Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 13:32

[Tydzień kulinarny] Trattoria Flaminia - recenzja na 5 lecie restauracji

Zanim zaczęłam pisać sprawdziłam, czy na pewno minęło aż 5 lat od ostatniej recenzji restauracji Trattoria Flaminia z ul. Krasińskiego. Na szczęście mój komputer skwapliwie archiwizuje wszystkie moje "wypociny", tak więc recenzja znalazła się szybko i … faktycznie powstała w 2017.

Rzuciłam okiem na kilka przymiotników sprzed 5 lat: pyszne, smaczne, świeże… i mogłabym napisać jedno zdanie, gdyż nic się nie zmieniło: zapraszam do najlepszej restauracji na Żoliborzu. Notabene, restauracji, która zwyciężyła w plebiscycie na Żoliborską Restaurację Roku 2018. 

Poproszona zostałam jednak przez Redakcję o pełną, aktualną recenzję Tratorii Flaminii, tak więc nie zakończę tylko na jednym zdaniu. 

Przeczytaj również: [Tydzień kulinarny] Restauracje na Żoliborzu – zestawienie

Czas na degustację W "Trattoria Flaminia"

Szczęśliwie miałam okazję wybrać się na degustację w maju, kwitnącym szparagami i bzem. Moim ukochanym miesiącu pod względem kulinarnym, przyrodniczym, jak i każdym innym. Z tym pozytywnym nastawieniem pierwszy raz w tym roku wybrałam stolik na zewnątrz. W świetle wczesnego zachodu słońca na restauracyjnym tarasie, każde z dań wyglądało jeszcze piękniej. 

Nie ukrywam, że w przeciągu tych 5 lat byłam we Flaminii na wielu obiadach, jednak uczta, jaką sobie tym razem sprawiłam była zdecydowanie bardziej, nazwijmy to, obfita :)

Od przystawki

Na przystawkę wybrałam oczywiście asparagi, ale nie tylko. Pierwszy wybór to właśnie szparagi z przegrzebkami w delikatnej panierce (48zł), drugi to klasyczne bocconcini romani czyli paszteciki z mozzarellą, sezonowanymi wędlinami i serem grana padano (36zł), a trzeci wybór padł na carpaccio z polędwicy wołowej z rukolą i serem grana padano (45zł). Wszystkie przystawki smakowały mi bardzo, najlepsza jednak była opcja szparagowa, przegrzebki faktycznie były w delikatnej panierce, co nie obciążyło tego dania. Szparagi pięknie zielone, błyszczące od masła, krótko gotowane, idealnie al dente i co ważne - lekko obrane na końcach, dzięki czemu nie były łykowate i włókniste. Tak trzeba przygotowywać szparagi, aby apetycznie wyglądały i były zdrowe, bo należy pamiętać, że szparagi mają wiele drogocennych składników odżywczych. 

Przeczytaj również: Włoska klasyka i nieco więcej – Gelateria Flaminia zaprasza przez cały rok na lody i desery prosto z Włoch – Materiał partnera

Przez danie główne

Główne dania to również wiele różnych smaków, ale z naciskiem na sezonowość i nowości w menu, tym razem również bezmięsnie. 

Na pierwszy rzut danie z grilla, którego nigdy wcześniej nie próbowałam,  i od razu powiem, że było genialne, choć cena wysoka. Grillowane szaszłyczki z kalmarów i krewetek (83zł) z chrupiącym pieczywem, lekki smak i aromat grilla, nawet wędzonki, naprawdę przyjemnie się jadło to danie i patrzyło na nie. Kolejny talerz to znowu szparagi, tym razem w towarzystwie kuzynów naszych kopytek, w dodatku o zupełnie innej karnacji – czarne gnocchi ze szparagami i krewetkami w sosie z wina madera i pomidorkami koktajlowymi w przyzwoitej cenie (58zł). Przyjemna konsystencja kremowego sosu, idealnie oblepiająca kluseczki chwyciła mnie za serce, szczególnie, że informacja ta dotarła do żołądka i naprawdę najadłam się tym daniem.

Wizyta w Trattori Flamini nie mogła oczywiście obejść się bez pizzy, tym razem wybór padł na mortazza czyli  placek z mortadellą, serem burrata, pesto pistacjowym i rukolą (49zł). No i tutaj jest petarda, jedna z najpyszniejszych pizz, jakie jadłam i to nawet na zimno. Wiem, bo całości nie dałam rady pokonać na miejscu.

Aż po deser

Deser niestandardowy, nigdy nie trafiłam na niego we Flaminii - semifreddo. Szef kuchni pokazuje nam, jak można łączyć różne tekstury, kremowa masa i chrupiący karmel to idealny duet. To lody i ciastko w jednym, pyszne, wytrawne w smaku i eleganckie w swojej formie. Choć zimne, to gorąco polecam. 

Pozostaje mi jedynie złożenie najlepszych życzeń na te piąte urodziny dla najlepszej restauracji włoskiej na Żoliborzu oraz podziękowanie za tę wspaniałą ucztę, jak zawsze w przyjaznej atmosferze. 

Oby tak dalej Trattorio !!! Buon compleanno!!!

Przeczytaj również: Trattoria „Flaminia” – z Rzymu prosto na Żoliborz


73419271-A5ED-41B4-818D-4F42AB6B8C7F

73419271-A5ED-41B4-818D-4F42AB6B8C7F

5FD49B8C-775C-4582-8852-81AB9490C3C2

5FD49B8C-775C-4582-8852-81AB9490C3C2

5214A6E8-853D-44C5-AC19-B0D6DBF7BE1F

5214A6E8-853D-44C5-AC19-B0D6DBF7BE1F

BA6CFB62-AB63-48DF-9D2E-232EE7AAAF27

BA6CFB62-AB63-48DF-9D2E-232EE7AAAF27

C8136C4B-0838-4CC0-93B1-3697768FAB6B

C8136C4B-0838-4CC0-93B1-3697768FAB6B

E9A66F30-69E7-44D9-97DA-CF01C6FDEDCF

E9A66F30-69E7-44D9-97DA-CF01C6FDEDCF

AF5CBB8A-9271-4815-B3FC-6BFB734E9F50

AF5CBB8A-9271-4815-B3FC-6BFB734E9F50

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.