Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
wtorek, 3 grudnia 2024 18:43
Reklama

Żoliborscy uczniowie podczas pandemii koronawirusa

W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa uczniowie zostali w domach, a nauczyciele mają pozostać w gotowości do pracy. Jak w tej trudnej sytuacji funkcjonują żoliborskie szkoły? - Teraz przechodzimy prawdziwy egzamin - możliwe, że trudniejszy od matury - przechodzimy egzamin odpowiedzialności – podsumowuje Ania.

Choć placówki edukacyjne na terenie całej Polski są zamknięte co najmniej do 25 marca, uczniowie i nauczyciele pozostają zobowiązani do realizacji podstawy programowej. Rząd wydał apel do uczniów, aby nie traktowali czasu kwarantanny jako dodatkowych ferii i czasu na spotkanie ze znajomymi. Mają oni pozostać w domach oraz "odpowiedzialnie wykorzystać czas zawieszenia zajęć w szkole: przeczytać ulubioną książkę, spróbować uzupełnić swoje wiadomości lub rozwijać kompetencje."

Rząd zaleca korzystanie z darmowej platformy epodreczniki.pl i materiałów rekomendowanych przez nauczycieli. W oświadczeniu zawarto również apel do pedagogów: "Zachęcamy nauczycieli, aby w najbliższym czasie wspierali uczniów w nauce i przekazywali materiały do samodzielnej pracy w domu. Szczególnie prosimy o objęcie opieką uczniów, którzy przygotowują się do tegorocznego egzaminu ósmoklasisty, maturalnego oraz zawodowego i udostępnienie im niezbędnych materiałów."

"Zaskakujące, jak szybko nauczyciele zaadaptowali się do tej sytuacji"

Wśród uczniów w ostatnich dniach wykształcił się termin „koronaferie”. Nauczyciele zadbali jednak o to, aby ich podopieczni nie traktowali przerwy jako okazji do spotkań ze znajomymi i nadgonienia zaległości w serialach, tylko kontynuowali naukę i samodzielnie realizowali materiał. - Dostałam prace domowe z polskiego, matematyki, geografii, filozofii, angielskiego i wosu. Głownie są to tematy z podręcznika do samodzielnego opracowania, zagadnienia do nauki, zadania powtórzeniowe – relacjonuje Inga, uczennica pierwszej klasy liceum „Witkacego”.


Czytaj też: Koronawirus, a na placach zabaw i boiskach zabawy




Od poniedziałku szkoły mają realizować tzw. e-learning, czyli nauczanie przez Internet. Realizację zdalnej nauki umożliwia dziennik elektroniczny, do którego dostęp ma każdy nauczyciel i uczeń. Często jednak uczniowie próbują uciec od obowiązków, tłumacząc, że nie mają dostępu do swojego konta, bo zgubili login, albo zapomnieli hasła. Nauczyciele „Witkacego” w czasach pandemii nie dają za wygraną. - Zaskakujące, jak szybko nauczyciele zaadaptowali się do tej sytuacji i postanowili założyć konta na Facebooku - już w czwartek, kiedy zostaliśmy w domach, dostałam kilka zaproszeń do znajomych od nauczycieli i uczniów, którzy do tej pory konta nie posiadali – relacjonuje Ania, przewodnicząca Samorządu Uczniowskiego i uczennica drugiej klasy w LXIV LO.

Także nauczycielka języka polskiego potwierdza na swoim przykładzie, że nauczyciele z „Witkacego” i szkoły podstawowej nr 267 nie traktują zawieszenia zajęć szkolnych jako przerwy od pracy - Staram się pracować z moimi uczniami w czasie rzeczywistym ich lekcji. O godzinie rozpoczęcia zajęć podaję zadanie lub wprowadzam do tematu w relacji live na Facebooku. Zadaję pytania, a uczniowie na bieżąco odpowiadają na czacie. Nawet ustną maturę próbną przeprowadziłam z losowaniem pytań i zachowaniem czasu, wszystko na Skype’ie.

Konieczności nauki poza szkołą jest zupełnie nowym doświadczeniem dla wszystkich uczniów. Ucierpieć mogą na tym wszyscy, lecz najbardziej tegoroczni maturzyści i uczniowie klas ósmych szkół podstawowych. Ósmoklasiści przystąpić do tegorocznych egzaminów mają 21, 22 i 23 kwietnia. Egzaminy maturalne mają rozpocząć się już 4 maja. Dla tych osób pandemia koronawirusa rozpętała się w najgorszym czasie. Ostatnie dwa miesiące to zawsze czas ostatecznych popraw ocen i powtórzeń materiału z poprzednich lat nauki. - Jestem przerażona na myśl o maturze. Z niektórych przedmiotów nie udało nam się jeszcze dokończyć realizacji podstawy programowej – opowiedziała mi Zosia, tegoroczna maturzystka w liceum Sempołowskiej.

Nauczycielka uspokaja: - Jeśli chodzi o moich uczniów z klasy 8 i z klasy maturalnej w żoliborskich dwóch placówkach, będą na czas przygotowani. Podstawa zostanie zrealizowana i utrwalona. Jeśli napiszą słabiej, niż przewiduję, to raczej ze względów psychicznych, bo sytuacja nie jest normalna. Uważam, że najważniejsze jest wyciszanie paniki. Ważne, aby uczniowie się nie rozprzęgli, nie utracili wewnętrznej dyscypliny i nie zaczęli przekładać prac.

Zadbajmy o siebie

Ciągłe siedzenie w domu i uczenie się także nie służy nikomu. Dlatego uczniowie powinni poświęcić nauce tyle czasu podczas pandemii, ile godzin poświęciliby na bycie w szkole i późniejsze odrobienie lekcji w normalnym rytmie codzienności. Jest to więc sprawa indywidualna. Po nauce możemy wynieść także plusy z domowej kwarantanny, które zauważyła Ania. - Fajne jest to, że spędzamy teraz więcej czasu wspólnie, nawet jeśli ja i moi rodzice pracujemy w trakcie dnia. Jestem w stanie poznać ich trochę lepiej i zobaczyć ich pracę oraz czym zajmują się na co dzień.


Posłuchaj też: [Radio Żoliborz] Dorota Łoboda: „Nie wyobrażam sobie, że ryzyko epidemii zniknie w ciągu dwóch tygodni”


Wieczorami można przejść się na chwilę do parku, w końcu na Żoliborzu mamy je prawie wszędzie. Jednak jak już jesteśmy na dworze, omijajmy się szerokim łukiem, a po powrocie dokładnie umyjmy ręce.

Również nauczyciele powinni pracować w normalnych ramach czasowych. - Właściwie nie widzę większej różnicy między praca w czasie pandemii i przed nią. Nie mam wolnego ani odpoczynku. Pracuję od 8.00 do 16.00 z uczniami na Skype'ie, i  na czatach, a w pozostałym czasie sprawdzam prace lub uczę się nowych narzędzi i planuję lekcje. Poświęcam pracy, podobnie jak w typowych warunkach około 12 godzin na dobę – opisuje pracę zdalną nauczycielka języka polskiego z „Witkacego” i SP 267.

W tym trudnym dla wszystkich okresie, ważne jest też wsparcie ze strony rodziców, którzy teraz oprócz pracy muszą również zadbać o swoje dzieci przez całą dobę. - Z perspektywy rodziców sytuacja też nie jest łatwa. W domu zostały dzieci, nad którymi trzeba czuwać i pewnie niejednokrotnie szukają pomocy w odrabianiu lekcji u rodziców. Wszyscy zostali zamknięci na ograniczonej przestrzeni, co oczywiście rodzi frustrację obu stron. Rodzicom zostało ćwiczyć opanowanie i mediację. To czas zwariowany dla całych rodzin i nikt nie traktuje go jak wakacji – mówi nauczycielka języka polskiego z SP 65 i matka dwójki dzieci.

Pierwszoklasiści okres przerwy w szkole mogą ująć tak: Siedzę w domu, oglądam seriale, ewentualnie pójdę na spacer. Raczej ograniczam kontakty że znajomymi.

Drugoklasiści za to powiedzą: Absolutnie nie spotykam się ze znajomymi i skupiam się na tym, co mam do zrobienia. Staram się jednak co jakiś czas wyjść na spacer.

A maturzyści i ósmoklasiści: Staram się jak najwięcej uczyć, ale nie dać się zwariować. Ciężko jest tylko ciągle siedzieć z nosem w książkach. Poza nauką staram się zadbać o siebie oraz swoje zdrowie psychiczne i fizyczne.


Sytuacja w szkołach z punktu widzenia ucznia różni się więc w zależności od klasy, do której dany uczeń uczęszcza. Pierwsze klasy mają przed sobą jeszcze długi czas spędzony w szkole średniej, w którym będą mogli nadrobić ewentualne zaległości. Choć i oni mogą postawić się w sytuacji maturzystów i ósmoklasistów, ponieważ pamiętają zeszłoroczny strajk nauczycieli, który przypadł na podobny okres. Wtedy jednak egzaminy przebiegły bez zakłóceń i  odbyły się w zaplanowanych terminach, a lekcje w szkołach zostały wznowione.

- Teraz przechodzimy prawdziwy egzamin - możliwe, że trudniejszy od matury - przechodzimy egzamin odpowiedzialności – podsumowuje Ania.


Zostań w domu i nadrabiaj serialowe zaległości. Oto nasze propozycje!

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ