Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 04:40

Audyt przejść dla pieszych. Ulica Mickiewicza wymaga zwężenia

Na zlecenie Zarządu Dróg Miejskich przeprowadzono audyt przejść dla pieszych. Na ponad 180 zaudytowanych „zebr” na Żoliborzu, 20 wymaga natychmiastowych usprawnień poprawiających bezpieczeństwo. Według sporządzonych badań na ulicy Mickiewicza aż pięć przejść otrzymało najniższą ocenę.

„Audytorzy ocenili oświetlenie uliczne w rejonie przejścia oraz przyjrzeli się funkcjonującej tam organizacji ruchu. Podstawą audytu były wizje lokalne przeprowadzane przez audytora w terenie, na konkretnym przejściu. Odbywały się one od poniedziałku do soboty, wykluczając czas opadów. W ramach tych prac zebrane zostały dane m.in. na temat organizacji i geometrii ruchu.” – czytamy na stronie internetowej Zarządu Dróg Miejskich.

Audyt na Żoliborzu zakończono pod koniec ubiegłego roku. Zbadano łącznie 182 przejścia dla pieszych bez sygnalizacji świetlnej. Dla każdej z „zebr” wykonano ocenę oświetlenia ulicznego oraz organizacji ruchu na przejściu i w jego otoczeniu. Przejścia badano pod kątem 30 kryteriów.

Badania przeprowadzały 3 lub 4 osobowe zespoły złożone z osób o różnych kompetencjach i doświadczeniach. Według drogowców takie podejście pozwoli spojrzeć na problemy w konkretnych przypadkach z każdej możliwej perspektywy. Metodyka opracowana na potrzeby Warszawy, jak podkreśla ZDM, jest unikalna i prawdopodobnie nigdzie na świecie nie prowadzono tak kompleksowego audytu na tak dużą skalę.

Gdzie według ekspertów piesi mogą być najbardziej zagrożeni?

Spośród ocenionych 180 przejść, wyłoniła się lista 20, które charakteryzuje najniższy poziom bezpieczeństwa pieszych. Znalazło się na niej 5 zebr z oceną 0 (wszystkie w ulicy Mickiewicza) oraz 15 z oceną 1 są to przejścia, gdzie działania na rzecz poprawy powinny zostać podjęte równie pilnie, co w przypadku ocen 0.

Skala jaką przyjęto zaczyna się od 0 co oznacza „bardzo wysokie ryzyko zdarzeń drogowych z udziałem niechronionych użytkowników ruchu drogowego z dużym ryzykiem skutku śmiertelnego.” Ocena 5 oznacza niskie ryzyko zdarzeń drogowych z udziałem niechronionych uczestników ruchu drogowego.

Kliknij aby powiększyć

Najczęściej wskazywanymi zagrożeniami są te z grupy określonej „widoczność”. Według ekspertów ograniczają ją m.in. zaparkowane samochody, słupy, reklamy, drzewa, krzewy czy budynki. Drugą w kolejności grupą zagrożeń jest „geometria”. W tej kategorii jako zagrożenia wymieniane są m.in. zbyt małe szerokości azylu, za długie przejścia dla pieszych czy za szerokie pasy ruchu. Trzecią grupą są zagrożenia „pozostałe” rozumiane m.in. jako: zły stan techniczny nawierzchni jezdni; brak odpowiedniej powierzchni akumulacji dla pojazdów skręcających; brak ciągłości trasy pieszych przed lub za przejściem dla pieszych. W trzeciej, „urządzenia”, a właściwie ich brak. Chodzi przede wszystkim o ułatwienia dla osób niepełnosprawnych. Najmniej liczną grupą, jest grupa „brak uwag” oznaczająca „brak poważnych zagrożeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz wad technicznych.”

Kliknij aby powiększyć

Na Mickiewicza najniebezpieczniejsze „zebry”

Wśród 20 „zebr” charakteryzujących się najniższym poziomem bezpieczeństwa aż 13 znajduje się na ulicy Mickiewicza. W ocenie audytorów w pobliżu audytowanych przejść w ulicy Mickiewicza kierowcy poruszają się ze znaczną prędkością. Powołują się na dane z 2017 roku według, których na południe od placu Inwalidów średnia prędkość wacha się w granicach od 58 do 64 km/h. Z kolei jednostkowe prędkości maksymalne wynoszą 115 km/h. Audytorzy wskazują, że zachętą do rozwijania prędkości może być obecny przekrój jezdni, która ma po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. W sporządzonym raporcie czytamy: „Dla całego odcinka ul. Adama Mickiewicza od ul. Krasińskiego do ul. Potockiej należy podjąć działania systemowe. Przede wszystkim należy ocenić czy przekrój 2x2 jest niezbędny. Na podstawie obserwowanych niewielkich natężeń ruchu oraz parkowania na obu zewnętrznych pasach nasuwa się wniosek, że taki przekrój na tym odcinku nie jest niezbędny.”

wiktor zając


Posłuchaj też: [Radio Żoliborz] Wiktor Zając: „Sprawa przejścia na Broniewskiego toczy się odkąd ono istnieje”


Na Mickiewicza po jednym pasie ruchu

Jedną z proponowanych koncepcji na tym odcinku jest pozostawienie po jednym pasie w każdym kierunku, zaś drugi przeznaczyć pod ścieżkę rowerową czy miejsca parkingowe lub zlikwidować jedną jezdnię, a na drugiej wprowadzić ruch dwukierunkowy.

Obecnie drogowcy, mając na uwadze opinie ekspertów biorących udział w audycie, pracują nad projektem przebudowy ulicy Mickiewicza na odcinku od ulicy Rudzkiej do placu Inwalidów wyłączając ze swych zamiarów plac Wilsona. Założeniem projektu jest przekrój ulicy 2x1 (czyli dwie jezdnie po jednym pasie ruchu) wraz z pasami ruchu dla rowerów oraz postojowymi dla samochodów. Całość ma przypominać organizację ruchu wprowadzoną choćby w alei Wojska Polskiego. Po zatwierdzeniu przez Biuro Polityki Mobilności i Transportu, projekt zostanie skierowany do realizacji w terenie.


lista-przejśc-dla-pieszy-w-pierwszej-kolejności

lista-przejśc-dla-pieszy-w-pierwszej-kolejności

ranking

ranking


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ