Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 18:14

Podwyżki na nowy rok szkolny

Już za kilka dni ponad 280 tys. uczniów i 30 tys. nauczycieli wróci po wakacjach do szkół i przedszkoli. Tuż przed rozpoczęciem roku szkolnego, prezydent Rafał Trzaskowski podjął decyzję o podwyżkach wynagrodzeń dla pracowników edukacji. Za przyjęciem uchwały w tej sprawie zagłosowali na sesji w dniu 29 sierpnia stołeczni radni.
Podwyżki na nowy rok szkolny
Konferencja ws. nowego roku szkolnego w warszawskich placówkach oświatowych w Szkole Podstawowej nr 203: Renata Kaznowska, Rafał Trzaskowski

Autor: R, Motyl

Źródło: UM Warszawa

W tym artykule przeczytasz o:

  • podwyżkach dodatków funkcyjnych w szkolnictwie
  • budżecie edukacyjnym i inwestycjach
  • programach wsparcia
  • dzieciach cudzoziemskich w warszawskich szkołach
  • wręczeniu aktów powierzenia stanowisk dyrektorom żoliborskich szkół i przedszkoli

O przygotowaniach do nowego roku szkolnego przedstawiciele warszawskiego samorządu poinformowali wczoraj na konferencji w śródmiejskiej Szkole Podstawowej nr 203 im. Antoniny i Jana Żabińskich przy ul. ks. I. Skorupki 8.

Nie ma nic istotniejszego dla przyszłości naszych dzieci niż dobra edukacja. W Warszawie robimy wszystko, aby zapewnić uczniom jak najlepsze warunki rozwoju, a nauczycielom – stabilne, godne warunki pracy. Dlatego nauczyciele w stolicy mogą liczyć na jedne z najwyższych pensji zasadniczych w kraju, dodatki motywacyjne oraz na bogatą ofertę szkoleniową. W nowym roku szkolnym wspomożemy osoby, które każdego dnia muszą sprostać wielu wyzwaniom. Zdecydowałem, że zwiększymy wynagrodzenie kadry zarządzającej placówkami oświatowym – podkreśla Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.

Podwyżki dodatków funkcyjnych

Rada m. st. Warszawy podczas sesji w dniu 29 sierpnia br., podjęła uchwałę zmieniającą uchwałę w sprawie regulaminu dotyczącego niektórych zasad wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w przedszkolach, szkołach i placówkach prowadzonych przez Miasto Stołeczne Warszawa. Przegłosowano zmiany dotyczące podwyższenia stawki dodatków funkcyjnych dla dyrektorów, wicedyrektorów oraz niektórych stanowisk kierowniczych. Od 1 września dodatki dla dyrektorów wzrosną średnio o 1 000 zł – w zależności od typu placówki i pełnionej funkcji. Jednocześnie uwzględniono zmiany umożliwiające podwyższenie dodatków dla kierowników warsztatów szkolnych laboratoriów (500 zł), czy kierowników świetlic (200 zł).

Warto dodać, że warszawski samorząd wypłaca również dodatki motywacyjne dla nauczycieli (średnio 600 zł na etat, a w szczególnych przypadkach 1200 zł), dodatki dla wychowawców, dodatki za warunki pracy, a także corocznie przyznawane nagrody dla najlepszych pedagogów. Wszyscy nauczyciele w stołecznych placówkach mają również podwyższoną płacę zasadniczą o 100 zł, a od 1 września 2023 r. blisko 5 tys. nauczycieli z miejskich przedszkolu otrzymuje podwyższony dodatek dla wychowawców przedszkolnych – tj. 380 zł.

Gigantyczny budżet i rekordowy program inwestycyjny

W tym roku Warszawa przeznaczy na wydatki bieżące związane z edukację blisko 9 mld zł –  to o 2 mld więcej niż w roku 2023. Rafał Trzaskowski podkreśla, że w ostatnich latach lawinowo rosły nakłady samorządu na oświatę zaznaczając, że zostało przyjęte wstępne porozumienie w sprawie zmianie sposobu finansowania edukacji tj. likwidacja subwencji i zastąpienie jej zwiększonymi dochodami własnymi samorządów, aby uniezależnić finanse samorządów od decyzji rządowych.

Programy wsparcia

Stołeczny samorząd podejmuje również działania wspierające wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa uczniów i uczennic, a także dobrostan psychiczny. W warszawskich szkołach dzieci i nastolatki mają zapewnioną opiekę psychologa lub pedagoga.

Rośnie liczba dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – mamy już ok 15 tys. uczniów z orzeczeniami w naszych placówkach. Dlatego inwestujemy w rozbudowę szkół specjalnych, tworzymy oddziały specjalne i integracyjne w szkołach ogólnodostępnych oraz rozwijamy edukację włączającą – mówił dziś prezydent Trzaskowski.

Miejska oferta obejmuje również sieć blisko 30 poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz wsparcie specjalistów.

Dzieci cudzoziemskie w warszawskich placówkach

Przed początkiem roku szkolnego ważnym tematem jest włączanie do polskiego systemu edukacji uczniów cudzoziemskich. Warszawa ma w tym działaniu duże doświadczenie, ponieważ obecnie w miejskich szkołach uczy się już ponad 27 tys. obcokrajowców ze 120 państw, w tym prawie 13 tys. uczniów z Ukrainy, którzy przyjechali do Polski po wybuchu wojny w ich kraju.

Przez ostatnie lata warszawski samorząd wykonał ogrom pracy włączając do polskiego systemu edukacyjnego dzieci i nastolatków z Ukrainy. Od września możemy się spodziewać napływu uczennic i uczniów do miejskich placówek oświatowych, co oznacza dla nas mnóstwo kolejnych zadań – z pewnością będzie to ogromne wyzwanie - i organizacyjne i finansowe – zaznacza Renata Kaznowska, zastępczyni prezydenta m.st. Warszawy, odpowiedzialna m.in. za miejską edukację.

Wiceprezydentka podkreśla, że obecnie stołeczny samorząd nie zna jeszcze skali tegorocznego zainteresowania przystąpieniem do polskiego systemu edukacji kolejnych młodych gości z Ukrainy, okaże się to po rozpoczęciu roku szkolnego.

Nowi dyrektorzy żoliborskich placówek oświatowych

26 sierpnia na Zamku Królewskim oficjalnie wręczone zostały akty powierzenia stanowisk dyrektorom żoliborskich szkół i placówek oświatowych rozpoczynającym kadencje z dniem 1 września.

Powierzenia stanowiska dyrektora otrzymały:

  • Anna Olesińska-Pawlak – Przedszkole nr 96
  • Marta Skrzyńska – Szkoła Podstawowa nr 65 im. Władysława Orkana
  • Anna Krakowska – Szkoła Podstawowa nr 396

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.