Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
niedziela, 24 listopada 2024 04:15

Teatry mają swoje święto. Jakie niespodzianki przygotowały dla swoich widzów?

Święto ludzi teatru odbywa się w okolicznościach niezwykle trudnych. Jednak warszawskie sceny szybko zareagowały w sytuacji odwołania wszystkich wydarzeń kulturalnych, oferując swoim widzom możliwość obejrzenia ciekawych spektakli i projektów teatralnych on-line.
- Warszawskim teatrom, zmagającym się z niełatwymi realiami, życzymy wytrwałości. Wiemy, że starają się nie tracić kontaktu i relacji ze swoimi widzami. Doceniamy liczne inicjatywy, udostępnianie on-line spektakli i licznych zasobów archiwalnych. Tak jak teatr z widzami, widzowie pozostaną z teatrem – mówi Aldona Machnowska-Góra, dyrektorka koordynatorka ds. kultury i komunikacji społecznej. Zostań w domu - nie wychodź z teatru! To akcja zainicjowana przez warszawskie teatry w odpowiedzi na ograniczenia spowodowane epidemią. Dzięki tej inicjatywie możemy obejrzeć spektakle on-line, spotkania z aktorkami i aktorami w mediach społecznościowych, mamy okazję na popatrzenie na teatr od kuchni. Teatr Powszechny zachęca do skorzystania z programu „Powszechny online. Teatr minimum”. W jego ramach na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych regularnie udostępniane są wartościowe materiały teatru - nagrania archiwalnych spektakli i debat, publikacje i programy w wersji PDF oraz projekt „Księga z San Michele. Wspólne czytanie pamiętników Axela Munthego z pomocą wyobraźni” (czytania w wykonaniu aktorów Teatru Powszechnego oraz Krystiana Lupy i Piotra Skiby). TR Warszawa, zwracając się do widzów z hasłem „Zostań w domu, nie wychodź z teatru!”, proponuje oglądanie pokazu online rejestracji spektaklu „Woyzeck” w reżyserii laureata nagrody DEBIUT TR 2017, Grzegorza Jaremki. Pokaz odbędzie się w najbliższą sobotę, 28 marca, o godz. 19.00 na Facebook’u Live TR Warszawa. Teatr Wielki - Opera Narodowa, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom widzów, pokaże on-line operę „Carmen”. Sztukę będzie można obejrzeć w trzech terminach - 28 i 31 marca oraz 2 kwietnia o godz. 19.00. Nowy Teatr zaprasza na spektakl „Jezus” w reżyserii Jędrzeja Piaskowskiego. Pokaz będzie dostępny od niedzieli, 29 marca, od godz. 12.00, do poniedziałku, 30 marca, do północy. Teatr Lalka proponuje spektakl „Krawiec Niteczka” według Kornela Makuszyńskiego. Spektakl ten jest dostępny na platformie vod.tvp.pl. Teatr Ateneum, dołączając do akcji, poleca widzom spektakl, będący debiutem reżyserskim Piotra Fronczewskiego - „Ja, Feuerbach”. Ponadto teatr regularnie przygotowuje dla swoich widzów szereg artystycznych atrakcji na swoich mediach społecznościowych - Facebooku i Instagramie. Teatr Dramatyczny na swoim kanale YouTube udostępnia ponad 30 nagrań z czytań i dyskusji Laboratorium Dramatu. Proponuje również obejrzenie on-line spektakli „Szczęśliwe dni” na podstawie sztuki Samuela Becketta oraz „Wymazywanie” w reżyserii Krystiana Lupy. Teatr Studio informuje o darmowych streamingach spektakli operowych ze świata. Zachęca również do zapoznania się z Kolekcją Galerii Studio, która powstała w 1972 roku z inicjatywy Józefa Szajny. Jest to wyjątkowy zbiór sztuki XX i XXI wieku, który liczy obecnie blisko tysiąc obiektów. Natomiast w każdą niedzielę o godz. 12.00 Marcin Masecki w transmisji live z własnego mieszkania przedstawia złoty okres europejskiej muzyki klasycznej. W programie m.in. Teleman, Mozart, Beethoven, Scarlatti, Schubert, a w pierwszym odcinku, 29 marca, „Wariacje Golbergowskie” Bacha. W repertuarze on-line Teatru Studio znalazło się także video - słuchowisko „Ameryka(nie)”. Teatr rusza także z projektem KWARANTANNA - będziemy mogli oglądać najzdolniejszych artystów polskiego teatru, tańca i sztuk performatywnych młodego oraz średniego pokolenia w mikroprzedstawieniach przygotowanych w prywatnych mieszkaniach przy użyciu najprostszych środków. Teatr Współczesny na początek proponuje materiał ze spotkania, które odbyło się po projekcji spektaklu "Tango", pierwszego z cyklu spotkań zorganizowanych przy okazji 60-lecia Teatru Współczesnego. Goście spotkania: Marta Lipińska, Danuta Szaflarska, Piotr Adamczyk, Krzysztof Kowalewski, Wiesław Michnikowski, prowadzi Maciej Englert. Udostępnia również spektakl „Męczeństwo Piotra Ohey’a“ Sławomira Mrożka, wyreżyserowane w 1962 r. przez Erwina Axera. Teatr Lalek Guliwer zaprasza do projektu #TeatrGuliwerOnline. Na profilu FB ruszył cykl Wirtualnych Podróży Guliwera. Międzynarodowy Dzień Teatru 2020 Święto to zostało ustanowione z inicjatywy Międzynarodowego Instytutu Teatralnego (ITI), by upamiętnić inaugurację Teatru Narodów – festiwalu, na którym spotkały się zespoły z obu stron „żelaznej kurtyny” (1957, Paryż). Od tego czasu jest obchodzone co roku przez ponad sto narodowych ośrodków ITI na całym świecie. Towarzyszy mu zawsze orędzie przygotowywane przez wybitnego człowieka teatru. Pierwsze takie przesłanie napisał w 1962 roku Jean Cocteau. Polacy dwukrotnie byli autorami międzynarodowego orędzia: w 1980 roku – Janusz Warmiński, w 2015 roku – Krzysztof Warlikowski. Międzynarodowemu orędziu towarzyszą również lokalne przesłania. Autorem tegorocznego orędzia jest Shahid Naadem, pakistański dramaturg, reżyser teatralny, scenarzysta i działacz na rzecz praw człowieka. Polskie orędzie przygotowała w tym roku Weronika Szczawińska, reżyserka, dramaturżka i performerka, kuratorka sezonu w Komunie Warszawa i współzałożycielka kolektywu, działającego w ramach Instytutu Sztuk Performatywnych. Laureatka wielu nagród, m.in. nominowana do prestiżowego Paszportu Polityki 2014 w kategorii "Teatr", laureatka Paszportu Polityki w kategorii "Teatr" w roku 2020 - za spektakle, podejmujące ważną tematykę społeczną i budzące emocje.
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

bezchmurnie

Temperatura: 0°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1022 hPa
Wiatr: 37 km/h