgłosiło się 16 kandydatów. Tu doszło do dużych zmian, z uwagi na obstrukcję poprzedniej Rady. Jak czytamy na stronie „Doliny Rudawki” na Facebooku, już od kilku miesięcy poprzednia Rada Osiedla nie przygotowywała protokołów z posiedzeń, nie organizowała dyżurów, ani żadnej innej formy komunikacji z mieszkańcami. Ponadto nie nadzorowała przetargów, nie podejmowała uchwał, oprócz tych, które nadawały się zaskarżeniu. Wcześniej rezygnację z pełnienia funkcji przewodniczącej złożyła Ewa Jakubiak, a także z funkcji sekretarza Lidia Pułas.

Podczas zebrania wywiązała się gorąca dyskusja na temat złego funkcjonowania poprzedniej Rady. Podczas prezentacji ponownie kandydującego Michała Suskiego, mieszkańcy zadali mu pytanie czy mieszka w ogóle na osiedlu. Początkowo twierdził, że tak. W międzyczasie na sali padły głosy, że mieszka zupełnie gdzieś indziej. Część osób na sali uważała to za niepoważne, żeby do Rady Osiedla startował ktoś, kto na co dzień nie mieszka na Rudawce. Ostatecznie kandydat przyznał się, że tu nie mieszka i nie został ponownie wybrany do Rady Osiedla.

Najwięcej głosów do Rady zdobyła Patrycja Hojka uzyskując 42 głosy. Niewiele mniej mieli Rafał Mianowski i Aleksander Szydłowski. 34 głosy zdobyła Izabela Dymowska oraz 29 Anna Mical, 24 głosy Katarzyna Winnicka-Monarcho. Wszystkie 6 osób są zupełnie nowe. Po długiej przerwie do Rady wraca Beata Krasucka-Zwierzchowska, która przez wiele kadencji była członkinią Rady Osiedla Żoliborz IV. W przypadku ósmego mandatu po 21 głosów zdobyły Anna Babicka oraz Marta Rawa. Ostatecznie po dogrywce do Rady Rudawki dostała się Anna Babicka, która w poprzedniej kadencji była sekretarzem. W trakcie kadencji złożyła rezygnację tuż przed tym, jak Rada Osiedla chciała ją odwołać. 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
Reklamadotacje dla MŚP
Reklama
Reklama