Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
niedziela, 24 listopada 2024 03:08

Pieniądze na kluczowe inwestycje na Żoliborzu przyznane

Stołeczni radni zdecydowali o przeznaczeniu m.in. dodatkowych środków na dokończenie budynku nowej szkoły przy ul. Anny German czy na prace na stadionie Marymontu. Jakie jeszcze decyzje zapadły w sprawie Żoliborza?

Wczoraj odbyła się sesja Rady Dzielnicy, podczas której głosowano nad proponowanymi przez dzielnicę zmianami w budżecie.

Remont Śmiałej na całym odcinku

Tym sposobem remont ulicy Śmiałej jest już pewny. Radni zagłosowali za przyznaniem pieniędzy na zrealizowanie długo wyczekiwanej przez mieszkańców Żoliborza Oficerskiego inwestycji. „Nadal musimy jeździć dziurawą drogą, nie tylko niewygodną i wystawiającą na próbę zawieszenia naszych samochodów, ale też koszmarnie wyglądającą. Przecież Śmiała to brama wjazdowa na Żoliborz Oficerski i powinna być jego wizytówką. Śmiała zasługuje na remont! Mieszkańcy zasługują na bezpieczeństwo i wygodę” – żalili się mieszkańcy w petycji sprzed ponad roku domagając się remontu Śmiałej na odcinku od ulicy gen. Zajączka do alei Wojska Polskiego.

W lutym tego roku Żoliborz obiegła informacja, że udało się wygospodarować środki na remont fragmentu ulicy Śmiałej i projekt odcinka od alei Wojska Polskiego do ulicy Hauke Bosaka. Ostateczna decyzja w tej sprawie należała do miejskich radnych, którzy wczoraj przyznali niemal 4 mln zł na remont ulicy Śmiałej z podziałem na lata. W tym roku na tę inwestycję przeznaczono 400 tys. zł, a w 2022 roku 3,5 mln zł. Ulica Śmiała ma zyskać nowe oblicze na całym odcinku od ul. gen. Zajączka do ul. Hauke Bosaka.

Zobacz też: [Debata wideo] Burmistrz Żoliborza potwierdza, rusza remont ul. Śmiałej

Pieniądze na stadion Marymontu przyznane. Dzielnica zapewnia, że zabytków nie wyburzy, a aktywiści alarmują by zadbać o nie w pierwszej kolejności

Wiele emocji wzbudziła inicjatywa dzielnicy, wedle której w pierwszej kolejności na terenie Ośrodka Sportu i Rekreacji prowadzone mają być prace rozbiórkowe wałów ziemnych. W zakres prac wchodzi przygotowanie terenu pod nowy obiekt sportowy. Budynki szatniowe i administracyjne mają być podłączone do mediów, a do pomieszczeń magazynowych energia elektryczna.

- Nie wiemy dlaczego to rozbiórki stały się pilniejsze od ratowania zabytkowego zadaszenia, które grozi katastrofą budowlaną – mówi "Gazecie Żoliborza" Anna Kotowska ze stowarzyszenia Miasto Jest Nasze i dodaje: – Konstrukcja obiektu ma już ponad 70 lat, a obiektów tej klasy zostało w Warszawie już bardzo niewiele. Rozbiórki mogą zaczekać, zadaszenie, budynek szatniowy i trybuny już nie.

Jak podkreśla Donata Wancel, rzecznik prasowy żoliborskiego urzędu, plany modernizacji obiektów OSiR Żoliborz obejmujące teren boiska i trybun RKS Marymont zakładają podzielenie prac na etapy. – W pierwszym etapie opracowywana będzie koncepcja zagospodarowania terenu RKS Marymont, a następnie na jej podstawie przygotowana zostanie dokumentacja projektowa. W drugim etapie będziemy mogli przystąpić do modernizacji stadionu oraz przylegających obiektów (boisko, trybuny, szatnie, pomieszczenia techniczne, media). Środki na ten cel zarezerwowane zostały w budżecie na 2022 i 2023 rok. Zakres prac odtworzeniowych RKS Marymont będzie uzależniony od otrzymanej koncepcji – wylicza Donata Wancel.

Obiekt jest pod opieką miejskiego konserwatora zabytków. Więcej o jego stanowisku w tej sprawie przeczytacie w tekście, do którego odnośnik znajdziecie poniżej.

Zobacz też: Dzielnica planuje rozbiórki na stadionie Marymontu. Konserwator zabytków: “Budynki i cały zespół ujęty w gminnej ewidencji zabytków nie zostanie usunięty”

Więcej pieniędzy na budowę szkoły przy Anny German i 600 tys. na prace przygotowawcze na modernizację Kina Tęcza

Budowa nowej szkoły przy ulicy Anny German wedle założeń dzielnicy ma zakończyć się 31 sierpnia tego roku. Wiadomo już, że pierwszy dzwonek dla uczniów nie zabrzmi 1 września tego roku. „Nie przyjmuję do wiadomości informacji, że otwarcie szkoły planowane jest na wrzesień 2022 roku. Nie ma powodów do tego, żeby szkoła przez 12 miesięcy stała pusta, ponieważ jeśli wszystko będzie przebiegało zgodnie z planem, prace zakończą się pod koniec sierpnia tego roku. Ze względu na dalsze czynności związane z uruchomieniem szkoły nie powinniśmy się spodziewać jej otwarcia we wrześniu tego roku, ale na pewno wszystkie odbiory czy wyposażenie szkoły nie będzie trwało 12 miesięcy.” – mówiła w wywiadzie dla Gazety Żoliborza Dorota Łoboda, miejska radna i szefowa Komisji Edukacji. Podczas wczorajszej sesji radni na dokończenie budynku przyznali 1,5 mln zł.

O tym, kiedy ewentualnie dzieci będą mogły skorzystać z nowej placówki przeczytacie w wywiadzie z Dorotą Łobodą, który znajdziecie w linku poniżej.

Zobacz też: Dorota Łoboda: “Czas seksistowskich żartów i niewybrednych komentarzy dawno minął”

Stołeczni radni przyznali również 600 tys. zł na prace przygotowawcze w Kinie Tęcza, które przechodzi pod pieczę Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy. Wydatek zaplanowano na 2022 rok. Po remoncie, w zabytkowym kinie CKF będzie miał swoją siedzibę. Gmach kina Tęcza ma przejść gruntowną modernizację. W zabytkowym budynku znajdzie się niemal 200 miejsc oraz przestrzeń na wystawy i inne działania kulturalne.

- Program funkcjonalno-użytkowy przygotował zespół CKF. Nazywamy ten projekt „smart cinema”, zakładamy bowiem utrzymanie historycznego wyglądu kina, jednak we wnętrzach planowana jest gruntowana modernizacja pod kątem nowoczesnej instalacji multimedialnej, pozwalającej realizować nagrywanie wydarzeń i streaming life do Internetu, szczególnie z myślą o powstającej platformie VOD przeznaczonej do prezentacji warszawskiej kultury online. CKF jest także wykonawcą tej inwestycji – poinformowała dyrektor CKF.

Zobacz też: Miasto wyremontuje „Kino Tęcza”. “Nazywamy ten projekt smart cinema”

Nowy pomnik przyrody na Żoliborzu

Podczas wczorajszej sesji miejscy radni zdecydowali by kasztanowiec biały rosnący na Zatrasiu stał się pomnikiem przyrody. Według relacji Stowarzyszenia Zatrasie, które wnioskowało o objęcie drzewa specjalną ochroną, kasztanowiec ma ponad 100 lat. Drzewo znajduje się między budynkami przy ulicy Przasnyskiej 12, 12A i 14.

Świetna wiadomość z ostatnią chwilą! Kasztanowiec biały stał się pomnikiem przyrody! Czekaliśmy na dziesięć chwila 3 ... Opublikowany przez & nbsp; Czwartek, 18 marca 2021


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

bezchmurnie

Temperatura: 0°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1024 hPa
Wiatr: 37 km/h