Gościem Radia Żoliborz jest Wiktor Zając, lokalny
społecznik i prezes stowarzyszenia Zatrasie. Jakie zmiany są konieczne by
poprawić bezpieczeństwo pieszych na ulicy Broniewskiego?
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego dostępu do wybranych treści. Jeśli chcesz zyskać dostęp do wszystkich artykułów, wykup prenumeratę.
– Sprawa tego przejścia dla pieszych toczy się odkąd ono istnieje. Można przyznać, że nie było tam wypadków, ale to był cud. Jako stowarzyszenie wystąpiliśmy do Zarządu Dróg Miejskich i Tramwajów Warszawskich, żeby podjąć działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa na ulicy Broniewskiego na Żoliborzu. Przede wszystkim konieczna jest modernizacja wiekowego oświetlenia – mówi Wiktor Zając ze stowarzyszenia Zatrasie. Feralnego dnia doszło do awarii oświetlenia na ulicy Broniewskiego, które jest z lat 70-tych. W chwili zdarzenia latarnie jednak działały.
– To nie jest jedyny przypadek. Ta awaria powtarza się co
jakiś czas. Złożyliśmy trzy pisma w celu zwrócenia uwagi na problem. Zwracając
się do ZDM otrzymaliśmy w odpowiedzi listę doświetlonych przejść na Żoliborzu.
Do Tramwajów Warszawskich z kolei zaapelowaliśmy o zmianę sygnalizację świetlną
na przystankach tramwajowych – podkreśla Zając.
Fragment od skrzyżowania z ulicą Krasińskiego a Elbląską ulicy
Broniewskiego jest długą prostą. Pomiędzy skrzyżowaniami jest jedno przejście
dla pieszych. – Kolejną kwestią, która pozytywnie mogłaby wpłynąć na
bezpieczeństwo jest utworzenie większej liczby przejść dla pieszych. Ulica
Broniewskiego jest drogą kategorii głównej. Zgodnie z planowanymi zmianami
studium ma być drogą zbiorczą, która ma zapewniać przejścia dla pieszych co 200
m. Dyskusyjną kwestią jest również lokalizacji przystanków – dodaje prezes stowarzyszenia
Zatrasie.