Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:21

Zdrowie psychiczne ma znaczenie! Przy Dworcu Gdańskim przyszli psychiatrzy stworzyli mural

Odsłonięty 16 maja mural ma być wizytówką III Kongresu Zdrowia Psychicznego, który odbędzie się pod hasłem #ZdrowiePsychiczneMaZnaczenie.

Na południowej ścianie wiaduktu biegnącego nad ul. Słomińskiego przy Dworcu Gdańskim w niedzielę odsłonięto nowe dzieło street-artu. Tym razem nie ma ono związku z upamiętnieniem żadnego artysty. Mural jest wyrazem solidarności z osobami doznającymi kryzysu psychicznego. - Założeniem muralu jest wyjście z tematem zdrowia psychicznego w przestrzeni publicznej - pokazanie, że osoby w kryzysie są wśród nas i każdy w swoim życiu poznał, zna lub pozna taką osobę; że osoby w kryzysie nie powinny obawiać się prosić o pomoc i że każdy z nas może być dla nich wsparciem - wyjaśnienia Julia Pankiewicz, współorganizatorka wydarzenia i lekarz stażysta w szpitalu w Sochaczewie.

Zobacz też: Artystyczne oblicze Żoliborza na muralach

Mural odsłonięto w niedzielę o 17.10., a wydarzeniu towarzyszył pokaz „Taniec z wachlarzami bojowymi”. - Na muralu zostały przedstawione osoby z doświadczeniem kryzysu psychicznego i portret prof. Antoniego Kępińskiego wraz z krótkimi przesłaniami dotyczącymi zdrowia psychicznego - mówi główny autor muralu Dariusz Paczkowski i wyjaśnia: - W wycinaniu szablonów brały udział studentki i studenci medycyny, którzy szykują się do zostania psychiatrami, działają w kółkach psychiatrycznych przy Warszawskim Uniwersytecie Medycznym i przy szpitalu Nowowiejskim. Oni też biorą udział w jego malowaniu.

Czyje twarze znalazły się na ścianie?

- Autorem jest Dariusz Paczkowski - wyjaśnia Katarzyna Szczerbowska, jedna z bohaterek muralu i opisuje, kto jeszcze się na nim znalazł: - Tu na zdjęciu z moją twarzą są Julia Pankiewicz i Maria Hołdys. Julia jest lekarzem stażystą w Szpitalu w Sochaczewie. Maria studiuje medycynę na Warszawskiej Akademii Medycznej, wybrała psychiatrię. Dziewczyny, Serca, dziękuję za to, że przy tym pomagacie. Każdej twarzy będzie towarzyszyło kilka słów przypisanych do niej. Przesłanie tej osoby związane z tematem zdrowia psychicznego.

Choć tematyka poważna to mural kolorowy

- Energia tych młodych ludzi jest zaklęta w szablonach i kolorach. Bardzo im zależało, żeby ten cały mural, pomimo powagi tematyki, był pełen radości życia i tego, żeby ludzie wiedzieli, że w każdym momencie warto o to życie i zdrowie zadbać - wyjaśniał podczas wydarzenia Dariusz Paczkowski.

Zobacz też: Nowe murale upamiętnią Krystynę Sienkiewicz i Korę. Wybrano autora projektu

Czym jest Kongres Zdrowia Psychicznego?

- Kongres Zdrowia Psychicznego na wielkie spotkanie osób na rożne sposoby z psychiatrią - ludzi doświadczonych kryzysem psychicznym, ich bliskich, lekarzy psychiatrów, psychologów, psychoterapeutów, pielęgniarek psychiatrycznych, asystentów zdrowienia, osób działających w fundacjach, stowarzyszeniach i innych organizacjach na rzecz, którzy przeżywają lub przeżyli załamanie zdrowia psychicznego - piszą organizatorzy kongresu i dodają: - Spotkanie odbywa się co dwa lata i ma służyć wymianie informacji, doświadczeń, refleksji, pomysłów, której celem jest dążenie do budowania jak najbardziej przyjaznej, dostępnej i różnorodnej pomocy psychiatrycznej i terapeutycznej w Polsce.

- Mural, który widzicie jest wizytówką tegorocznej edycji Kongresu Zdrowia Psychicznego. Na muralu widzicie twarze osób, są pilnie zaangażowane w poprawę zdrowia psychicznego w Polsce. Tworzyliśmy ten mural od lutego - wyjaśniła podczas odsłonięcia Julia Pankiewicz. Głównym tematem kongresu będzie reforma psychiatrii dorosłych, dzieci i młodzieży. Towarzyszyć mu będą wykłady i webinaria dotyczące wpływu pandemii Covid-19 na stan psychiczny dzieci i młodzieży, reformy psychiatrii oraz zdrowia psychicznego w pandemii. Prelegentami będą m.in .: prof. Jerzy Bralczyk, językoznawca; Jacek Wciórka, profesor psychiatrii z Instytutu Psychiatrii i Neurologii, a także Grzegorz Pietruczuk, burmistrz Bielan. Kongres odbędzie się 7 czerwca w Amfiteatrze Wolskiego Centrum Kultury w Parku Sowińskiego.

Zbiórka na mural

Koszty powstania muralu to ok. 10 tys. złote. Można pomóc sfinansować dzieło poprzez dołączenie do zbiórki dostępnej pod tym linkiem. Do końca zrzutki zostały spełnione dwa tygodnie, jak na razie udało się zebrać trzecią trzecią oczekiwaną kwotę.

Zobacz też: Flagi Dzikości Serca na Żoliborzu po raz kolejny zostały zniszczone – wandalizm z nienawiści?

- Działajmy zatem razem aby obalić istniejący w społeczeństwie fałszywy, negatywny wizerunek osób zmagających się zaburzeniami psychicznymi, do rozwoju i popularyzacji psychiatrii środowiskowej - opieki lokalnej, umożliwiającej pozostanie w codziennym środowisku społecznym, tym samym mającej pozytywny wpływ na zdrowienie i trwanie w zdrowiu - apeluje grafficiarz i współautor muralu przy Dworcu Gdańskim Dariusz Paczkowski.


IMG_20210516_170421

IMG_20210516_170421

IMG_20210516_171705

IMG_20210516_171705

IMG_20210516_172707

IMG_20210516_172707

IMG_20210516_172747

IMG_20210516_172747

IMG_20210516_172710

IMG_20210516_172710

IMG_20210516_173338

IMG_20210516_173338

IMG_20210516_173446

IMG_20210516_173446

IMG_20210516_174118

IMG_20210516_174118

IMG_20210516_174227

IMG_20210516_174227

IMG_20210516_174421

IMG_20210516_174421

IMG_20210516_174428

IMG_20210516_174428

dziewcze-z-blyskawica

dziewcze-z-blyskawica

IMG_20210516_165524

IMG_20210516_165524

IMG_20210516_165532

IMG_20210516_165532


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.