Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 19 kwietnia 2025 12:19
Reklama dotacje dla firm
TYLKO U NAS

Poznaliśmy zwyciężczynię plebiscytu na Żoliborzankę Roku 2024. Relacja z gali finałowej

Kto został Żoliborzanką Roku 2024? W czwartek 17 kwietnia w Defabryce na ul. Duchnickiej odbyła się uroczysta, finałowa gala, podczas której poznaliśmy wyniki głosowania czytelników i czytelniczek Gazety Żoliborza w plebiscycie na Żoliborzankę Roku 2024. W tym roku na finalistki oddano łącznie rekordowe 145 tys. głosów.
Poznaliśmy zwyciężczynię plebiscytu na Żoliborzankę Roku 2024. Relacja z gali finałowej

Autor: Dariusz Rutkowski | Gazeta Żoliborza

W tym artykule przeczytasz:

  • kto zdobył tytuł Żoliborzanki Roku 2024 i ile głosów oddali na nią mieszkańcy,
  • co się działo podczas finałowej gali w Defabryce przy ul. Duchnickiej
  • jak finalistki zareagowały na ogłoszenie wyników

Za nami rozstrzygnięcie kolejnej, czwartej edycji plebiscytu na Żoliborzankę Roku. Jego celem jest podkreślenie znaczenia aktywności kobiet na Żoliborzu oraz promowanie działalności społecznej. Żoliborz to jedna najbardziej aktywnych dzielnic stolicy - mieszka tu wiele kobiet, które na co dzień angażują się aktywnie w różnorodne sfery życia publicznego i społecznego. W tym roku, spośród kilkunastu zgłoszeń kapituła wyróżniła pięć wyjątkowych Pań, które stanęły do dalszej rywalizacji o głosy żoliborzan i żoliborzanek: Marię Janiak, Marcelinę Zjawińską, Danutę Kuroń, Dorotę Łobodę oraz Annę Gawor. W zaszczytnym gronie kapituły znaleźli się:

  • Katarzyna Jaroszyńska - dziennikarka Dzień Dobry TVN, konferansjerka, prezenterka telewizyjna 

  • Iza Stelmańska – Zastępczyni dyrektora w Departamencie Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego województwa Mazowieckiego, Prezeska Zarządu Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.

  • Agata Passent - dziennikarka, felietonistka tygodnika Polityka i Gazety Żoliborza

  • Grzegorz Małeckiaktor teatralny, filmowy, telewizyjny i dubbingowy. Na stałe związany z Teatrem Narodowym.

Głosowanie trwało od 13 marca do 13 kwietnia 2025 roku, a każdy mieszkaniec mógł oddać jeden głos dziennie na swoją faworytkę. Każdemu przypadało więc w całym okresie trwania głosowania aż 30 głosów. 


Zaskoczenie wśród zebranych. Tak wielu głosów nie oddano jeszcze nigdy

Na finałowej gali w Defabryce wśród przybyłych gości były obecne cztery finalistki. Zabrakło jedynie Anny Gawor, która niestety nie mogła pojawić się na tym wydarzeniu. 

- To nie był łatwy wybór. W tegorocznej edycji znów otrzymaliśmy wiele zgłoszeń, a wśród nich jak zwykle znalazły się kobiety o niezwykłej sile do działania. Niezależnie od ostatecznego werdyktu, obecność w gronie finalistek jest dla każdej nominowanej dużą nobilitacją. – mówił podczas rozdania nagród Mateusz Durlik, redaktor naczelny Gazety Żoliborza. – Żoliborzanka Roku 2024 to również rekordowa ilość oddanych głosów. Nominowane otrzymały łącznie 145 115 głosów, co pokazuje, jak bardzo mieszkańcy i mieszkanki Żoliborza docenili ich zaangażowanie. – dodał Durlik. 


Marcelina Zjawińska – Żoliborzanka Roku 2024

Największa liczba głosów w tegorocznym plebiscycie, a tym samym statuetka Żoliborzanki Roku 2024 przypadła Marcelinie Zjawińskiej, która nie kryła zaskoczenia z wygranej. Internauci oddali na nią 92 130 głosów.

- Zupełnie nie spodziewałam się tej statuetki. Dlatego, że moje zaangażowanie społeczne przeniosłam z Żoliborza na Pragę. Okazało się, że Zjawińskich w tak małej dzielnicy, jaką jest Żoliborz, jest już zwyczajnie za dużo. Tym bardziej dziękuję, że mieszkańcy i mieszkanki Żoliborza docenili moje wcześniejsze zaangażowanie. Moją działalność koncentruję dziś już głównie na Pradze-Północ, ale przecież można dojechać tam ‘”szóstką”. – powiedziała Marcelina Zjawińska, wyraźnie poruszona werdyktem czytelników i czytelniczek. 

Marcelina Zjawińska to aktywna działaczka społeczna, zaangażowana również w rozwój Żoliborza. Pomysłodawczyni żoliborskiej Jadłodzielni w Budżecie Obywatelskim, którą regularnie uzupełnia żywnością odebraną ze sklepów i piekarni. Wspierała żoliborską młodzież w tworzeniu agend na rzecz klimatu, realizowanych we współpracy ze szkołami i samorządem lokalnym. Pierwsza koordynatorka MALu przy Marii Kazimiery 20. Jej misją jest budowanie silnej, aktywnej i świadomej społeczności Żoliborza.

Pozostałe miejsca przypadły:

  • II miejsce: Annie Gawor – 22 650 głosów
  • III miejsce: Danucie Kuroń – 19 320 głosów
  • IV miejsce: Marii Janiak – 6 013 głosów
  • V miejsce: Dorocie Łobodzie – 5 002 głosy


Nominowane zwróciły się do mieszkańców. Nie kryły wzruszenia

Obecne na gali finalistki – Danuta Kuroń, Maria Janiak oraz Dorota Łoboda – nie kryły wzruszenia i złożyły serdeczne podziękowania wszystkim, którzy oddali na nie głosy.

- Bardzo dziękuję głosującym. Uważam, że ten konkurs jest dla osób, które działają lokalnie, dla aktywistek, które działają na rzecz swojego najbliższego otoczenia. Jestem zaszczycona, że znalazłam się w ich gronie i gratuluję pozostałym czterem nominowanym. Takie konkursy bardzo wzmacniają lokalną społeczność i są dla osób, które działają na naszym Żoliborzu, z którego jestem bardzo dumna. – powiedziała Dorota Łoboda.

Z kolei Danuta Kuroń podkreśliła wagę obywatelskiego zaangażowania: - Dziękuję za to wyróżnienie. Cieszę się tym bardziej, że Gazeta Żoliborza to moja najważniejsza gazeta. Myślę, że tak wiele głosów oddano na mnie dlatego, że Żoliborz chce mieć głos. W zeszłym roku zorganizowaliśmy się do wyborów samorządowych, żeby samorząd znów był wspólnotą mieszkańców. Myślę, że ta nominacja jest właśnie za to. Spotykajmy się, nawiązujmy relacje, nie tylko na protestach, ale także w takich przyjemnych sytuacjach, żebyśmy się poznali, polubili i dalej razem działali dla całego Żoliborza. – powiedziała.

Kuroń wspomniała również nieobecną Annę Gawor, która zajęła drugie miejsce w tegorocznym plebiscycie. –– Anusza pracowała przez kilka lat na Marii Kazimiery, gdzie prowadziła świetlicę. Potrafiła stworzyć przytulne, bezpieczne miejsce na Marymoncie-Potoku, gdzie ludzie chętnie przychodzili. Niestety została zwolniona i jej brak jest tam bardzo bolesny. Bardzo byśmy chcieli, aby wróciła na Marymont-Potok, w miejsce dla Żoliborza bardzo ważne – dodała Danuta Kuroń. 


Ocalmy Ptasi Zakątek - niespodziewany apel Danuty Kuroń podczas gali finałowej

Jednym z najbardziej spontanicznych i zapadających w pamięć momentów gali finałowej była chwila, gdy Marcelina Zjawińska - Żoliborzanka Roku 2024 przekazała głos Danucie Kuroń, by ta mogła zwrócić się do zgromadzonych z ważnym komunikatem społecznym. Kuroń, korzystając z okazji, zwróciła się do zgromadzonych z emocjonalnym apelem w sprawie przyszłości tzw. Ptasiego Zakątka – dzikiego terenu zieleni położonego na tyłach osiedla Żoliborz Artystyczny przy ul. Ficowskiego. 

– Dla nas, mieszkańców Starego Żoliborza, Nowy Żoliborz jest naprawdę ważny. Tworzycie nowe osiedle, które tętni życiem – widać tu ruch, słychać gwar, ciągle coś się dzieje. Choć jeszcze dobrze się nie znamy, bardzo chcielibyśmy was lepiej poznać i wspólnie zaangażować się w sprawy całej dzielnicy. Marzy nam się, by cztery części Żoliborza – Stary Żoliborz, Sady Żoliborskie, Marymont-Potok i Nowy Żoliborz – były jednym Żoliborzem, i aby był to zielony Żoliborz. 

W kolejnych słowach finalistka plebiscytu wyraziła zaniepokojenie planami budowy zespołu szkolno-przedszkolnego w miejscu zieleni.

– Z ogromnym niepokojem patrzymy na to, że Ptasi Zakątek ma być zabudowany zespołem szkolno-przedszkolnym na 350 dzieci. Tymczasem w Warszawie – również na Żoliborzu – są wolne miejsca w przedszkolach, zarówno samorządowych, jak i prywatnych. Przedszkolaków jest mało, a prognozy mówią o dalszej depopulacji. Nie chcemy stracić tego wyjątkowego miejsca, które dziś stanowi schronienie dla wielu gatunków ptaków i dzikiej roślinności. 

Zwracając się bezpośrednio do lokalnej społeczności, Kuroń doceniła dotychczasowe oddolne działania na rzecz ochrony tego terenu i wezwała do dalszej mobilizacji.

- Podziwiam wasze zaangażowanie - że wspólnie zorganizowaliście się, aby te ptaki policzyć, rozpoznać występujące tam gatunki i do tej pory udało się o nie zadbać. Ptasi Zakątek mógłby być pięknym, naturalnym parkiem dla wszystkich dzieci z dzielnicy. Przedszkola są potrzebne, ale małe – dzieci nie powinny przebywać w ogromnych placówkach na kilkaset osób. Na całym świecie odchodzi się od takich rozwiązań ze względu na zwiększone ryzyko rozprzestrzeniania się chorób.

Swoją wypowiedź zakończyła apelem o porozumienie ponad podziałami.

– Wykorzystuję tę okazję, by zaapelować o dialog i porozumienie w tej sprawie na całym Żoliborzu. Ptasi Zakątek to także miejsce retencji – w dobie kryzysu klimatycznego każda zielona przestrzeń zatrzymująca wodę jest na wagę złota. To jest niezbędne absolutnie wszystkim. 


Partnerzy wydarzenia

Plebiscyt wspierali:

  • Radio Kolor (patron medialny)
  • Defabryka (partner strategiczny, gospodarze gali finałowej)
  • Odonto (partner strategiczny)
  • Winna Stolica (partner strategiczny)
  • Patathai (partner złoty)
  • Laboratorium Kosmetyczne Joanna (partner Gali)
  • Kuchnia Żoliborz (partner Gali)
  • Poland On Air (partner Gali)

Żoliborzanka Roku 2024 była objęta patronatem honorowym Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy Rafała Trzaskowskiego

Obejrzyj fotorelację z gali:

Powiązane galerie zdjęć:

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
zachmurzenie małe

Temperatura: 18°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1011 hPa
Wiatr: 15 km/h

Reklama
Reklama
Reklama