Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 00:13

Lex Deweloper na Żoliborzu. Sąd pozwala na budowę przy ul. Gdańskiej. Na horyzoncie kolejne wnioski w sprawie dwóch lokalizacji

Wszystko wskazuje na to, że jedna z planowanych inwestycji, na ulicy Gdańskiej - dojdzie do skutku. Pozostałe dwie z ul. Przasnyskiej (na około 440 osób) i ul. Powązkowskiej (na około 450 osób), są w toku.

Wprowadzona w 2019 roku specustawa „lex deweloper” pozwala na stawianie budynków sprzecznych z planem zagospodarowania pod warunkiem, że zezwoli na to rada miasta. W przypadku inwestycji przy ulicy Gdańskiej stołeczni radni nie wyrazili zgody.

Deweloper zaskarżył decyzję radnych, a Naczelny Sąd Administracyjny przychylił się do jego wniosku stwierdzając, że studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Warszawy, nie jest wiążącym aktem prawa miejscowego. W uzasadnieniu NSA stwierdził że obok znajduje się budynek o podobnej skali, wobec czego planowana inwestycja nie odstaje od otoczenia. Obecnie na działce przy ul. Gdańskiej znajdują się pozostałości zdewastowanego budynku mieszkalnego, parking oraz obiekty usługowe w złym stanie technicznym.

Przypomnijmy: w 2019 roku do ratusza trafił wniosek o ustalenie lokalizacji inwestycji. Inwestor chciał wznieść sześciokondygnacyjny budynek wielorodzinny z lokalami usługowymi lub handlowymi w parterze i z garażem podziemnym. Wysokość obiektu miała mieć 22,5 metra. Wstępna liczba mieszkań została określona na 100. Tyle samo przewidziano miejsc parkingowych.

Działka, na której planowany jest nowy budynek  znajduje się na obszarze Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego dla otoczenia ulicy Juliusza Słowackiego. Zapisy dopuszczają w tym miejscu zabudowę jednorodzinną o wysokości 13 metrów, czyli dwie kondygnacje oraz poddasze użytkowe.

Zobacz też: Kasztanowce na Żoliborzu Południowym są zagrożone? Mieszkańcy organizują zrzutkę na pomoc drzewom

Nowy projekt autorstwa Andrzeja Chołdzyńskiego. To on zaprojektował stację metra plac Wilsona

Wizualizacja budynku, która w 2019 roku ujrzała światło dzienne jest dziś nieaktualna. Nowy budynek ma wyglądać zupełnie inaczej i przede wszystkim ma być niższy. Autorem nowego projektu jest Andrzej Chołdzyński. Jeden z jego projektów doceniany jest na całym świecie, a każdy z żoliborzan ma okazje na co dzień z nim obcować – mowa o stacji metra plac Wilsona.

Nowa zabudowa przy ulicy Gdańskiej ma nawiązywać do długich ciągnących się wzdłuż ulic budynków mieszkalnych o minimalistycznym wyglądzie. Całość ma być utrzymana w bieli i szarości, którą nadają cementowe cegły. Dziedziniec znajdujący się od wewnątrz, ma być ogólnodostępny i znajdzie się na nim alejka ze szpalerem drzew oraz placem zabaw.

Zobacz też: Deweloper marzy o pięciu piętrach. “Lokalizacja spełnia standardy, ale inwestycja jest niezgodna z planem”

Jak wyjaśniał podczas ostatniej dzielnicowej Komisji Ładu Przestrzennego architekt Andrzej Chołdzyński, przed przystąpieniem do prac nad budynkiem rozmawiał z mieszkańcami okolicy. Niektórzy z nich w miejscu, gdzie ma powstać nowy budynek parkują dziś samochód. Efektem rozmów jest więc zaprojektowanie dodatkowych 30 miejsc postojowych w parkingu podziemnym, z których będą mogli skorzystać mieszkańcy z sąsiedztwa. Jak podkreślił, zasady ich udostępnienia są do ustalenia.

W nowej koncepcji przewidziano nie 100, a około 40 mieszkań i 4 budynki jednorodzinne. Zabudowę wielorodzinną zdecydowano się obniżyć do 4 kondygnacji, a w jednym skrzydle nawet do 3. Na parterze zaprojektowano lokale usługowe. Pod ziemią znajdą się również 3 kondygnacje. Całość jest niższa niż  budynek pod numerem 3. W związku z tym, że w miejscu gdzie ma powstać inwestycja przebiega Rudawka, konieczna będzie też przebudowa kanału melioracyjnego. Nad projektem pochylą się stołeczni radni.

Zobacz też: [Wideo] Zielony plac Wilsona jest odpowiedzią na deficyt zieleni w mieście

Na horyzoncie dwie kolejne inwestycje

Obecnie z Biurem Mienia i Skarbu Państwa konsultowana jest inwestycja przy ulicy Przasnyskiej 6 planowana przez Echo Investemnt. Tu również są plany do zainwestowania w zabudowę mieszkaniową wielorodzinną na około 440 osób.

Pierwsze założenia inwestora przewidywały budynek wysoki na 28 metrów, jednak po negocjacjach z miastem zdecydowano się obniżyć go od 6 do 3 kondygnacji. Najwyższa część ma znajdować się od strony budowanej obecnie placówki oświatowej przy ulicy Anny German. Jak podkreślają urzędnicy, atutem tej inwestycji jest propozycja rewitalizacji zieleni znajdującej się w miejscu dawnej bocznicy kolejowej. Inwestor póki co nie złożył jeszcze wniosku do Biura Architektury i Planowania Przestrzennego, tak samo jak w przypadku Powązkowskiej 44, gdzie inwestycje mieszkaniową planuje Społem WSS Żoliborz.

Przy Powązkowskiej budynek ma mieć od 3 do 8 kondygnacji. Zgodnie z wyliczeniami ma zamieszkać w nim 448 mieszkańców. To na co szczególnie zwrócili uwagę urzędnicy to, że wszystkie duże drzewa na terenie planowanej budowy mają zostać zachowane.

Obydwie inwestycje są niezgodne  z obowiązującym planem rejonu Żoliborza Południowego. Teren przy ulicy Powązkowskiej miał być przeznaczony pod zabudowę usługową. Z kolei przy ulicy Przasnyskiej usługi administracji oraz sportu.

Zobacz też: Otwarcie Muzeum Wojska Polskiego na Cytadeli w tym roku zagrożone?


Gdanska_v1_web-1536x874-1

Gdanska_v1_web-1536x874-1


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ