Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 22:46

Wszyscy czekali na ten moment. Fryzjerzy wrócili do pracy

Pierwszy tydzień z otwartymi zakładami fryzjerskimi za nami. Z czym muszą się mierzyć fryzjerzy i z czego wynika tak ogromne zapotrzebowanie na usługi fryzjerskie w tym czasie? Rozmowa z Agnieszką Płusą, fryzjerką i właścicielką zakładu fryzjerskiego znajdującego się w Defabryce.
Jakub Krysiak: Od poniedziałku otwarte zostały m.in. salony fryzjerskie. Mogłoby się wydawać, że nie jest to najbardziej wyczekiwany punkt odmrażania gospodarki. A jednak. Do fryzjerów ruszyli wszyscy.
Agnieszka Płusa: To prawda. Bardzo trudno jest się umówić na wizytę do jakiegokolwiek fryzjera. To prowadzi do niekomfortowych sytuacji, ponieważ chcielibyśmy przyjąć każdego, a zdarzały się sytuacje, w których klientki obrażały się, bo nie zostały umówione w pierwszej kolejności. W takiej sytuacji nie jesteśmy w stanie przyjąć wszystkich w jednym czasie. Gdybyśmy mieli wszystkie wytyczne Głównego Inspektoratu Sanitarnego nieco wcześniej, moglibyśmy znacznie lepiej przygotować się do powrotu naszych klientów dzięki czemu nie byłoby takiego problemu z zapisami.
Z czego wynika taka tęsknota za wizytą w salonie fryzjerskim?
Tak duże kolejki i chęć wizyty u fryzjera wynika z tego, że fryzura dla każdego z nas jest bardzo ważna. Z psychologicznego punktu widzenia, bez względu na to jak bardzo przywiązujemy uwagę do mody czy estetyki, wszyscy posiadamy próg akceptowalności swojego wyglądu. Sytuacja z ostatnich tygodni nie jest łatwa dla nikogo. Widmo utraty pracy, izolacja i brak możliwości poprawy swojego wizerunku pogłębia złe samopoczucie i brak samoakceptacji. Jeżeli pojawiła się możliwość, żeby poprawić swój byt, to klienci chcą to zrobić jak najszybciej.
Po pierwszym szturmie, klienci w kolejnych tygodniach będą wracać równie chętnie?
To jest bardzo dobre pytanie, które my jako fryzjerzy zadajemy sobie przez cały czas. To, że teraz klienci tak chętnie do nas przychodzą niezmiernie cieszy i pokazuje jak ważną rolę odgrywamy niemalże dla każdego. Zawsze podkreślam, że fryzjer jest nie tylko osobą, która skraca włosy, ale przede wszystkim pomaga poczuć się lepiej i sprawić, że ktoś zacznie siebie akceptować. Statystycznie co druga osoba korzystająca z usług fryzjera oczekuje także relaksu. Oznacza to, że wizyta u fryzjera nie ogranicza się jedynie do tego, żeby skrócić czy ufarbować włosy, ale także do miło spędzonego czasu i odpoczynku. To przyzwyczajenie daje nam prawo do tego, żeby myśleć, że klienci będą do nas wracać z taką samą częstotliwością jak przed pandemią. Doskonale znam fryzjerów. To bardzo kreatywni i pracowici ludzie, którzy potrafią odnaleźć się w każdej sytuacji, więc jeśli będzie potrzeba zmienimy się dla naszych klientów. Teraz przed nami nowe wyzwanie, ruszamy z kampanią i edukacją naszych klientów na temat tego jak oszczędzać wodę podczas mycia włosów w domu.
Z jednej strony mówimy o tym, że wizyta u fryzjera ma być przyjemnością, a z drugiej cała atmosfera jaką wprowadza reżim sanitarny nie pomaga. Fryzjerzy ubrani niczym chirurdzy mogą wręcz odstraszać.
Większość fryzjerów nie pracuje ubrana w ten sposób. Nie musimy pracować ubrani jak chirurdzy. To, że taki widok można zobaczyć w innych zakładach wynika z nadinterpretacji przepisów. To skutek nieścisłych wytycznych, stąd te rozbieżności. Nie zmienia to faktu, że obowiązujące obostrzenia nie pozwalają na taki standard usług jaki był przed pandemią. W nowej rzeczywistości usługa fryzjerska jest pomniejszona, o komfort do którego klient jest przyzwyczajony, ale ona mimo wszystko nadal cieszy. Przyczyną jest też pragnienie kontaktów międzyludzkich i powiem nieskromnie, że priorytetem dla naszych klientów jest nie tylko odświeżenie fryzury, ale zwyczajne spotkanie z nami – fryzjerami. To pokazuje jak silne są relacje miedzy klientem a fryzjerem, więc to jest dodatkowy walor, który pozwala nam cieszyć się z tego, że odgrywamy ważną rolę dla naszych klientów.
Łatwo odnaleźć się Pani w nowych warunkach? Z jakim trudnościami fryzjerzy muszą się mierzyć?
Jesteśmy pozbawieni komfortu pracy, ale to nie jest najważniejsze. Kluczowe jest w tej chwili bezpieczeństwo – klientów i fryzjerów. To jest najważniejsze i do wszystkich wytycznych dostosowuję się bardzo skrupulatnie. Natomiast, największe obawy przed ogłoszeniem wytycznych były związane z możliwością otwarcia stanowisk pracy w zakładzie. Według wytycznych odstęp miedzy fotelami ma wynosić 2 metry. W większości salonów udało się spełnić ten warunek ustawiając fotele w różnych miejsca zachowując dotychczasową liczbę stanowisk. Jest też możliwość rozstawienia parawanów miedzy fotelami, ale dla fryzjerów jest to utrudnienie, bo zabierają przestrzeń, której fryzjer potrzebuje podczas pracy. Oczywiście im więcej zachowamy foteli, tym krótsze kolejki do nas.
Praca w maseczce albo przyłbicy też musi być sporym utrudnieniem. W dodatku przeszkodą w wykonywaniu pracy fryzjera może okazać się maseczka klienta, a konkretnie zauszniki.
Praca w maseczce nie jest łatwa. Trudno wytrzymać w niej cały dzień. Przyłbice nie zawsze się sprawdzają, ponieważ rezonują i nie do końca dobrze w nich widać, a we fryzjerstwie ważna jest też precyzja. Ja zmieniam sobie w danej chwili przyłbice na maseczkę. Dla klienta maseczka też jest dyskomfortem. Dodatkowo utrudnia nam pracę kiedy zajmujemy się włosami w okolicach uszu. Przy farbowaniu maseczka stale się brudzi i trzeba ją wymieniać. Przy strzyżeniu klientka musi przytrzymywać ją rękami. Ja zdecydowałam się kupić maseczki samoprzylepne, które nie mają zauszników i to bardzo ułatwia pracę, a także daje gwarancję, że usługa będzie wykonana prawidłowo.
Otwarcie na nowo salonów fryzjerskich tak, jak i innych przedsiębiorstw z sektora usług wymaga nie tylko reorganizacji, ale też nakładu pieniężnego. Dentyści doliczają tzw. opłatę sanitarną, żeby pokryć dodatkowe koszty wynikające z wytycznych GIS. Fryzjerzy również zdecydowali się na ten krok?
Dezynfekcja narzędzi nie jest żadną nowością. Teraz obejmuje ona cały salon i jest prowadzona po każdym kliencie, co wymaga czasu. Dodatkowo wszystkie pelerynki i ręczniki muszą być jednorazowe. Można mieć pelerynkę wielokrotnego użytku, ale ona musi być potraktowana jako jednorazowa. Wielu fryzjerów zdecydowało się podnieść cenę symbolicznie. Nie jest to, aż tak drastyczna podwyżka jak w przypadku dentystów, od których wymaga się więcej przez co ponoszą znacznie wyższe koszty niż my.
Do nowych procedur muszą dostosować się przede wszystkim klienci. Jak to wygląda w praktyce?
Jako, że wszyscy znaleźliśmy się w nowej sytuacji musimy też znaleźć czas na poinstruowanie naszych gości. Większość czynności klient musi wykonać sam. Na początku wizyty proszony jest o zdezynfekowanie rąk bądź założenie rękawiczek. Kurtkę, w której przyszedł musi odwiesić tak, aby nie stykała się z inną, albo nałożyć na nią jednorazowy pokrowiec. Niemniej na te wszystkie czynności trzeba poświęcić sporo czasu, a ponadto potrzebny jest ktoś kto pokieruje klientem i podpowie co zrobić. Kolejną czynnością, którą musimy dodatkowo wykonać a zabiera nam dużo czasu to dzwonienie do każdego klienta w przeddzień wizyty w celu przeprowadzenia wywiadu epidemiologicznego.
Czego dotyczą pytania zadawane w ramach wywiadu?
Pytamy czy klient nie przebywa na kwarantannie, czy miał styczność w ostatnim czasie z osoba zakażoną koronawirusem i czy ma jakieś objawy, które mogą sugerować zakażenie koronawirusem. To są pytania odgórnie narzucone, które musimy zadać w dzień przed wizytą. Nie ma znaczenia, czy ktoś umówił się tydzień temu czy dwa. Zawsze w przeddzień wizyty trzeba zadzwonić do klienta i zadać te pytania, co też zabiera mnóstwo czasu, bo nie zawsze można się dodzwonić. Jeśli okaże się, że klient ma objawy chorobowe, bądź miał w ostatnim czasie kontakt z osobą zakażoną nie możemy obsłużyć takiego klienta. To nam komplikuje ustalenia jakich dokonujemy przy grafiku.
Taki szereg procedur może działać odstraszająco dla klientów.
Mimo to przychodzą do nas. To pokazuje jak duże znaczenie ma fryzura. Bez względu na dyskomfort, ludzie chcą przyjść do fryzjera. Widać też, że czekali na swoją wizytę z utęsknieniem.
Po tym co przeszliśmy wizyta u fryzjera i odświeżenie fryzury może stanowić pewnego rodzaju symbol powrotu do normalności i oczyszczenie się z sytuacji, która trwała przez kilka tygodni.
Takich komentarzy jest bardzo dużo i są bardzo miłe. Jedna pani po wizycie w salonie powiedziała, że czuje się jakby wyjechała za granicę.

Dołącz do społeczności Gazety Żoliborza. Rusza zbiórka na Patronite

 

agnieszka płusa

agnieszka płusa

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.