Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 11:16

5 kłamstw branży fitness

Tak, jako trener personalny działam w branży fitness, ale.. uważam, że ta branża kłamie. Zbyt często spotykam się ze skutkami nieumiejętnego prowadzenia podopiecznych, zbyt wiele szkodliwych przekonań powiela się w social mediach. Dzisiaj chcę zmierzyć się z najpowszechniejszymi kłamstwami branży fitness.
5 kłamstw branży fitness

Źródło: Feniks Gym

Z wielką popularnością przychodzi wielka odpowiedzialność, ale nie wszyscy są na nią gotowi. Niektóre z poniższych mitów powiela się w dobrej wierze, walcząc o zdrowie i kondycję fizyczną. Niektóre wynikają z braku doświadczenia. Ale każdy na dłuższą metę może przynieść zdecydowanie więcej krzywdy niż korzyści więc sprawdź, czy nie dałeś się oszukać!

 

No pain, no gain

„Nie ma efektów bez bólu” albo „cierp, żeby być pięknym” otwiera dzisiejszą listę hańby. Bo pierwsza, najważniejsza zasada w fitnessie to słuchać własnego ciała i postępować zgodnie z jego możliwościami. Ból to najgorsze, co może się przytrafić na treningu – jest oznaką niewłaściwego wykonywania ćwiczeń, patologii układu ruchu, kontuzji. Nigdy, przenigdy nie powinieneś odczuwać bólu ani w trakcie treningu, ani po nim. Oczywiście, bolesność mięśni po intensywnym wysiłku (często błędnie interpretowana jako „zakwasy”) jest zjawiskiem naturalnym czy nawet świadczącym o progresie – ale nigdy nie powinna przybrać formy ostrego czy uniemożliwiającego ruch bólu.

 

Im częściej tym lepiej

Chcesz szybko zobaczyć rezultaty, więc myślisz, że trzeba trenować 5 razy w tygodniu? 6 razy? Codziennie? Nieprawda! Twoje ciało potrzebuje czasu na regenerację. Więcej treningów nie oznacza lepszych efektów, bo mięśnie rosną podczas odpoczynku (tak!), a nie podczas wysiłku. Dodatkowo, brak czasu na regenerację prowadzi do spadku efektywności i siły, jak również do niebezpieczeństwa urazów. Klucz do sukcesu to nie liczba treningów, ale ich jakość i systematyczność. Stopniowe zwiększanie intensywności – tak, ale „zajeżdżanie” organizmu – absolutnie nie!

 

Suple i burnery

Słyszałeś o „podkręcaczach metabolizmu”, cudownych spalaczach tłuszczu? To dałeś się złapać na kolejny haczyk. Branża fitness często promuje suplementy zawierające substancje jak kofeina, ekstrakt z zielonej herbaty czy kapsaicyna – mające rzekomo zwiększać spalanie kalorii i przyspieszać redukcję tkanki tłuszczowej. Według obietnic producentów, takie suplementy mają zwiększać termogenezę, czyli proces wytwarzania ciepła przez organizm (teoretycznie powodując wyższe zużycie energii), zmniejszać apetyt i zwiększać poziom energii. Jednak prawda jest taka, że rzeczywisty wpływ takich środków na metabolizm wynosi około… 3%. To efekt zbyt mały, żeby realnie wpłynąć na redukcję tkanki tłuszczowej, natomiast dłuższe stosowanie stymulantów niesie za sobą wiele zagrożeń dla zdrowia, m.in. zaburzenia snu, zaburzenia hormonalne, problemy z układem krążenia (serce, nadciśnienie), układem nerwowym lub zaburzenia żołądkowe. Chyba nie warto, co nie?

 

Odchudzanie

Im mniej jesz, tym więcej schudniesz – tu mamy nie jeden, ale dwa bardzo niebezpieczne mity. Pierwszy to taki, że należy za wszelką cenę redukować kalorie. Ale drugi, jeszcze głębszy i jeszcze bardziej szkodliwy – to ten, że nadrzędnym celem jakiekolwiek aktywności jest „chudnięcie”. Otóż nie, odchudzanie (poza skrajnymi przypadkami otyłości) nie powinno być celem treningowym; celem jest budowanie formy, kondycji, niwelowanie patologii i przywracanie właściwego funkcjonowania układu ruchowego. A jednak większość moich nowych podopiecznych ciągle przychodzi do mnie po to, żeby „schudnąć”, i często jest po doświadczeniach z długotrwałym deficytem kalorycznym. Tymczasem ograniczanie kalorii poniżej poziomu bazowego zapotrzebowania prowadzi do rozregulowania metabolizmu, a w dłuższej perspektywie zaburzeń hormonalnych, osłabieniu odporności i wielu innych problemów zdrowotnych.

 

5 posiłków dziennie

Nie rozumiem popularności tego mitu żywieniowego – nie ma w nim nic naturalnego. Nasz organizm ewolucyjnie nie jest przystosowany do tak częstych posiłków. Procesy trawienne wymagają czasu i spokoju, nie można ich zakłócać co 3 godziny kolejną przekąską. Uczucie głodu, tak jak uczucie bólu, to bardzo konkretny i bardzo potrzebny nam wskaźnik, a przyjmując tak często posiłki, wyłączamy ten naturalny czujnik. Nie wsłuchując się w potrzeby organizmu i nie czując głodu, można łatwo przyjąć więcej kalorii niż faktycznie potrzeba. Szerzej o trawieniu pisałam w mojej serii Wszystko o cukrze – tam znajdziesz jeszcze więcej informacji o zalecanej diecie.

 

Czy jest jakiś sposób, żeby rozpoznać i wystrzegać się innych „kłamstw” branży fitness? Moim środkiem jest zawsze trochę zdrowego rozsądku: nie wierzę w żadne „natychmiastowe efekty”, „30dniowe przemiany”, „uniwersalne środki”. Każdy organizm jest inny, każdy wymaga innej drogi. A ta droga zawsze musi potrwać, aby utrwalić efekty. Komu więc uwierzyć? Proste: słuchaj tylko takiego trenera, który nauczy Cię słuchać Twojego ciała.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.