Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 11:47

Jak pomagamy sobie w walce z koronawirusem?

Obecnie panujące warunki są trudne dla wszystkich. Są jednak osoby, którym w tym czasie pomoc jest niezbędna. Inicjatyw z każdym dniem przybywa, a i chętnych do pomocy nie brakuje.

Jedną z pierwszych reakcji społeczeństwa w dobie rozprzestrzeniania się wirusa było organizowanie pomocy osobom starszym i tym, które są w grupie podwyższonego ryzyka lub z jakiejś przyczyny nie mają możliwości zrobić samodzielnie m.in. zakupów lub wyprowadzić na spacer swojego czworonoga.

Na facebooku powstały różnego rodzaju grupy wsparcia, gdzie oferowana jest pomoc potrzebującym. Na Żoliborzu najprężniej działa grupa „Widzialna Ręka – Warszawa Żoliborz”, gdzie oferowane są różne formy pomocy, a także prośby o pomoc. Grupa gromadzi obecnie ponad 1 300 użytkowników. W ramach inicjatywy działa grupa wolontariuszy. „Praktycznie codziennie realizują potrzeby naszych seniorów związane z zakupami itp.” – czytamy w opisie grupy. Wolontariusze codziennie docierają z pomocą do kilkunastu potrzebujących.

Jedzenie dla lekarzy i potrzebujących

Choć to właśnie restauracje, jako jedne z pierwszych, odczują negatywne skutki trwającej obecnie sytuacji, potrzebujący mogą liczyć na pomoc restauratorów. W ramach pomocy sąsiedzkiej działa choćby Ósma Kolonia, której posiłki dla seniorów codziennie dostarczają wolontariusze z grupy „Widzialna Ręka – Warszawa Żoliborz”. By wesprzeć jak największą liczbę potrzebujących utworzono zrzutkę online. „Z dnia na dzień zamknęliśmy oba nasze lokale, a nasi pracownicy zostali pozbawieni możliwości pracy. Postanowiliśmy jednak nie załamywać się i spróbować zrobić coś dobrego w tym ciężkim dla wszystkich okresie.” – informują właściciele Ósmej Kolonii.  „W tej chwili każdego dnia wydajemy pomiędzy 30 a 40 posiłków, ale wciąż dostajemy informacje o nowych osobach potrzebujących wsparcia, więc najprawdopodobniej niedługo dobijemy do 50.” – czytamy w opisie zrzutki.

Takie przykłady pomocy można wymieniać dziesiątkami, jeśli nie setkami.

Gastronomia wspiera również lekarzy. Cała służba zdrowia przechodzi obecnie najtrudniejszy czas. Co chwilę sieć obiegają relacje restauratorów, którzy dostarczają do szpitali, w ramach pomocy wieże z kartonów pizz, torby hamburgerów i innych posiłków. Tego typu działania podjęła m.in. żoliborska restauracja Fatto a mano zawożąc do Bielańskiego Szpitala mnóstwo pizzy.


Czytaj też: Restauratorzy boją się o swoją przyszłość. Koronawirus niszczy branżę



Harcerze szyją maseczki

W szpitalach brakuje sprzętu i materiałów ochronnych. Pomoc niosą wszyscy. Począwszy od dużych firm choćby takich jak 4F, która przekazała ratownikom gogle, aż po harcerzy, którzy szyją dla szpitali maseczki z materiałów przekazanych od darczyńców.

W akcję włączył się również żoliborski hufiec, który dostarcza do Szpitala Bielańskiego wykonane maseczki. Do akcji może włączyć się każdy. O inicjatywie przeczytacie tutaj.

Stołeczni harcerze uszyli już 5 tys. maseczek, a do piątku chcą podwoić tę liczbę.

Podziel się laptopem z uczniami

Solidarnością wykazuje się również młodzież. Od wczoraj rozpoczęła się obowiązkowa nauka zdalna. Wielu uczniów potrzebuje teraz sprzętu umożliwiającego i w czasie zamknięcia szkół kontynuowania nauki.

Młodzieżowa Rada Bielan rozpoczęła akcję #podzielsięlaptopem.

"W związku z przedłużająca się domową kwarantanną i rozpoczęciem lekcji online, chcielibyśmy zaproponować Wam akcję mającą na celu wzajemne wspieranie się w tym trudnym czasie.
Nie każdy nastolatek ma aktualnie dostęp do komputera; wielu rodziców pracuje zdalnie z domu, ma rodzeństwo, które również potrzebuje z niego korzystać. My proponujemy rozwiązanie. Zachęcamy, aby osoby którym nie potrzebny jest laptop, który mają w domu na ten trudny czas wypożyczyły go osobom, które teraz go potrzebują." - czytamy w komunikacie Młodzieżowej Rady Bielan.


Czytaj też: Od dziś nauka zdalna w szkołach obowiązkowa i na oceny. A co z równym dostępem do wykształcenia?


pizza

pizza

90537910_198381018273066_2755754263832428544_n

90537910_198381018273066_2755754263832428544_n


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ