Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 10:08

Instytucja Kultury na Żoliborzu? Burmistrz powołał zespół doradców

Burmistrz dzielnicy Paweł Michalec powołał zespół doradczy do spraw kultury. Pierwsze spotkanie założycielskie już za nami. „Jednym z jego działań będzie doradztwo w zakresie utworzenia prężnie działającej instytucji kultury” –  czytamy w komunikacie urzędu dzielnicy. Kiedy możemy się jej spodziewać? „Na obecnym etapie nie chcemy jeszcze zdradzać szczegółów” – odpowiadają urzędnicy.

- W styczniu chcę podjąć działania w zakresie kultury. Jestem po rozmowach z kilkoma osobami ze świata kultury. Mam nadzieję, że zaczniemy wypracowywać taki model działania wydziału kultury, a być może w przyszłości Domu kultury, który zaspokoi potrzeby mieszkańców – zapowiadał już w grudniowej rozmowie z Gazetą Żoliborza swoje działania w sprawie kształtowania kultury w dzielnicy Paweł Michalec, burmistrz Żoliborza.

W poniedziałek odbyło się pierwsze założycielskie spotkanie zespołu działającym przy burmistrzu, w którym udział wzięli Krzysztof Jaroszyński, scenarzysta i reżyser, Maciej Ślesicki, współzałożyciel i wykładowca Warszawskiej Szkoły Filmowej, Tomasz Dutkiewicz, dyrektor Teatru Komedia oraz Tomasz Taraszkiewicz kustosz w Zamku Królewskim w Warszawie. W odpowiedzi na pytanie czy jest to finalny skład zespołu Donata Wancel, rzecznik prasowy Żoliborza, poinformowała, że nie jest on ostateczny. - Włączenie się w prace zespołu zadeklarowała aktorka i producentka oraz wiceprezes Fundacji Polsat Elżbieta Zającówna. W przyszłości będziemy chcieli zapraszać do zespołu osoby, które dzieląc się swoim doświadczeniem i umiejętnościami pomogą w pracach nad rozwojem szeroko pojętej działalności artystycznej – dodaje Donata Wancel.

Do zespołu może dołączyć każdy

Formuła zespołu zakłada, że ma to być ciało opiniotwórcze i doradcze, składające się z osób wywodzących się ze środowisk twórczych, posiadających interesujący dorobek artystyczny i związanych z Żoliborzem.

- Podczas inauguracyjnego spotkania padło kilka propozycji w zakresie realizacji projektów oraz wydarzeń kulturalnych na terenie Żoliborza w zakresie krótko- i długookresowym. Wiele z nich uzależnionych było także od posiadania środków finansowych, czy zaplecza w postaci obiektów. Z uwagi na szereg przedstawionych kierunków działania oraz propozycji wydarzeń, ustalono że zostaną one zebrane oraz opisane przez pomysłodawców wraz z szacowanymi kosztami i potrzebnym do ich realizacji zapleczem przed kolejnym spotkaniem – informuje rzecznik prasowy dzielnicy wyrażając również nadzieję, że do zespołu dołączą kolejne osoby.

Wczoraj podczas połączonego posiedzenia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji, Komisji Kultury oraz Komisji Samorządności i Dialogu Społecznego, burmistrz dzielnicy Paweł Michalec podkreślił, że zespół ma charakter otwarty i każdy, kto ma pomysł może do niego dołączyć.

Instytucja Kultury? „Na obecnym etapie nie chcemy jeszcze mówić ani o szczegółach, ani o datach”

Jak poinformowano, podczas pierwszego spotkania omawiane były funkcje jakie powinien spełniać dzielnicowy Dom Kultury, nad utworzeniem którego trwają obecnie prace w dzielnicy. O jakich pracach mowa? - Na obecnym etapie nie chcemy jeszcze mówić ani o szczegółach, ani o datach. Utworzenie Instytucji Kultury uzależnione jest od wielu czynników, które finalnie będą decydowały o powodzeniu lub braku możliwości realizacji rozpatrywanych obecnie koncepcji. Chcielibyśmy w tym momencie skupić się na możliwościach jakie mamy w kontekście rozwoju edukacji i kultury w ramach obecnie funkcjonujących placówek na Żoliborzu. Równolegle prowadzone są rozmowy dotyczące wykorzystania Kina Tęcza na prowadzenie na działalności kulturalnej w naszej dzielnicy – czytamy w nadesłanym przez Donatę Wancel komunikacie.

Jeżeli wszystko będzie przebiegało zgodnie z założeniami, to do kina wprowadzi się Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy. Na rozpoczęcie działalności  CKF im. Andrzeja Wajdy w Kinie Tęcza trzeba będzie poczekać do końcówki przyszłego roku.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ