Na Powązkach powstaje nowy przystanek linii obwodowej. Według deklaracji wiceministra infrastruktury Andrzeja Bittela, nowe perony mają być udostępnione podróżnym od 1 listopada.
– Od ubiegłego roku warszawska linia obwodowa
wykorzystywana jest do przewozów pasażerskich. Przystanek Powązkowska będzie
atrakcyjnym miejscem przesiadkowym dla mieszkańców Woli i Żoliborza. Budowana
przy okazji przez PKP Polskie Linie Kolejowe kładka, połączy obie dzielnice –
powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel podczas wrześniowej
konferencji prasowej zorganizowanej przy placu budowy drugiego peronu stacji.
Zadeklarował również, że pociągi zatrzymają się na Powązkach już 1 listopada.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego dostępu do wybranych treści. Jeśli chcesz zyskać dostęp do wszystkich artykułów, wykup prenumeratę.
Dodatkowe kursy w godzinach szczytu
Kolejarze ogłosili również zakończenie modernizacji
mostu Gdańskiego. Efektem tej inwestycji oraz budowy przystanku Warszawa Powązki
będzie więc przywrócenie kursowania pociągów SKM na linii S9 na całej długości
trasy.
– Po przywróceniu przez PKP Polskie Linie Kolejowe
ruchu dwutorowego pomiędzy stacjami Warszawa Gdańska i Warszawa Zachodnia, od 1
listopada, linia S9 będzie kursować tak jak przed remontem, z częstotliwością
mniej więcej raz na godzinę. Oczywiście w porannym i popołudniowym szczycie
komunikacyjnym pojawią się dodatkowe kursy – wyjaśnia Kamil Migała, rzecznik
prasowy SKM. Wówczas pociągi SKM pojadą co 30 minut. – Zapowiadana częstotliwość
kursów po 1 listopada wynika z bardzo dużego natężenia ruchu pociągów innych
przewoźników pasażerskich i towarowych na odcinku Warszawa Praga – Legionowo
oraz niewystarczającej przepustowości linii kolejowej pomiędzy tymi stacjami.
Uniemożliwia to uruchomienie większej liczby pociągów SKM – dodaje
przedstawiciel kolei miejskiej.
Po szynach do metra
Wokół torów, w okolicy budowanego przystanku,
powstały wielotysięczne osiedla. W poprzemysłowej części Żoliborza nadal
powstają nowe bloki. Jest to część dzielnicy, która w szybkim tempie
rozbudowuje się. Dojście do budowanego przystanku PKP Warszawa Powązki zajmie jedynie
kilka minut. Mieszkańcy nowych osiedli liczą na dojazd po szynach, dzięki
któremu będą mogli ominąć korki. Na linii S9, w kierunku Warszawy Zachodniej,
kluczowym przystankiem będzie Młynów, który stanowić będzie węzeł przesiadkowy
do drugiej linii metra. Z kolei w kierunku Legionowa i Wieliszewa mieści się
stacja Warszawa Gdańska, na której można przesiąść się do pierwszej linii
metra.
Rzecznik SKM zwraca uwagę, że liczba kursujących
pociągów jest w znacznej mierze uzależniona od zarządcy infrastruktury
kolejowej. – SKM jest jedynym w kraju miejskim przewoźnikiem kolejowym.
Podlegamy Zarządowi Transportu Miejskiego, który jako instytucja nadzorująca
transport w stolicy decyduje o tym, gdzie i w jakiej częstotliwości pojadą
nasze pociągi. Trzeba przy tym pamiętać, że uruchamianie połączeń odbywa się w ścisłym
uzgodnieniu i porozumieniu z PKP PLK, czyli zarządcą infrastruktury – tłumaczy
rzecznik SKM.