Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
niedziela, 24 listopada 2024 23:10

Sygnały dźwiękowe pociągów zmorą mieszkańców

Mieszkańcy osiedli położonych przy torach narzekają na częste i głośne sygnały dźwiękowe emitowane przez pociągi. Kolejarze przekonują, że są one niezbędne ze względu na bezpieczeństwo.

– Sygnały dźwiękowe pociągów są bardzo głośne. Od czasu budowy przystanku Warszawa Powązki słychać je znacznie częściej. Sam fakt, że w sąsiedztwie znajduje się przeprawa kolejowa, nie jest uciążliwy. Do tego można się przyzwyczaić, zresztą nowe składy są ciche. Gorzej jest jeśli chodzi o „trąbienie” pociągów, które stawia na nogi – skarży się jeden z mieszkańców Żoliborza Artystycznego.

W rozmowie z „Gazetą Żoliborza”, przedstawiciel Szybkiej Kolei Miejskiej podkreśla, że sygnały dźwiękowe są konieczne dla zapewnienia bezpieczeństwa. – Docierają do nas głosy mieszkańców osiedli sąsiadujących z terenami kolejowymi, zwłaszcza z okolic budowanego przystanku Warszawa Powązki, skarżących się na głośne sygnały dźwiękowe m.in. pociągów SKM. Ich emitowanie nie wynika z chęci zakłócania ciszy lub budzenia mieszkańców. Istnieją przepisy w ruchu kolejowym, które nakładają na maszynistów obowiązek dawania sygnałów tzw. „baczność” w konkretnych sytuacjach – wyjaśnia Kamil Migała, rzecznik prasowy SKM. Na szlakach kolejowych znajdują się znaki, do których kolejarze muszą się stosować. Wśród nich są też takie, które sygnalizują maszynistom m.in. to, kiedy mają użyć ostrzeżenia dźwiękowego.

"Przejazdy nie powstrzymują przed brawurą i nieostrożnością"

– Przede wszystkim najważniejsze jest zachowanie bezpieczeństwa. Jak wiadomo, na szlaku kolejowym wzdłuż Żoliborza prowadzone były prace związane z budową przystanku Warszawa Powązki. Żeby nie doszło w tym miejscu do żadnego wypadku, częste „trąbienie” było niezbędne i miało charakter ostrzegawczy dla pracujących tam ludzi – dodaje Migała.

Dodatkowo, nieco dalej, znajduje się przejazd kolejowy. Jest tam szlaban i światła ostrzegawcze. Pojawiają się głosy, że kolejna seria sygnałów jest niepotrzebna. O tym, że nawet strzeżone przejazdy nie powstrzymują przed brawurą i nieostrożnością, pokazuje prowadzona od wielu lat kampania PKP PLK „Bezpieczny przejazd”. – Mimo tych zabezpieczeń zdarzają się sytuacje, gdy np. pieszy uzna, że zdąży przejść przed nadjeżdżającym pociągiem, albo kierowca, któremu się spieszy, utknie między rogatkami. W takich momentach sygnały dźwiękowe są po prostu niezbędne. W przypadku, gdy dojdzie do potrącenia pieszego, bądź zderzenia pociągu z innym pojazdem, analizowane są wszystkie zapisane dane z czarnych skrzynek, które rejestrują również dawanie sygnału „baczność” – mówi rzecznik prasowy SKM.

fot. SKM


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

AM 25.10.2024 16:22
Identyczna sytuacja trwa przy przejściu do rezerwatu Olszynka Grochowska. Po wytyczeniu legalnego przejścia ze szlabanami, światłami i sygnałami dźwiękowymi pociągi zaczęły w tym miejscu trąbić nawet częściej niż przedtem. Bezpośrednio przy przejściu stoją 2 osiedla, zamieszkiwane łącznie przez kilkuset mieszkańców, ale maszyniści nic sobie z tego nie robią trąbiąc regularnie koło północy czy przed 5 rano. Wiele razy widziałem jak pociągi trąbiły mimo że absolutnie nikogo nie było w okolicy przejścia, więc kogo przepraszam ostrzegają? Głupie podążanie za wytycznymi, które nie mają nic wspólnego z aktualną sytuacją na torach.

Mateusz Domaszczyński 15.02.2024 14:23
W listopadzie 2019 podpisano nowelizacje która znosi obowiązek sygnału dźwiękowego przed przejazdami kategorii A, między innymi takie jak na Jana Ostroroga. Liczba wypadków także uległa ostatnimi laty zmniejszeniu: https://kolejowyportal.pl/bez-sygnalu-rp-1-bacznosc-przed-wszystkimi-przejazdami-kategorii-a-i-b/ Jednak maszyniści jak trąbili tak trąbią. Rozwiązaniem był by też dodatkowy wiadukt nad tym przejazdem, lub zmuszenie maszynistów by nie nadawali sygnału gdy sytuacja naprawdę tego nie wymaga, ten przejazd i tak jest bardzo rzadko uczęszczany. Czy są jakieś nowości w tym temacie?

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 3°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1021 hPa
Wiatr: 18 km/h