Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 14:35

Zarobaczenie budynków na Żoliborzu to duży problem. Zaraz może być za późno

W ostatnim czasie na facebookowej grupie mieszkańców Żoliborza burzę wywołał temat zarobaczenia bloków. Post skomentowano 143 razy. Mieszkańcy skarżą się na pluskwy czy karaczany i na brak działań zarządców budynków, w których mieszkają.

W tym artykule przeczytasz m.in. o:

  • gdzie występują problemy z robactwem?
  • jak mieszkańcy próbują walczyć z problemem?

Temat zarobaczenia żoliborskich bloków podjęła na grupie „Żoliborz – platforma sąsiedzka” Dorota Kaniewska, przedstawiająca się jako aktywistka, która chce zająć się tą sprawą. Poprosiła o adresy bloków, w których są pluskwy lub karaczany. Nie trzeba było długo czekać, by pod postem pojawiło się prawie 150 komentarzy, w których zgłoszono 22 różne adresy na terenie naszej dzielnicy. Większość z nich znajduje się na Zatrasiu i podlega administracji Warszawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej, która, według relacji mieszkańców, nie radzi sobie z problemem.

Sprawa jest pilna

Według autorki posta, Doroty Kaniewskiej, która próbuje rozwiązać problem w bloku przy ul. Broniewskiego 9A, niedługo może być zbyt późno. „Zależy mi, by ta sprawa wyszła na światło dzienne, bo wielu mieszkańców sie z tym męczy i nikt nas nie chce słuchać, ani wziąć problemu na poważnie. Tracimy meble, sprzęt AGD i pieniądze na kolejne dezynsekcje, które nic nie dają. Robaki robią się odporne na chemię dopuszczoną przez UE i robi sie dramat w mieszkaniach. Wszystkie możliwe instytucje zostały zawiadomione, a zarządcy przerzucają problem na lokatorów. Udało mi sie doprowadzić w moim bloku do dezynsekcji w lokalach na koszt administracji, ale sytuacja nadal jest poważna. Za chwile trzeba będzie setkom ludzi przyznać mieszkania zastępcze” - stwierdza mieszkanka Żoliborza.

W budynku przy Broniewskiego 9A sprawa jest na tyle poważna, że dezynsekcja przeprowadzona w częściach wspólnych w maju 2021 roku nie dała żadnego efektu. W takich miejscach, aby pozbyć się problemu, trzeba dokonać dezynsekcji całego budynku, łącznie ze wszystkimi lokalami, a tu pojawia się przeszkoda. Nie każdy w robactwie widzi problem.

Jak mówi inny mieszkaniec bloku przy Broniewskiego 9A: „Z zeszłorocznej dezynsekcji nie skorzystali wszyscy. Zostało jedno zarobaczone mieszkanie, w którym trzeba było przymusić lokatora. Zabrakło trochę determinacji ze strony spółdzielni, więc problem zapewne wróci latem.”

Przeczytaj również: Latające muchy i smród kiszonej trawy zmorą mieszkańca Żoliborza. W “sPlace” znów mają problem ze śmieciami

Problem dotyczy wszystkich

Pod postem na Facebooku komentarz opublikowała także pani Barbara, która opisała sytuację sprzed 6 lat, pokazującą podobny scenariusz: „Mieszkałam kiedyś w wieżowcu, który był totalnie zarobaczony. Co roku była robiona dezynsekcja, sąsiedzi złożyli się też na wymianę zsypów, a problem wracał co roku, dopóki nie wykryto źródła problemu w mieszkaniu seniorów. Dopiero po ich śmierci udało się pozbyć problemu. Smutne to, ale wystarczy jedno takie mieszkanie, żeby wszyscy cierpieli. Tu akurat seniorzy byli pozbawieni pomocy z zewnątrz.”

Także w budynku przy Broniewskiego 9A mieszkańcy chcieli spróbować zmniejszyć problem, zamykając zsypy na śmieci. Pismo w tej sprawie podpisało 75 lokatorów, jednak Spółdzielnia zsypów nie zamknęła, a na nasze pytanie o powód tej decyzji nie uzyskaliśmy odpowiedzi.

Pismo w sprawie zarobaczenia bloku wysłano także do Sanepidu, który po kontroli budynku stwierdził, że wszystkie powierzchnie wspólne „były utrzymane czysto i nie stwierdzono w nich występowania insektów”, co nie zgadza się ze zdjęciami nadesłanymi przez mieszkańców.

Jak przeciwdziałać?

W momencie zauważenia insektów w swoim mieszkaniu należy nie tylko dokonać dezynsekcji, ale także powiadomić sąsiadów. Ten problem w budynkach mieszkalnych zazwyczaj nie dotyczy pojedynczego lokalu, lecz robactwo szybko rozprzestrzenia się na inne mieszkania.

Przeczytaj również: Żoliborzanie z osiedla sPlace od prawie dwóch lat boją się otworzyć okno. Wszystkiemu winne śmieci

Post Doroty Kaniewskiej pokazał także, że zarobaczony na Żoliborzu nie jest jedynie blok przy Broniewskiego 9A. Zgłosiło się wiele osób z innych budynków, jednak doskonała większość podlega administracji Warszawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej. Aż 8 spośród zgłoszonych adresów pochodzi z ulicy Broniewskiego (9A, 13A, 15A, 20, 22, 22A, 26, 33), co może wskazywać na to, że insekty przedostają się także między budynkami. Może im to umożliwiać branie zarobaczonych mebli, które jedni mieszkańcy wystawiają przed śmietnik, a inni biorą je do siebie, jako nowe i darmowe. Inne adresy to między innymi budynki przy ulicach Krasińskiego, Przasnyskiej, Braci Załuskich, czy Popiełuszki, a mieszkańcy bloków przy Włościańskiej 14 i 16 zgłosili poważny problem ze szczurami w piwnicach. Jest to więc sprawa, która rozwinęła się już na szeroką skalę.

WSM w budynku przy Broniewskiego 9A dokonała jeszcze jednej dezynsekcji we wrześniu, wywieszając przed tym ogłoszenie przy wejściu do bloku. Wezwano do obowiązkowego udostępnienia wszystkich lokali, jednak wciąż nie wszyscy się podporządkowali. Z drugiej strony pisma mieszkańców np. w sprawie zamknięcia zsypów na śmieci nie przynoszą skutku.

Gdy próbowaliśmy dowiedzieć się czegoś więcej, Spółdzielnia kazała nam wysłać maila z pytaniami do sekretariatu. Jedyną odpowiedzią, jaką uzyskaliśmy, był spis prac remontowych przeprowadzonych w budynkach WSM Zatrasie w okresie styczeń – listopad 2021. Nie było tam jednak nic o dezynsekcji. Na szczegółowe pytania odnośnie sytuacji mieszkańców bloku przy Broniewskiego 9A, a także innych budynków, nie uzyskaliśmy odpowiedzi. O trudnościach w komunikacji ze Spółdzielnią w tej sprawie informują również mieszkańcy.

Przeczytaj również: Szczury grasują w Parku Kaskada? “Przegryzają drzewa, są koło knajpy i kiosku”

Wezwanie do obowiązkowego udostępnienia wszystkich lokali w celu dezynsekcji z września 2021 r.

meble-z-pluskwami

meble-z-pluskwami

meble-z-pluskwami1

meble-z-pluskwami1

smieci-pod-zsypem

smieci-pod-zsypem

meble-z-pluskwami1-1

meble-z-pluskwami1-1

meble-z-pluskwami-1

meble-z-pluskwami-1

meble-z-pluskwami1-2

meble-z-pluskwami1-2

smieci-pod-zsypem-1

smieci-pod-zsypem-1

ogloszenie

ogloszenie

smieci-pod-zsypem-2

smieci-pod-zsypem-2

zsyp

zsyp

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.