Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 22:16

Za parkowanie na Żoliborzu trzeba zapłacić i nagle na ulicach zrobiło się luźniej

Od wprowadzenia strefy płatnego parkowania na Żoliborzu minął ponad tydzień. Jak się okazuje miejsc do parkowania nie zabrakło, co widać na ulicach. ZDM postanowił jednak przeprowadzić pomiary na kilku ulicach.

W tym artykule przeczytasz m.in. o:

  • na jakim poziomie kształtuje się zapełnienie miejsc parkingowych na poszczególnych ulicach?
  • który z abonamentów cieszy się większym powodzeniem wśród mieszkańców?

Na efekty wprowadzenia strefy płatnego parkowania na Żoliborzu długo nie trzeba było czekać. Już pierwszego dnia wiele ulic, które były zwykle zastawione samochodami wręcz opustoszały.

Żoliborz przez lata był dzielnicą, w której przyjezdni zostawiali swoje samochody przesiadając się następnie do metra czy tramwajów jadących w kierunku centrum. Wiele osób przyjeżdżało również na Żoliborz do pracy samochodem, parkując na terenie dzielnicy przez cały dzień. To jeden z głównych powodów, przez który w dzielnicy trudno było znaleźć miejsce do zaparkowania.

Przeczytaj również: Żoliborz w SPPN. Opłacie podlegają wyłącznie wyznaczone miejsca parkingowe

Większą popularnością cieszy się abonament rejonowy

Teraz, gdy od 15 listopada za parkowanie na Żoliborzu trzeba zapłacić, zwiększyła się rotacja samochodów i dostępność miejsc parkingowych. Mniej samochodów jest w godzinach popołudniowych, ale także wieczornych. Z przestrzeni publicznej poznikały m.in. przechowywane kampery, zalegające od dłuższego czasu samochody i inne pojazdy. Część mieszkańców zaczęła parkować na swoich posesjach, wynajęła miejsca parkingowe lub garaże.

Inni zaś zdecydowali się wykupić jeden z abonamentów mieszkańca. Na początku bieżącego tygodnia łącznie w obu dzielnicach wyrobiło je sobie ponad 13 tys. osób. „Większość (92%) wybrała tańszy abonament rejonowy, uprawniający do postoju 150-250 m od domu. Przed wprowadzeniem SPPN niektórzy krytycznie wypowiadali się o abonamencie rejonowym, twierdząc, że jego zasięg nie pozwoli znaleźć wolnego miejsca. Dziś widać, że w większości przypadków takie wolne miejsce jest jednak w zasięgu abonamentu” – informuje Zarząd Dróg Miejskich.

Jak faktycznie wygląda obłożenie ulic?

Stan ulic po uruchomieniu SPPN na Żoliborzu obrazowały liczne zdjęcia publikowane przez mieszkańców w social mediach. Widać na nich, że miejsca parkingowe są wolne m.in. w alei Wojska Polskiego czy na ulicy Krasińskiego.

ZDM postanowił sprawdzić, jak wygląda faktyczne obłożenie ulic. „Jako że strefa funkcjonuje dopiero od tygodnia, a nie wszędzie oznakowanie miejsc postojowych jest już kompletne, nasze dane trzeba traktować z pewnym dystansem. Niemniej, pokazują one jasno – wiele ulic dotychczas przepełnionych autami, dziś oferuje wolne miejsca postojowe” – przyznaje ZDM.

Przeczytaj również: [Wideo] Debata samorządowa o strefie płatnego parkowania i Żoliborskim Domu Kultury

Do wykonania pomiarów wybrano te ulice, które w analizach poprzedzających wprowadzenie strefy płatnego parkowania były zapełnione w ok. 100 procentach. Na Żoliborzu część z nich była przepełniona, bo kierowcy parkowali poza miejscami postojowymi. Pomiary z zeszłego roku jak i z bieżącego były wykonywane w godz. 18-20 czyli wtedy, kiedy mieszkańcy najczęściej szukają wolnego miejsca po pracy.

Przykładowo na ulicy Niegolewskiego zinwentaryzowano 48 miejsc legalnego postoju. Pomiar w 2020 roku wykazał 56 zaparkowanych aut (117% zapełnienia). Po wprowadzeniu SPPN naliczono 48 aut (100%).

Na ulicy Śmiałej, gdzie zinwentaryzowano 96 miejsc legalnego postoju. Pomiar z 2020 roku wykazał 131 zaparkowanych aut, co daje 136 proc. zapełnienia. Po wprowadzeniu SPPN zaparkowanych było tam 109 aut dając 113 proc. obłożenia.

Mniej aut parkuje również na ulicy Promyka. Tam zinwentaryzowano 54 miejsca legalnego postoju. Przed wprowadzenie strefy pomiar wykazał 77 zaparkowanych aut co dało zapełnienie na poziomie 143 procent. Po wprowadzeniu SPPN naliczyliśmy 56 aut, czyli 104 procent.

Zmiany widać w alei Wojska Polskiego. Przed wprowadzeniem strefy na 119 miejsc postojowych zliczono 137 zaparkowanych aut co dało 115 proc. zapełnienia. W chwili, gdy opłaty za postój zaczęły obowiązywać zliczono tam 107 aut, czyli 90 procent.

Przeczytaj również: Parkomaty na Żoliborzu. Nowe urządzenia są już instalowane


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.