Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 06:26

Przetarg na projekt modernizacji stadionu Marymontu rozstrzygnięty

Ostatecznie chęć wykonania koncepcji modernizacji stadionu Marymontu zaoferowały trzy firmy, z czego tylko jedna spełniła kryterium doświadczenia.

Niemal miesiąc temu minął termin zgłaszania ofert na wykonanie koncepcji architektoniczno-urbanistycznej modernizacji terenu przy żoliborskim Ośrodku Sportu i Rekreacji. Do wykonania wstępnego projektu zgłosiły się trzy firmy. Przetarg wygrała firma Chapman Taylor International Services, która jako jedyna spełniła kryterium doświadczenia w planowaniu obiektów sportowych. Ponadto wybrana w przetargu firma zaproponowała za wykonanie swoich usług 130 tys. złotych. To niewiele mniej od swoich konkurentów. Zaproponowana kwota mieści się w planowanych na ten cel wydatkach żoliborskiego urzędu.

Kolejnym krokiem będzie podpisanie umowy z wykonawcą całej koncepcji urbanistyczno-architektonicznej terenu rekreacyjno-sportowego przy ulicy Potockiej. Gdy to się stanie, firma Chapman Taylor International Services na wykonanie swojego zadania będzie miała 120 dni.

Zobacz też: Dzielnica planuje rozbiórki na stadionie Marymontu. Konserwator zabytków: “Budynki i cały zespół ujęty w gminnej ewidencji zabytków nie zostanie usunięty”

Główne koncepcyjne wytyczne przewidują:

- analizę zagospodarowania głównego boiska w dwóch wariantach,

- wyburzenie budynków nienadających się do użytku (kotłownia, wc, warsztat, pawilon biurowy i kontenerowy,

- budowę przeszklonego i nawiązującego do pozostałych obiektów, 2-3 kondygnacyjnego budynku socjalnego, gdzie ma znaleźć się minimum 8 szatni, sala konferencyjna na 30 osób, barek z kawą i szybkimi przekąskami, 2 szatnie sędziowskie, odnowa biologiczna i pomieszczenie socjalne,

- budowę pełnowymiarowego boiska do piłki nożnej ze sztuczną nawierzchnią,

- modernizację toru łuczniczego oraz budynku szatniowego oraz pomieszczeń magazynowych pod trybuną oraz trybuny zadaszonej i przywrócenie wyglądu z lat 60 XX w.,

- budowę hali sportowej z trybunami dla 500-990 miejsc, a w niej pełnowymiarowe boisko do piłki halowej, sektory do piłki siatkowej i koszykówki, pomieszczenia biurowe dla klubów i administracyjne dla pracowników salki do fitnessu, a pod halą parking podziemny,

- modernizację terenów zielonych, gdzie znalazłby się m.in. leżaki i plac dla dzieci z oczkiem wodnym,

- modernizację budynku administracyjnego po RKS Marymont dla administracji żoliborskiego OSIR-u,

- skatepark ma zmienić lokalizację, a w jego miejsce miałaby powstać sala z boiskami do piłki ręcznej,

- budowę kortów do gry w squasha lub tenisa,

- salę szermierczą i salę zaadaptowaną pod strzelnicę laserową.

Zobacz też: Powstanie Warszawskie: 76 lat od najkrwawszego dnia w historii Marymontu

Marymont wymaga remontu

O tym, że stadion Marymontu wymaga remontu wiadomo od dawna. Minęło niemal półtora roku odkąd sypiąca się trybuna główna zabytkowego stadionu została zamknięta ze względów bezpieczeństwa. Wówczas sporządzono ekspertyzy i zapowiedziano remont. Od tamtej pory w sprawie modernizacji obiektu sportowego zapanowała cisza aż do marca tego roku, kiedy Urząd Dzielnicy zapowiedział modernizację terenu Ośrodka Sportu i Rekreacji na Żoliborzu.

Informacja o planach dzielnicy i zapowiadanych pracach wzbudziła emocje. W dokumencie zawierającym opis zadania inwestycyjnego można przeczytać, że jednym z elementów planowanych są rozbiórki trybun bocznych oraz „przygotowanie odzyskanego terenu pod obiekt sportowy”. Urzędowi zarzucano brak transparentności w działaniu i informacji jakie konkretnie trybuny będą wyburzane, tym bardziej że obiekt wpisany jest do gminnej ewidencji zabytków.

Żoliborski urząd uspokajał, że rozważana jest jedynie likwidacja nasypu ziemnego. Cały remont ma być realizowany z zachowaniem elementów konserwatorskich. W marcu Michał Krasucki stołeczny konserwator zabytków podkreślał, że budynki i cały zespół ujęty w gminnej ewidencji zabytków nie zostanie usunięty. Zapowiedział z kolei możliwość rozebrania i odtworzenia części elementów ze względu na ich zły stan techniczny.

Cała koncepcja architektoniczno-urbanistyczna ma uwzględniać zachowanie elementów konserwatorskich i na jej przedstawienie oczekuje właśnie stołeczny konserwator zabytków.

Na modernizację żoliborskiego obiektu sportowego dzielnica zarezerwowała w swoim budżecie niespełna 2 mln zł. W 2022 roku mają zostać prowadzone prace rozbiórkowe i ukształtowanie terenu pod inwestycję oraz przygotowanie budynków do podłączenia mediów. Rok później zaplanowano podłączenie mediów do szatni i budynków technicznych a także modernizację trybun.   

Zobacz też: Michał Krasucki. Stołeczny konserwator zabytków: “Na tle innych dzielnic Żoliborz jest dość dobrze chroniony”

Sposób wyboru wykonawcy budzi niepokój

Anna Kotowska z inicjatywy „Ocalmy Marymont” zrzeszającej również kluby trenujące na terenie OSIR-u we wpisie na Facebooku podkreśla, że gdyby zdecydowano się na konkurs zamiast przetargu „wpłynęłoby ok. 20 prac”, przedstawiających koncepcję modernizacji Marymontu, zamiast jednej, która będzie efektem ogłoszonego przetargu. „Tą metodą jeszcze nie powstał żaden wysokiej jakości projekt. Chciałabym żeby politycy zamiast starać się chwalić ilością lub szybkością realizacji inwestycji, zaczęli wreszcie zwracać uwagę na ich jakość. Te budynki zostaną z nami na wiele dekad” – czytamy.

Jako przykład inwestycji, gdzie ogłoszono konkurs na koncepcję autorka postu podaje, stadion Polonii Warszawa, gdzie wpłynęło 17 prac, albo Skry z 7 wizjami obiektu czy świetlicy w Żabińcu, gdzie przedstawiono aż 37 projektów.

Jednocześnie autorka inicjatywy "Ocalmy Marymont" postulowała za przeprowadzeniem debaty publicznej ze sportowcami. Sama też zgłosiła do najnowszej edycji projekt „Ocalmy Marymont – debata o przyszłości stadionu i jego otoczenia”. Nie przeszedł on jednak oceny urzędników. „Zakres projektu jakim jest zorganizowanie warsztatów Charette oraz debaty z mieszkańcami nie spełnia kryteriów budżetu obywatelskiego, gdyż w ramach projektu zostałyby zrealizowane tylko warsztaty i projekt, bez realizacji” – czytamy w uzasadnieniu oceny negatywnej projektu.

Zobacz też: Budżet Obywatelski. Niemal połowa projektów na Żoliborzu odrzucona


info-o-wyborze-oferty-mary

info-o-wyborze-oferty-mary


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

ไอบีซ่า88 25.11.2023 00:19
click me my name ไอบีซ่า88

รวมเว็บ lava slot 100 25.11.2023 00:19
click me my name รวมเว็บ lava slot 100

racha slot wallet 25.11.2023 00:19
click me my name racha slot wallet

slot demo 25.11.2023 00:18
click me my name slot demo

ทดลองเล่นบาคาร่า 25.11.2023 00:17
click me my name ทดลองเล่นบาคาร่า

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ