Warszawskie Tramwaje kontynuują pięcioletnią współpracę z dwoma stołecznymi szkołami, oferując młodzieży praktyki i staże zawodowe. W ramach innowacyjnego projektu, spółka otworzyła pracownie dydaktyczne dla klas tramwajowych m.in. w żoliborskiej szkole.
W tym artykule przeczytasz m.in:
- o nowej pracowni,
- o współpracy Tramwajów Warszawskich z żoliborską szkołą.
Tramwaje Warszawskie nawiązały pięcioletnią współpracę z dwoma stołecznymi szkołami: Zespołem Szkół Samochodowych i Licealnych nr 3 im. Ignacego Paderewskiego na Żoliborzu oraz Zespołem Szkół im. inż. S. Wysockiego na Ochocie. W 2018 roku w tych szkołach powołano specjalne klasy patronackie Tramwajów Warszawskich, do których uczęszcza 223 uczniów. W obecnym roku szkolnym spółka patronuje czterem klasom, w których uczy się łącznie 62 uczniów. W ramach zajęć, co miesiąc odbywa się 80 godzin lekcyjnych z mechatroniki i taboru szynowego.
Kadra instruktorska to pracownicy Tramwajów Warszawskich. W składzie znajduje się siedmiu inżynierów, którzy są wysoko wykwalifikowanymi specjalistami w swoich dziedzinach oraz posiadają kwalifikacje pedagogiczne.
Pracownie dydaktyczne jako innowacyjny projekt dla szkół średnich zawodowych
Teraz Tramwaje Warszawskie wprowadziły innowacyjny projekt, otwierając pracownię dydaktyczne dla klas tramwajowych w warszawskich szkołach ponadpodstawowych. Nowa pracownia dydaktyczna, mieszcząca się przy zajezdni Tramwajów Warszawskich na Woli, pozwala młodzieży poznać w praktyce specyfikę zawodów takich jak inżynierowie, elektrycy, mechatronicy, mechanicy, automatycy czy informatycy. Zajęcia odbywają się w sali wyposażonej w nowoczesne narzędzia edukacyjne, prezentujące najnowsze technologie w dziedzinie tramwajów i infrastruktury tramwajowej.
Renata Kaznowska, zastępczyni prezydenta Warszawy, podkreśla wagę oferty praktyk zawodowych dla uczniów i uczennic miejskich techników i szkół branżowych. - Tym bardziej cieszy mnie, że jedna z największych spółek transportowych wychodzi z ofertą praktyk zawodowych przygotowaną z myślą o uczennicach i uczniach miejskich techników i szkół branżowych. Co ważne, Tramwaje Warszawskie to również solidny pracodawca, który dynamicznie rozwija infrastrukturę na terenie całego miasta – podkreśla Renata Kaznowska.
W 2022 roku Tramwaje Warszawskie przyjęły 58 praktykantów ze szkól średnich zawodowych oraz zorganizowały 4 płatne wakacyjne staże. Spółka przygotowała po 10 miejsc dla uczniów szkół branżowych I stopnia z poszczególnych roczników, docelowo - łącznie będzie zatrudniać 30 pracowników młodocianych w celu przygotowania zawodowego. Pierwsi czterej są już w Tramwajach Warszawskich od września ubiegłego roku – Szymon, Sebastian, Kuba i Bartosz - zdecydowali się rozpocząć naukę zawodu w zakładzie naprawy tramwajów.
Przeczytaj również: Tramwajem przez most Krasińskiego i metrem z placu Grunwaldzkiego
Przedstawiony schemat linii metra robi wrażenie i rozbudza wyobraźnie. Największą uwagę przyciąga IV linia metra łącząca ze Śródmieściem peryferyjne dzielnice Warszawy, stanowiąca drugą nitkę z północy na południe i odciążenie dla zatłoczonej dziś pierwszej linii. Od południa rozpoczynająca się w Wilanowie zaś od północy na Tarchominie poprowadzona przez Bielany i Żoliborz, a konkretnie Marymont oraz plac Grunwaldzki. Dalej, metro tą trasą odjedzie w kierunku ronda Radosława na Służewiec.
Napisz komentarz
Komentarze