Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
środa, 16 kwietnia 2025 00:49
Reklama
Informacja prasowa

Mazowsze z turystycznym sukcesem. Region notuje rekordowe wyniki

Zachwycające krajobrazy, bogactwo dziedzictwa kulturowego i coraz szersza oferta atrakcji – Mazowsze po raz kolejny udowadnia, że jest jednym z najatrakcyjniejszych regionów turystycznych w Polsce. Ubiegły rok przyniósł rekordowe wyniki, które jasno pokazują: turyści – zarówno z kraju, jak i zagranicy – coraz chętniej wybierają województwo mazowieckie jako miejsce na odpoczynek, odkrywanie i inspirujące podróże. Nasz region coraz częściej staje się miejscem nie tylko na krótkie wypady, ale także na dłuższe, bardziej świadome podróże.
Mazowsze z turystycznym sukcesem. Region notuje rekordowe wyniki

Źródło: Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna

Rekordowa frekwencja w mazowieckich obiektach noclegowych

Z roku na rok Mazowsze przyciąga coraz więcej odwiedzających. Dane za 2024 rok mówią jasno: w obiektach noclegowych regionu zatrzymało się aż 6 869 270 osób, co oznacza wzrost o 9,87% w porównaniu z rokiem poprzednim.

– Takie liczby niezmiernie cieszą! To oznacza, że województwo mazowieckie jest regionem, do którego przyjeżdżamy już nie tylko na jedno- czy dwudniowy odpoczynek, ale chcemy poznać je lepiej i zostajemy tu nawet na kilka dni. Ta zmiana jest zauważalna i bardzo budująca – pokazuje, że Mazowsze stało się przestrzenią, która inspiruje do głębszego odkrywania. Fakt, że coraz więcej osób odwiedza nasz region, to efekt konsekwentnie prowadzonej polityki turystycznej: inwestycji w infrastrukturę, poprawy bezpieczeństwa, oraz przemyślanej komunikacji marketingowej. To również konkretne korzyści dla gospodarki – rosnące przychody lokalnych przedsiębiorców, rozwój usług okołoturystycznych, nowe miejsca pracy i większe wpływy do budżetów samorządów. Dla nas to znak, że obrany kierunek działań przynosi realne, długofalowe efekty – zarówno wizerunkowe, jak i ekonomiczne – mówi Izabela Stelmańska, Prezes Zarządu Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.

Liczba turystów krajowych wzrosła o 8,06% – do ponad 5 mln osób (dokładnie 5 005 457), natomiast liczba gości zagranicznych osiągnęła poziom 1 863 813, co daje aż 14,12% wzrostu. Tym samym województwo mazowieckie stało się najczęściej wybieranym regionem w Polsce pod względem liczby noclegów, wyprzedzając tradycyjnie popularne regiony nadmorskie i górskie.

 

24 miliony pasażerów na mazowieckich lotniskach

Transport lotniczy na Mazowszu również zanotował znakomite wyniki. W 2024 roku z regionalnych portów lotniczych skorzystało łącznie 24 miliony pasażerów. Liderem pozostaje Lotnisko Chopina, które obsłużyło 21 261 806 osób, notując wzrost o 15,1% względem roku poprzedniego.

Rosnącą popularnością cieszy się także Lotnisko Warszawa-Radom, z którego skorzystało 112 629 pasażerów. Jedynym lotniskiem, które zanotowało spadek, było Lotnisko w Modlinie – obsłużyło 2 697 575 osób, co oznacza spadek o 20,7%.

 

Trzy najchętniej wybierane powiaty

Zdecydowanym liderem wśród turystycznych destynacji Mazowsza pozostaje Warszawa, którą w 2024 roku odwiedziło aż 5 059 796 turystów. 

– Warszawa pozostaje jednym z najmocniejszych punktów turystycznych nie tylko Mazowsza, ale i całej Polski. To miasto przyciąga zarówno ofertą kulturalną, jak i dużymi wydarzeniami, które mają zasięg ogólnopolski i międzynarodowy. Stolica pełni też ważną rolę jako punkt startowy do odkrywania całego regionu – od Kampinosu po Sierpc. Dzięki rozbudowanej infrastrukturze, łatwemu dojazdowi i stale rozwijającej się bazie turystycznej, Warszawa jest miejscem, do którego się wraca – nie tylko przy okazji, ale z wyboru – podkreśla Jarosław Jóźwiak, Wiceprezes Zarządu Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.

 

Jednak województwo mazowieckie nie kończy się na stolicy. Na kolejnych miejscach pod względem liczby rezerwacji noclegów znalazły się: powiat legionowski (225 850 turystów) oraz powiat pruszkowski (147 313 turystów).

– Z jednej strony turyści chcą być blisko tętniącej życiem stolicy, z jej szeroką ofertą kulturalną i rozrywkową, z drugiej – coraz bardziej doceniany jest spokój i komfort wypoczynku w mniejszych miejscowościach podwarszawskich – mówi Dorota Zbińkowska, Dyrektor Biura Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. – Dzięki bardzo dobrej komunikacji kolejowej i drogowej, nocleg w Pruszkowie czy Legionowie to nie tylko ekonomiczne, ale też wygodne rozwiązanie – szczególnie dla tych, którzy chcą połączyć relaks z łatwym dostępem do atrakcji stolicy. Co ważne, rośnie też rola wydarzeń kulturalnych – festiwale, koncerty, wystawy coraz częściej stają się głównym magnesem przyciągającym turystów. Mazowsze żyje kulturą przez cały rok i to widać w liczbach.

 

Najchętniej odwiedzane miejsca na Mazowszu

W 2024 roku wśród mazowieckich atrakcji turystycznych ponownie dominowały instytucje kultury w Warszawie. Łazienki Królewskie przyciągnęły aż 5,5 mln odwiedzających, co oznacza wzrost o 1,03% względem 2023 roku. Na drugim miejscu znalazło się Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie z wynikiem 2,67 mln gości (+6,28%), a podium zamyka Zamek Królewski w Warszawie, który odwiedziło 2,14 mln osób (+6,37%).

Kolejne miejsca w rankingu najpopularniejszych atrakcji zajęły:

  1. PGE Narodowy – 2,1 mln

  2. Muzeum Narodowe w Warszawie – 1,5 mln

  3. Kampinoski Park Narodowy – 1,3 mln

  4. Suntago – Park of Poland

  5. Centrum Nauki Kopernik – 1,04 mln

  6. Miejski Ogród Zoologiczny w Warszawie – 983 tys. (+10,46%)

  7. Pałac Kultury i Nauki – 888 tys. (+11,72%)

 

Poza stolicą – różnorodnie i atrakcyjnie

Mazowsze poza Warszawą również przyciąga tłumy. Do najchętniej odwiedzanych atrakcji regionu należały:

  1. Kampinoski Park Narodowy – 1,3 mln turystów

  2. Suntago – Park of Poland

  3. Muzeum Romantyzmu w Opinogórze – 220 tys. (+81,03%)

  4. Julinek Park

  5. Farma Iluzji

  6. Muzeum Mazowieckie w Płocku – 127 tys.

  7. Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu – 102 tys.

  8. Muzeum Wsi Radomskiej – 93 tys.

  9. Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku – 80 tys.

  10. Zamek w Liwie – Zbrojownia – 75 tys.

 

Czego najczęściej szukaliśmy?

W 2024 roku wśród wyszukiwań dotyczących województwa mazowieckiego najczęściej pojawiały się hasła związane z trzema kategoriami: wypoczynek nad wodą, Mazowsze na filmowo oraz spacery i wędrówki. Internauci najchętniej czytali artykuły o plaży w Serocku i rejsach białą flotą, Jeziorze Kozienickim, Pałacu w Patrykozach, kompleksie Suntago – największym parku rozrywki w Europie – oraz Jeruzalu, znanym z planu serialu „Ranczo”.

Z kolei największe zainteresowanie w mediach społecznościowych wzbudziły treści poświęcone Łazienkom Królewskim, Nadbużańskiemu Parkowi Krajobrazowemu, Puszczy Kozienickiej, Podlaskiemu Przełomowi Bugu oraz Szlakowi Wkry.

 

Turystyczna Wielkanoc na Mazowszu

Wielkanoc to idealna okazja, by zaplanować krótką wycieczkę po regionie. W tym roku również nie zabraknie świątecznych atrakcji:  

 

  • Płock: Płocki Jarmark Wielkanocny (4-21 kwietnia)

  • Błonie: Kiermasz Wielkanocny (12-13 kwietnia)

  • Otwock: Jarmark Wielkanocny (12-13 kwietnia)

  • Łyse: Niedziela Palmowa (13 kwietnia)

  • Radom:  wernisaż wystawy “Pisanki Wandy Gotkiewicz” w Muzeum Wsi Radomskiej (13 kwietnia)

  • Szydłowiec: Szydłowiecki Kiermasz Wielkanocny (13 kwietnia)

  • Wiączemin Polski: 5. Kiermasz Wielkanocny w Skansenie Osadnictwa Nadwiślańskiego (13 kwietnia)

  • Sierpc: Niedziela Palmowa w Skansenie (13 kwietnia) oraz gry i zabawy wielkanocne (21 kwietnia). 

 

https://www.facebook.com/ModaNaMazowsze/

https://www.instagram.com/moda_na_mazowsze/

https://www.youtube.com/@modanamazowsze578

https://mazowsze.travel/

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
zachmurzenie duże

Temperatura: 12°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1010 hPa
Wiatr: 20 km/h

Reklama
Reklama
Reklama