Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 18:28

Sport w zawieszeniu przez koronawirusa?

Fani sportu w tym roku mają wiele okazji do smutku. W tym roku miały odbyć się przynajmniej dwie imprezy sportowe o wielkim znaczeniu. Już dziś wiadomo, że Igrzyska Olimpijskie odbędą się za rok. Wszystko przez zagrożenia jakie powoduje koronawirus. - Nie mamy wyjścia. Musimy się dostosować i robimy to z podniesioną głową – mówi Jacek Dymowski założyciel i trener Żoliborskiej Szkoły Boksu, który po powrocie z Londynu, gdzie odbywały się kwalifikacje do Igrzysk Olimpijskich, przebywa na domowej kwarantannie.

Decyzję podjęto nagle. - Londyn tętnił życiem. W Polsce już wtedy zapadła decyzja o zamknięciu szkół, kin, restauracji, a w Anglii na tamten czas nikt o tym nie myślał, do dnia, w którym nie odwołano turnieju. Stało się to w poniedziałek – relacjonuje Jacek Dymowski, klubowy trener Karoliny Koszewskiej, która w Londynie walczyła o udział w igrzyskach i dodaje: - Pojechaliśmy do Londynu w pełni przygotowani. Karolina miała odpowiednią formę, o którą walczyliśmy. Jestem dumny z tego jak została przygotowana i tego co pokazała podczas walki z Madeleine Angelsen. Całkowicie zdominowała to starcie. Szkoda tylko, że w połowie musieliśmy przerwać turniej. Mamy jednak świadomość tego, co się dzieje i przyjmujemy to do świadomości. Pewne rzeczy są nie do przeskoczenia.

Pomimo rozprzestrzeniania się epidemii koronawirusa w sobotę, 14 marca, w Londynie wystartował kontynentalny turniej kwalifikacyjny do igrzysk olimpijskich w Tokio, w którym brali udział polscy pięściarze i pięściarki. Wśród walczących o paszport na igrzyska znalazła się również Karolina Koszewska (kat. 69 kg) klubowa podopieczna Jacka Dymowskiego. Mistrzyni igrzysk europejskich uczestniczyła w turnieju kwalifikacyjnym w Londynie, gdzie w pierwszej walce zdecydowanie pokonała na punkty Norweżkę Madeleine Angelsen. We wtorek, w pojedynku ćwierćfinałowym decydującym o awansie na igrzyska, miała pojedynkować się z Niemką Nadine Apetz. Do walki nie doszło, bo turniej przerwano z powodu obaw jakie wywołało zagrożenie spowodowane rozprzestrzenianiem się koronawirusa.



Czytaj też: Żoliborska Szkoła Boksu




Całej kadrze powrót do domu zapewnił Polski Związek Bokserski. Wszyscy przebywają na 14-sto dniowej kwarantannie. - Nie jest łatwo. (śmiech) Mimo wszystko radzimy sobie. Raz dziennie jestem sprawdzany przez policję. Bardzo grzecznie i miło pytają za każdym razem czy czuję się dobrze i czy czegoś nie potrzebuję – mówi trener Żoliborskiej Szkoły Boksu. Przed nim jeszcze niecały tydzień przymusowej kwarantanny.

Kiedy będą kontynuowane kwalifikacje na igrzyska? Tego jeszcze nie wiadomo. Pewne jest już, że igrzyska olimpijskie odbędą się w 2021 roku. - Dla nas jest to dobra informacja. Trzeba wziąć pod uwagę, że szczyt formy u zawodnika nie przychodzi co miesiąc, a to byłoby konieczne gdyby igrzyska miałby odbyć się w zaplanowanym terminie. W tak krótkim odstępie czasowym przygotowanie zawodnika w profesjonalny i solidny sposób jest niemożliwe – wyjaśnia Dymowski – Teraz potrzebny jest szybki powrót do treningu i wytyczne w sprawie kwalifikacji.

Koronawirus nie wszystkim sportowcom daje się we znaki. – Obecna sytuacja w żaden sposób nie wpływa na mnie jako sportowca, bo obecnie do niczego się nie przygotowuje. Zanim do Polski dotarł wirus nie planowałem żadnych startów. Teraz wszyscy ćwiczymy w domach – mówi Maciej Mazur wicemistrz świata w karate kontaktowym walczący w barwach Bielańskiego Klubu Karate Kyokushin.

Trening online w czterech ścianach

- Po mediach społecznościowych widać, że dużą popularnością cieszą się treningi online. Nasz klub prowadzi w ten sposób zajęcia za pośrednictwem Facebooka od poniedziałku do piątku o godzinie 18. Są to treningi ogólnorozwojowe, rozciągające i wzmacniające. Sporo osób je ogląda i z nami ćwiczy – opowiada Mazur.


Słuchaj też: [Radio Żoliborz] Najpierw była to zabawa, a teraz jest wicemistrzem świata



To samo rozwiązanie zastosowała Żoliborska Szkoła Boksu. To miejsce jest już stałym elementem sportowego krajobrazu na Żoliborzu. Boks chcą tu trenować ludzie z całego miasta. Treningi online prowadzone są przez trenerów od poniedziałku do piątku o godzinie 19, a w sobotę o 17, również za pośrednictwem Facebooka. W rozmowie ze mną trener Dymowski podkreślał, że mogą z nich korzystać kobiety, mężczyźni, młodzi i starzy. – Ja prowadzę treningi w poniedziałki, środy i piątki ze swojego domu dla moich zawodników i osób, które są na tyle zaawansowane, że będą wiedziały jak wykonać moje polecenia. Są to treningi ogólnodostępne, bo chcemy, żeby jak najwięcej osób z tego skorzystało i zobaczyło, że trenujemy w profesjonalny sposób – tłumaczy Jacek Dymowski z Żoliborskiej Szkoły Boksu.

Na Facebooku swoje treningi udostępnia również żoliborski UKS Ronin Team, ale tylko w soboty. Znaleźć je można pod nazwą „Trening Rodzinny”. „Zajęcia dla tych małych i tych dużych. Szczególnie teraz warto pobawić się razem wspólnie z nami. Zajęcia poprowadzi trener Zbigniew Zając - VI DAN Ju-Jitsu/ V DAN Judo, trener akrobatyki wspólnie z siedmioletni synem Kubusiem” – czytamy w opisie wydarzenia.

- Dla naszych klubowiczów prowadzimy treningi online, ale już nie za pośrednictwem Facebooka tylko z wykorzystaniem specjalnego oprogramowania. Posługujemy się zamkniętą platformą po to, żebym widział swoich podopiecznych podczas treningu i mógł nimi odpowiednio pokierować – mówi Zbigniew Zając założyciel i trener UKS Ronin Team. Trening online w przypadku sportów walki takich jak choćby judo nie może równać się z treningiem z partnerem na sali. – Musimy sobie jakoś radzić i to robimy – dodaje Zając – Sytuacja dla wielu sportowców, trenerów i klubów jest bardzo trudna.

„W tej chwili utrzymanie płynności finansowej jest problemem wielu klubów”

- Są problemy w utrzymaniu płynności finansowej. Rozmawiam o tym z klubami jako przewodniczący Dzielnicowej Komisji Dialogu Społecznego, a także członek wielu komisji branżowych. Do klubów nie trafiły jeszcze dotacje miejskie i dzielnicowe, a wielu rodziców nie ma do końca świadomości, że składki, które opłacają pozwalają nam przetrwać. Niestety odnotowujemy odejścia z klubu, ale pocieszające jest to, że pojawiają się nowi członkowie klubu – relacjonuje Zbigniew Zając i tłumaczy, że przez pierwszy kwartał roku kluby żyją z oszczędności, a dołek finansowy niwelują w kolejnych miesiącach.


Słuchaj też: [Radio Żoliborz] Zbigniew Zając: „Chcemy być dumą Żoliborza”



Kluby to nie tylko członkowie, ale przede wszystkim trenerzy, dla których przekazywanie sportowego doświadczenia jest pracą. – Niektórzy nie będą traktowali treningu online jak zwykłych ćwiczeń i nie będą chcieli za nie płacić. Już teraz odnotowujemy mniejsze wpływy, a przecież trener cały czas poświęca uwagę i swój czas – zwraca uwagę Zając i zastanawia się co  zaproponuje rząd, bo póki co nie widzi żadnych działań wspierających kluby sportowe. - Walczymy o wsparcie. Wysyłane są różne pisma, bo w konsekwencji obecnej sytuacji wiele klubów może nie przetrwać – dodaje.

W związku z zamknięciem obiektów sportowych trenerzy pozostają w zawieszeniu. Mają przestój w pracy. W takiej sytuacji jest mieszkaniec Żoliborza Marcin Żebrowski, trener tenisa. – Jestem na samozatrudnieniu. Jeżeli nie pracuje to nie zarabiam. Wszystkie lekcje mam odwołane, bo tak jak wszyscy musimy stosować się do odgórnych zarządzeń. Początkowo dziwiło mnie to, że tenisa też dotyczą, bo nie jest to sport kontaktowy jak np. piłka nożna. Z czasem jednak zrozumiałem sytuację. Zobaczymy co zrobi rząd. Musimy jednak przeczekać ten okres i jakoś go przetrwać mimo, że jest ciężko. Nie chce narzekać, bo inni mają gorzej, jak choćby gastronomia – mówi Marcin Żebrowski.

W rozmowie ze mną przyznaje, że ciężko usiedzieć w domu po latach grania w tenisa po 5 godzin dziennie. – Dla sportowców jest to bardzo trudne. Mam kontakt ze swoimi podopiecznymi i nawet dla nich jest to trudne, bo próbują mnie wyciągnąć na prywatne korty, ale ja nie pozwalam i nie popieram tego typu akcji. Musimy być odpowiedzialni – podkreśla trener tenisa.


sport

sport


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.