Pięć linii metra, a w tym największy węzeł przesiadkowy na Marymoncie, stacja metra na placu Grunwaldzkim i połączenie tramwajowe przez most Krasińskiego. Tak w skrócie wygląda Żoliborz w masterplanie dla Warszawy zakładającym rozbudowę komunikacji miejskiej do 2050 roku.
W tym artykule przeczytasz m.in.:
- o wizji transportowej w Warszawie na najbliższe 30 lat,
- o tym co zakłada masterplan dla Żoliborza
- o nowej linii tramwajowej poprowadzonej przez most Krasińskiego.
Trzy nowe linie metra i rozbudowanie drugiej linii do 2050 roku. Takie założenia ma mastreplan dla Warszawy, którym w poniedziałek, 13 lutego w czasie konferencji prasowej pochwalił się prezydent Rafał Trzaskowski.
- Chcemy, żeby transport szynowy dotarł do wszystkich 18 dzielnic stolicy oraz żeby do 2050 roku ponad połowa warszawianek i warszawiaków miała metro w zasięgu krótkiego, kilometrowego spaceru. A tam, gdzie metra nie będzie, dotrze komunikacja tramwajowa. Bliska jest nam też filozofia miasta 15-minutowego. Żeby wszystkie usługi, sprawy ważne dla mieszkańców były w zasięgu 15 minut drogi piechotą lub komunikacją publiczną – mówił w czasie konferencji prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski.