Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 06:41

Koronawirus uderza też w kosmetyczki i fryzjerów

Obecna sytuacja jest trudna dla wszystkich. Po restauracjach, branży turystycznej i eventowej skutki epidemii dość mocno odczuwa branża hair&beauty. Mimo, że sanepid nie zakazuje pracy fryzjerom i kosmetyczkom to wiele przedsiębiorstw tego typu postanowiło zamknąć swoje zakłady w obawie o zdrowie swoje i klientów.

– Obroty zmalały, kiedy rząd zapowiedział zamknięcie szkół. Od tego momentu lawinowo odwoływane były wizyty – mówi Karolina Papierzyńska z Pracowni Piękna znajdującej się w klinice Enso Esthetics na Żoliborzu. – Gabinet zamknęłam w poniedziałek, po tym jak w piątek rząd zapowiedział wprowadzenie stanu zagrożenia epidemicznego. Każdy boi się o swoje zdrowie. Klienci uświadomili sobie, jak bliski jest kontakt fizyczny z kosmetyczką. W naszej branży zachowanie dwu metrowej odległości jest niemożliwe – dodaje.

– Zabiegi, które wykonujemy są czasochłonne. W czasie pracy, w zakładzie przebywa dużo klientów na raz. Nie możemy ryzykować ich zdrowia i naszego, a usługi które oferujemy mają być przyjemnością. W dobie panującej atmosfery jest to niemożliwe – mówi Agnieszka Płusa, właścicielka zakładu fryzjerskiego. Moi rozmówcy, którzy są fryzjerami i kosmetyczkami zgodnie przyznają, że ich praca wyklucza pracę zdalną. Bark możliwości kontaktu z drugim człowiekiem ogranicza działania i oznacza zerowy dochód.

Rynek beauty z dynamicznym rozwojem

W Polsce rynek hair&beauty od jakiegoś czasu rośnie w siłę. Całość rynku szacowana jest na 1,5 mld zł rocznie i co roku stale rośnie. Świadczą o tym nowo-powstające kliniki oferujące szereg kompleksowych usług. Inwestują w nie biznesmeni czy celebryci. W naszym kraju statystycznie na jeden gabinet przypada od 500 do 1000 osób. Każda z nich wydaje średnio na zabiegi upiększające od 70 do 100 zł.

Rynek obfituje w profesjonalistów. Wynika to z rosnącej konkurencji. Teraz by zostać kosmetyczką, stylistką czy fryzjerką trzeba robić znacznie więcej – kończyć szkoły, kursy czy nawet studia.

Co dalej?

Pani Karolina obawia się co będzie o dalej. – Dla nas niepracowanie tydzień lub dłużej jest już dużym zagrożeniem. Jak każdy przedsiębiorca mamy opłaty i zobowiązania. Na chwilę obecną rząd i sanepid nie zabronił nam pracy. Otrzymaliśmy pakiet informacji, jak zapobiegać rozprzestrzenianiu się wirusa i jak zwiększyć środki ostrożności. Dlatego rozważam otwarcie gabinetu – zapowiada. To wymaga wdrożenia odpowiednich rozwiązań. – Przy wejściu do kliniki znajdą się środki dezynfekujące. Każdy klient będzie poproszony o umycie i dezynfekcję rąk. Ci, którzy będą mieli katar, kaszel, bądź jakiekolwiek objawy choroby czy przeziębienia, będą poproszeni o przyjście w innym terminie. Klienci są i będą przyjmowani w oddzielnych gabinetach, a opłaty realizowane są jedynie bezgotówkowo – wylicza Karolina Papierzyńska, która jak mówi, w ramach wprowadzonych środków ostrożności dezynfekowane są klamki, terminale, recepcja, łóżka i cały sprzęt. Wykorzystywane są również przedmioty jednorazowe, a sama zabezpiecza się odzieżą ochronną i maseczką. – Robimy to co zwykle, tylko teraz z potrójną ochroną i mocą. Musimy się jakoś ratować. Inne gabinety robią to samo – dodaje.


Czytaj też: Restauratorzy boją się o swoją przyszłość. Koronawirus niszczy branżę



Obawy o przetrwanie rodzą się u każdego przedsiębiorcy. Dni niepewności i niewiadoma w kontekście nadchodzących tygodni nie napawa optymizmem. Czy po takim kryzysie da się odbić? – Trzeba wziąć pod uwagę, że w takiej sytuacji każdy ma mniej. Sektor hair&beuty jest potrzebny, ale nie jest niezbędny. W chwili, kiedy wszystko wróci do normy może dojść do selekcji, w ramach której zaczną się odradzać sektory niezbędne do funkcjonowania, pierwszej potrzeby. Usługi z sektora hair&beauty mogą być w drugim, albo nawet i w trzecim rzędzie potrzeb – tłumaczy Agnieszka Płusa.

Skok cen maseczek i środków dezynfekujących, a branża kosmetologiczna

Wraz z początkiem fali zarażeń w Europie z półek sklepowych w rekordowym tempie zniknęły maseczki i środki do dezynfekcji. Efektem jest ich nagły wzrost cen. Maseczki i środki dezynfekujące są jednym z elementów wyposażenia kosmetyczek. Teraz szczególnie. – Zanim ceny poszybowały w górę za 50 szt. maseczek płaciłam 30 zł. Kiedy ludzie zaczęli je masowo kupować, nagle stały się towarem deficytowym. Wówczas w hurtowni, w której zaopatruję się, cena 50 maseczek wynosiła 400 zł. Na aukcjach internetowych ceny były jeszcze wyższe. Gdybyśmy nie miały zapasów zrobionych wcześniej, to na chwilę obecną byłbym pozbawiona niezbędnych przedmiotów do pracy – relacjonuje kosmetyczka. – Oczywiście dzielimy się naszymi zapasami i dołączamy się do różnych zbiórek. Tym czym możemy, to tym się dzielimy - dodaje.

Klienci w potrzasku

Obecna sytuacja jest trudna nie tylko dla przedsiębiorców, ale też klientów. Ograniczenia płynące z rozporządzeń rządu, wpływają na dostępność usług, a zdarzają się nagłe wypadki bądź czysta potrzeba zadbania o siebie.

- Decyzja o zamknięciu salonu jest akceptowana i zrozumiała przez naszych klientów. Nasi klienci są otoczeni opieką a jeśli pojawi się jakiś dyskomfort z powodu zamknięcia czy np. pojawiły się odrosty są możliwości, dzięki którym można poradzić sobie samemu. W przypadku odrostów można samemu nałożyć sobie maskarę – podpowiada żoliborska fryzjerka.

Niektórzy w swojej misji wykorzystują możliwości jakie daje Internet. - Za pośrednictwem swojej strony na Facebook’u opublikowałam przepis na olej przeciwzmarszczokwy. W przypadku, gdy odgórny zakaz będzie dotyczył również naszej branży może będę prowadziła transmisje na żywo z poradami – rozważa Karolina Papierzyńska.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ