Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:50

Budżet Obywatelski. Jakie pomysły mają żoliborzanie?

Budżet Obywatelski wkracza w kolejny etap. We wtorek zakończyło się przyjmowanie wniosków. Zgłoszone inicjatywy będą teraz oceniane przez urzędników pod względem formalnym i merytorycznym. Już dziś wiadomo, że najnowsza edycja Budżetu Obywatelskiego na Żoliborzu cieszy się dużo większym zainteresowaniem niż poprzednia.

To już siódma edycja Budżetu Obywatelskiego w Warszawie. Inicjatywa w trakcie tych kilku lat miała swoje wzloty i upadki. Z czasem zniechęceni mieszkańcy składali coraz mniej pomysłów, czego przykładem może być sam Żoliborz.

Słabnący entuzjazm spowodowany był głównie brakiem dotrzymania terminów realizacji wybranych w głosowaniu projektów, a także efekt końcowy, który odbiegał od głównych założeń. Przykładem na Żoliborzu jest rewitalizacja Alei Wojska Polskiego, gdzie autorzy projektu zarzucali Zarządowi Dróg Miejskich, okrojenie jej do głównych elementów.

Mieszkańcy nie mogą doczekać się również Skweru Krasińskiego, którego projekt wybrano do realizacji w 2017 roku. – Są plany, żeby projekt Skweru Krasińskiego zaczął być realizowany w 2020 roku – mówiła dla Radia Żoliborz Justyna Glusman koordynatorka ds. zrównoważonego rozwoju i zieleni w Warszawie.

Po ubiegłorocznej edycji wydawać by się mogło, że frustracja będzie narastać. Na etapie weryfikacji wniosków odrzucono wówczas około jedną trzecią pomysłów. Najczęściej powodem oceny negatywnej zgłoszonego projektu był brak możliwości realizacji w ciągu jednego roku budżetowego.

Konkurencja jest spora

W tym roku w kategorii projektów dzielnicowych obejmujących Żoliborz złożono 114 wniosków elektronicznych. Do tej puli należy jeszcze doliczyć projekty złożone na papierowych formularzach, które urzędnicy będą w najbliższym czasie wprowadzali do systemu. Ilość złożonych na Żoliborzu wniosków jest niemal dwukrotnie większa niż w roku poprzednim.

Inicjatywy podzielono na dziewięć kategorii: edukacja, komunikacja/drogi, kultura, ochrona środowiska, pomoc społeczna, przestrzeń publiczna, sport, zdrowie i zieleń miejska. W kontekście niektórych wniosków kategorie te przenikają się co oznacza, że jeden pomysł zaliczany jest do kilku kategorii.

Najpopularniejszą kategorią wśród żoliborzan jest przestrzeń publiczna (75 wniosków złożonych drogą elektroniczną). Nie brakuje tu takich pomysłów jak tężnie solankowe, poprawa bezpieczeństwa na żoliborskich ulicach czy upamiętnienie rzeźbą jednego z dawnych mieszkańców Żoliborza. Drugą kategorią do której zaliczono najwięcej wniosków jest zieleń miejska. Po za takimi projektami jak te, które miałby zwiększyć liczbę drzewostanu na Żoliborzu są m.in. takie jak, strefa relaksu czy promenada spacerowa wzdłuż jednej z arterii Żoliborza.

Projektów ogólnomiejskich dotyczących Żoliborza jest łącznie 25. Wśród nich znajdują się takie pomysły jak reaktywacja warszawskich skateparków, doświetlenie bulwarów wiślanych na żoliborskim odcinku czy uzupełnienie luk w trasach rowerowych.

Żoliborz w ramach Budżetu Obywatelskiego ma do wydania ponad 1,6 mln zł

Złożone wnioski będą weryfikowane przez urzędników do 6 maja. Autorzy, których projekty otrzymają negatywną ocenę, będą mogli odwołać się od decyzji do 13 maja. Od 15 do 30 czerwca potrwa głosowanie na projekty. Listę projektów, które zostaną wykonane w 2021 roku poznamy 16 lipca.

Budżet Obywatelski to 83 mln zł, które mają do rozdysponowania mieszkańcy. Na Żoliborzu do podziału jest ponad 1,6 mln zł.

Koszt jednego projektu , zarówno w puli ogólnomiejskiej, jak i dzielnicowej, nie może przekroczyć 20% budżet przeznaczonego na dany obszar.

W tym roku mieszkańcy stolicy rozdysponują łącznie 83 mln zł. Na projekty ogólnomiejskie z tej puli przeznaczono niemal 25 mln zł. Na poziomie dzielnicowym, żoliborzanie podzielą na projekty ponad 1,6 mln zł. Jakie inicjatywy w tym roku zgłosili mieszkańcy dzielnicy? W tej kategorii limit na jeden projekt wynosi 332 tys. zł.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ