Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 10:59

Warszawa Gdańska szykuje się na przyjęcie dodatkowych podróżnych. Do końca prac pozostało jeszcze kilka miesięcy

Kładki przy stacji Warszawa Gdańska nabierają kształtów i zaczynają górować nad okolicą. Przed weekendem na stacji odbyła się konferencja prasowa, na której kolejarze zdali raport z prowadzonych prac.

Ze stacji Warszawa Gdańska od 26 marca skorzysta więcej podróżnych. Ma to związek z przebudową Warszawy Zachodniej, która wkracza w kolejny etap. Wykonawca rozpocznie przebudowę przejścia podziemnego i peronów 6 i 7. Prowadzone tam prace wymagają wstrzymania ruchu pociągów na jednym torze linii dalekobieżnej pomiędzy Warszawą Zachodnią a Warszawą Centralną. Przygotowano zmienione trasy dla pociągów dalekobieżnych kursujących przez Warszawę. Ponad 40 pociągów dalekobieżnych PKP Intercity będzie dojeżdżało do Warszawy Gdańskiej. Z Żoliborza będzie można dojechać bezpośrednio do Krakowa, Zielonej Góry, Łodzi czy Poznania. Dodatkowe pociągi na Warszawie Gdańskiej będą obsługiwane prawdopodobnie do zakończenia przebudowy Warszawy Zachodniej czyli do połowy 2023 roku. Tymczasem prace na stacji wciąż trwają.

Zobacz też: Pieniądze na kluczowe inwestycje na Żoliborzu przyznane

Na kładki trzeba poczekać, póki co muszą wystarczyć ruchome schody

Przebudowa ma umożliwić obsługę większej liczby pasażerów. Na ukończenie samych kładek trzeba jeszcze poczekać, natomiast to nie jedyne zmiany na stacji Warszawa Gdańska.

Po przebudowie, dojście do trzech peronów mają ułatwić ruchome schody. W styczniu uruchomiono schody do peronu nr 4 natomiast jak informuje PKP PLK ostatnie testy i odbiory przechodzą schody ruchome przy peronach 2 i 3.

Sporym ułatwieniem w poruszaniu się w obrębie stacji mają być dwie kładki. Jak informuje PKP PLK, prace mają zakończyć się w połowie roku.

Choć prace trwają od kilku miesięcy, to inwestycja przy Warszawie Gdańskiej ruszyła dopiero rok po podpisaniu umowy z wykonawcą. Nadal przedłużany jest jeden z peronów i w dalszym ciągu nie ma bezpośredniego połączenia z sąsiednim wiaduktem. Umowę z wykonawcą podpisano w październiku 2019 roku, a koniec prac zapowiadano na końcówkę minionego roku. Kolejarze opóźnienia tłumaczą długim procesem uzyskiwania decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej oraz przez wydłużony okres uzgadniania  dokumentacji projektowej.

Miał być tunel, wybrano jednak tańsze rozwiązanie

Pierwotnie kolejarze planowali powiększyć tunel ze stacji metra do dworca a także wydrążenie drugiego tunelu po zachodniej stronie dworca. Rozwiązanie to okazało się za drogie, dlatego zdecydowano się na wybudowanie dwóch kładek.

Zobacz też: Dzielnica planuje rozbiórki na stadionie Marymontu. Konserwator zabytków: “Budynki i cały zespół ujęty w gminnej ewidencji zabytków nie zostanie usunięty”

Od strony wiaduktu drogowego na ul. Mickiewicza widać już konstrukcję zadaszonej kładki z zejściami na każdy z peronów. Zainstalowane zostaną windy, które umożliwią dostęp osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Druga kładka budowana jest od zachodniej strony stacji. Zadaszone przejście nad torami ułatwi dostęp do pociągów - połączy perony oraz ul. Kłopot znajdującą się w pobliżu Westfield Arkadia z ul. Felińskiego. W przejściu będą windy. Łącznie powstanie aż 8 nowych szybów. "Dzięki kładce będzie również łatwiejsza komunikacja w obszarze dzielnic, przez które przebiega linia kolejowa" - informują kolejarze. Przy kładce będą zamontowane stojaki rowerowe.

Obecnie prace przy kładkach obejmują montaż stalowych elementów konstrukcji. Wykonawca buduje szyby wind. Roboty na stacji prowadzone są z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu. Zachowane jest kursowanie pociągów wg obowiązującego rozkładu jazdy. Całość prac ma kosztować ponad 60 mln zł.

Powstające przy Dworcu Gdańskim stalowe kładki dominują nad gmachem dworca, a nawet samym wiaduktem. Budynek dworca wydaje się jeszcze mniejszy. Jak można było usłyszeć podczas piątkowej konferencji kluczowa była funkcjonalność Dworca Gdańskiego.

Zobacz też: Miłość, która zbudowała Bielany

Zmiany w kursowaniu pociągów PKP

Od 26 marca wybrane pociągi SKM S3 będą zaczynać i kończyć bieg na przystankach Warszawa Wola i Warszawa Powązki lub stacji Warszawa Gdańska.

Dla pociągów SKM linii S9 zmiany zostaną wprowadzone 26 marca i – podobnie, jak w przypadku linii S3 – będą polegały na skróceniu części relacji. Większość pociągów będzie standardowo zaczynała i kończyła kursy na stacji Warszawa Zachodnia peron 8, a pozostałe na przystankach Warszawa Wola i Warszawa Powązki lub stacji Warszawa Gdańska.


csm_stacja_Warszawa_Gdanska__wejscie_do_przejscia_podziemnego__widac_pociag_PKP_Intercity__w_tle_nowa_kladke_autor_Karol_Jakubowski_2b361ba37f

csm_stacja_Warszawa_Gdanska__wejscie_do_przejscia_podziemnego__widac_pociag_PKP_Intercity__w_tle_nowa_kladke_autor_Karol_Jakubowski_2b361ba37f

csm_stacja_Warszawa_Gdanska__budowa_kladki__konstrukcja__robotnicy_w_podnosniku_autor_Karol_Jakubowski_515ee71098

csm_stacja_Warszawa_Gdanska__budowa_kladki__konstrukcja__robotnicy_w_podnosniku_autor_Karol_Jakubowski_515ee71098


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ