Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 13:29

Sposoby trenera na prawidłowy poziom cukru

Na deser naszej krótkiej serii o cukrze zostawiłam to, co najlepsze: moje sprawdzone sposoby na zarządzanie gospodarką cukru w organizmie. Zapraszam na wpis o tym, dlaczego owsianka jest be a deserek się należy, czyli jak wygląda cukrowy jadłospis trenerki personalnej!
Sposoby trenera na prawidłowy poziom cukru

Źródło: archiwum własne Feniks Gym

Kawa na czczo to błąd!

Bardzo wiele osób zaczyna dzień od białej kawy, która rzekomo dzięki zawartości mleka „zapełnia żołądek” i traktowana jest jako posiłek. To pierwszy błąd, jaki można popełnić w ciągu dnia, bo ten napój w rzeczywistości może podnosić poziom glukozy we krwi. Po pierwsze dlatego, że kofeina może osłabić wrażliwość na insulinę, co prowadzi do zakłócenia gospodarki cukrem. Po drugie - mleko samo w sobie zawiera dość sporo cukru. Kolejnym problemem, choć tym razem niezwiązanym z cukrem, jest podrażnienie żołądka - kofeina stymuluje produkcję kwasu solnego, co może prowadzić do podrażnień i problemów trawiennych. Dlatego kawę najlepiej pić po około godzinie od zjedzenia śniadania.

 

Śniadanie mistrzów

Zanim dojdziemy do śniadania, warto wspomnieć jeszcze o „rozgrzewce” dla organizmu. Ja swój dzień zaczynam od wypicia szklanki wody, która przygotowuje układ trawienny do pracy i pomaga „obudzić” gospodarkę cukrem. Często dodaję do niej sok z cytryny, który wspomaga detoksykację, trawienie (kwas cytrynowy stymuluje produkcję soków trawiennych) i wzmacnia układ odpornościowy. Kiedy już jestem nawodniona, wjeżdża „śniadanie mistrzów”, czyli posiłek białkowo-tłuszczowy. To jest jedna z ważniejszych rzeczy do zapamiętania z tego wpisu: rano lepiej unikać węglowodanów, żeby zapobiegać nagłym skokom cukru. Dlatego oszałamiająca kariera owsianki dostarczającej głównie węglowodanów to według mnie nieporozumienie! Zamiast tego, wybieram białka i tłuszcze, które trawione są wolniej, przez co dają zrównoważony poziom cukru i energii, korzystnie podkręcają nasz metabolizm, a także stanowią idealną bazę dla budowy mięśni. Jeśli chodzi o konkretne menu - jajka w każdej postaci, awokado, pasty rybne lub twarogowe, zielone i strączkowe warzywa, mięso.

 

5 posiłków to mit

Kolejnym trendem, który moim zdaniem może przynieść więcej krzywdy niż korzyści, to mit 5 posiłków dziennie. Z moich obserwacji wynika, że organizm wcale nie potrzebuje aż tak częstych i regularnych dostaw jedzenia. Dlaczego nie jestem zwolenniczką pięciu posiłków?

Po pierwsze każdy posiłek, zwłaszcza oparty na węglowodanach, podnosi poziom cukru we krwi. Jedząc pięć razy, narażamy organizm na częste skoki cukru, zmuszając trzustkę do zwiększonej pracy i zwiększając ryzyko insulinooporności. Po drugie, częste jedzenie może zaburzyć nasze uczucie sytości i zwiększyć apetyt, przez co spożywamy więcej kalorii niż faktycznie potrzebujemy. A po trzecie, organizm potrzebuje dłuższych przerw pomiędzy posiłkami, aby spokojnie przeprowadzić proces trawienia.

 

Deserek się należy

Z czasów dzieciństwa pamiętam, że w każdemu obiadkowi obowiązkowo towarzyszył deser, na który rzecz jasna najbardziej się czekało. Im jestem starsza, tym bardziej przekonuję się, jak wiele sensu mają takie „babciowe” tradycje. Deserek - czyli najczęściej coś bogatego w cukier - najlepiej sprawdza się właśnie po białkowo-tłuszczowym posiłku, nigdy zamiast. Kiedy najpierw dostarczymy organizmowi konkretne pożywienie, z którego cukier uwalnia się długo i w sposób zrównoważony, to chronimy się przed nagłym skokiem glukozy, którym groziłoby zjedzenie słodkości „solo”. W ogóle kolejność przyjmowania pokarmów jest bardzo ważnym aspektem zdrowej gospodarki cukrowej: należy zawsze zaczynać od tłuszczów, białka i błonnika, a węglowodany i cukry spożywać w drugim „rzucie”.

 

Okno węglowodanowe

Ostatnim tematem na dzisiaj jest mój rekomendowany sposób przyjmowania węglowodanów. W poprzednim wpisie mówiłam trochę o glikogenie jako o paliwie dla mięśni. Aby promować jego produkcję, najlepiej spożywać węglowodany w tak zwanym „oknie treningowym”, tzn. do 2 godzin przed lub po treningu. Wówczas pozyskana z rozkładu węglowodanów glukoza przekształcana jest w glikogen, który jest szybko wykorzystywany jako energia do ćwiczeń lub do odbudowy po treningu. Dlatego zawsze po treningu zalecam swoim podopiecznym „dobrze zjeść” - nawet wtedy, kiedy ich celem jest redukcja.

 

Oczywiście, wszystkie te porady są wynikiem moich osobistych obserwacji. Zdaję sobie sprawę, że każdy zdrowy organizm funkcjonuje inaczej, a dodatkowe czynniki jak wiek, płeć, choroby czy kondycja psychiczna wymagają opracowania szczegółowego planu odżywiania. Ale jest jedna uniwersalna dla wszystkich prawda o cukrze w diecie: cukier bez umiaru przestaje być słodki!

 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.