Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 13:21

Co się dzieje na Górkach Włościańskich? Kontrowersje wokół nowej budowli

[Tylko u nas!] Kilka dni temu Administracja Osiedla WSM Żoliborz III wybudowała murek na skraju Górek Włościańskich, przegradzając w ten sposób ciąg pieszy między skrzyżowaniem ul. Braci Załuskich z ul. Poli Gojawiczyńskiej. Szybko okazało się, że murek jest samowolą budowlaną.
Co się dzieje na Górkach Włościańskich? Kontrowersje wokół nowej budowli

Autor: Wiktor Zając

Jeden z mieszkańców Sadów Żoliborskich zwrócił się do naszej redakcji informując o tym, co zrobiła Administracja Osiedla WSM Żoliborz III. W przesłanym zdjęciu okazało się, że WSM wybudowała betonowy murek o długości około 5-6 metrów. Od południowej strony murek łączy się z ogrodzeniem parkingu strzeżonego należącego także do Spółdzielni. Na murku zamontowane zostały dwie ławki wykonane z drewnianych lameli. Mieszkaniec zwrócił uwagę, że od zawsze mieszkańcy tędy chodzą na spacer, a także że jest to skrót do Osiedla Sady V oraz do Technikum Samochodowego przy ul. Włościańskiej. Same ławki posadowione na murku również dziwią mieszkańców, ponieważ obok znajdują się 3 nowe ławki z oparciami zamontowane przez Urząd Dzielnicy Żoliborz. 

Nowy murek podzielił ścieżkę między Górkami Włościańskimi a ul. Braci Załuskich od strony skrzyżowania z ul. Poli Gojawiczyńskiej

Powody i cele budowy murka

Administracja Osiedla zapewne podjęła decyzję o budowie murka, żeby ograniczyć osuwanie się piachu ze skarpy wału Górek Włościańskich. Od pewnego czasu dało się zauważyć, że na chodniku znajdującym się w pasie drogowym ul. Braci Załuskich znajduje się dużo piasku. Jednocześnie murek miał na celu zniechęcić do uczęszczania skrótem przez wał. Z kolei wielu mieszkańców uważa, że murek jest niebezpieczny. Często widują jak dzieci i młodzież jeżdżą tędy rowerami czy hulajnogami. W sytuacji kiedy jeżdżą tędy niemal codziennie i znają tę drogę na pamięć, mogą murka nie zauważyć. Zjeżdżając po skarpie mogą przewrócić się lądując na murku. Niemniej należy pamiętać, że jazda hulajnogą czy rowerem doprowadza do stopniowej degradacji Górek, które są prawnie chronione z uwagi na swoją historię.

Murek widoczny idąc od strony ul. Włościańskiej

Co mówi plan zagospodarowania o Górkach Włościańskich?

Górki Włościańskie to potoczne określenie na dzieło flankujące pośrednie Buraków, będące częścią Twierdzy Warszawa. Obszar ten jest ujęty w gminnej ewidencji zabytków, a także znajduje się na terenie objętym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego Osiedla Sady Żoliborskie. Zgodnie z planem miejscowym miejsce, w którym posadowiono murek znajduje się na jednym z ważniejszych ciągów pieszych i promenad na terenach mieszkaniowych i zieleni publicznej oznaczonych na rysunku planu. O ile zgodnie z §44 omawianego planu zagospodarowania przestrzennego ustala on możliwość realizacji obiektów małej architektury (takich jak: murki oporowe, schodki terenowe, chodniki, latarnie, siedziska), jak i urządzeń zabaw dla dzieci. Ponadto dopuszcza on również realizację ogrodzeń zgodnie z ustaleniami zawartymi w §18. Plan miejscowy dopuszcza możliwość budowy ogrodzeń zewnętrznych wzdłuż granic poszczególnych jednostek terenowych oraz wydzieleń terenowych. Ogrodzenie powinno być sytuowane w linii rozgraniczającej, z tym że dopuszcza się jego miejscowe wycofanie w głąb działki. Ponadto zgodnie z planem ogrodzenie zewnętrzne powinno spełniać następujące warunki:
- maksymalna wysokość ogrodzenia nie może przekraczać 2 metrów od poziomu terenu,
- ogrodzenie pełne (nie ażurowe) nie może być wyższe niż 0,6 metra od poziomu terenu.

Rysunek miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Os. Sady Żoliborskie. Od prawej strony widać przebieg ul. Braci Załuskich. Białymi kółkami oznaczono ważniejsze ciągi piesze i promenady na terenach mieszkalnych i zieleni publicznej

Samowola budowlana

Z naszych ustaleń wynika, że Spółdzielnia nie występowała z wnioskiem na budowę, ani ze zgłoszeniem na jego realizację do organu administracji architektoniczno-budowlanej. Należy także podkreślić, że WSM powinna wystąpić także o opinię konserwatorską ze strony Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.

Postępowanie wyjaśniające i kontrola nadzoru budowlanego

Z informacji podanej przez Centrum Kontaktu 19115 wynika, że w związku z licznymi zgłoszeniami mieszkańców dotyczącymi wykonanego murku z ławkami w rejonie ul. Poli Gojawiczyńskiej i ul. Braci Załuskich, Urząd Dzielnicy Żoliborz przekazał już sprawę do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego dla m.st. Warszawy, który zgodnie z posiadanymi kompetencjami przeprowadzi kontrolę samowolnie wykonanego obiektu oraz przeprowadzi postępowanie wyjaśniające. Jednocześnie istnieje także podejrzenie, że murek może wystawać poza granicę działki będącej w użytkowaniu wieczystym WSM, wchodząc tym samym w pas drogowy ul. Braci Załuskich. 

Zapewne o dalszym losie tej sprawy dowiemy się po postępowaniu przeprowadzonym przez PINB, o czym będziemy jeszcze pisać na łamach naszej gazety. 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.