Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
środa, 16 kwietnia 2025 05:54
Reklama

Bądźcie ostrożni podczas zakupów wielkanocnych

Gorączka wielkanocnych zakupów trwa. Galerie handlowe, sklepy, bazary przeżywają oblężenie klientów.
  • Źródło: KSP
Bądźcie ostrożni podczas zakupów wielkanocnych
Gorączka wielkanocnych zakupów trwa. Galerie handlowe, sklepy, bazary przeżywają oblężenie klientów.

Źródło: freepik

W tym artykule przeczytasz między innymi o:

  • zachowaniu ostrożności podczas zakupów wielkanocnych
  • poradach Policji

Promocje, kuszące wyprzedaże, kolorowe reklamy, zakupy tzw. prezentów na zajączka dostarczają nam wielu emocji. W natłoku przedświątecznych obowiązków zapominamy o podstawowym elemencie, jakim jest bezpieczeństwo, zarówno dotyczące zakupów w sklepach stacjonarnych, jak i w sieci. Stąd warto przypomnieć sobie o przestrzeganiu podstawowych zasad w takich sytuacjach.

Podczas zakupów stacjonarnych:

  • zachowujmy szczególną czujność w dużych skupiskach ludzi, takich jak: komunikacja publiczna, dworce, targowiska, gdzie, z uwagi na panujący tłok, narażeni jesteśmy na kradzież,
  • klucze do mieszkania nośmy oddzielnie niż dokumenty z adresem, co pozwoli nam uniknąć ryzyka kradzieży z naszego mieszkania, w przypadku zagubienia tych kluczy,
  • gotówkę na zakupy, karty płatnicze trzymajmy w niewidocznym miejscu, np. w portfelu głęboko schowanym w torbie. Rozdzielając większą kwotę przeznaczoną na zakupy i umieszczając je w różnych miejscach unikniemy ryzyka utraty całej posiadanej gotówki,
  • płacąc za zakupy, zadbajmy o dyskrecję i nie demonstrujmy otoczeniu zawartości naszego portfela,
  • wyjmując go kilkukrotnie podczas zakupów, pamiętajmy, aby za każdym razem zamknąć torebkę lub plecak, które trzymajmy najlepiej z przodu, zamknięciem zwróconym do siebie,
  • numery PIN do kart płatniczych przechowujmy z dala od tych instrumentów płatniczych,
  • ważne i cenne dla nas rzeczy, takie jak dokumenty, pieniądze czy telefony komórkowe trzymamy w bezpiecznych miejscach, unikając przechowywania ich w tylnych kieszeniach spodni, czy w zewnętrznych kieszeniach naszych ubrań,
  • nie traćmy z oczu oraz nie pozostawiajmy bez nadzoru naszych torebek, plecaków oraz toreb z zakupami.

Zakupy w towarzystwie dzieci:

  • zwracajmy szczególną uwagę na najmłodszych, gdyż w tłoku łatwo o ich zagubienie. Jeśli jest taka możliwość, warto, aby najmłodsi na czas zakupów skorzystali z sali zabaw, pozostawieni pod fachową opieką ich pracowników,
  • poinstruujmy dzieci, jak zachować się w przypadku zagubienia.  Warto przestrzegać zasady, aby w przypadku oddalenia się od rodziców lub opiekunów dzieci zawsze wróciły do miejsca, gdzie widziały ich ostatni raz. Mogą się także zwrócić do obsługi sklepu. Starszym dzieciom zapiszmy w telefonie komórkowym kontakty do najbliższych osób,
  • najprostszym sposobem zadbania o to, aby numery telefonów do najbliższych były łatwo dostępne w takiej sytuacji jest dopisanie przed nazwą kontaktów w telefonie skrótu ICE - In Case of Emergency (w nagłym wypadku).

Podczas zakupów online:

  • pamiętajmy, że internet to również miejsce, gdzie działają oszuści. Przestępcy na potrzeby przestępstwa, mogą otworzyć fałszywy sklep internetowy, np. poprzez łudząco podobną domenę do istniejącego w rzeczywistości, wysłać nam e-mailem numer konta bankowego do zapłaty,
  • otrzymując ofertę e-mailem nie korzystajmy z przesłanych linków; na stronę sklepu wchodźmy wpisując adres w oknie przeglądarki. Unikniemy w ten sposób stron podszywających się pod sklepy działające legalnie,
  • po przekierowaniu na stronę swojego banku przy płatności e-przelewem zawsze upewnijmy się, czy nic nie wzbudza naszych wątpliwości, sprawdźmy dokładnie adres strony,
  • w telefonach komórkowych robimy zakupy wyłącznie w aplikacjach pobranych z oficjalnych sklepów,
  • każdorazowo sprawdzajmy wiarygodność sprzedawcy, jego poprzednie aukcje oraz opinie dotychczasowych klientów,
  • sprawdźmy formy zapłaty, jakie umożliwia sprzedawca oraz, czy jest wskazany adres i numer telefonu, pod który w razie wątpliwości możemy zadzwonić,
  • zachowujmy krytycyzm i ostrożność wobec wyjątkowych promocji i zniżek,
  • unikajmy zakupów przedmiotów o rażąco zaniżanej cenie, gdyż mogą one pochodzić m.in. z przestępstwa, zachowajmy dla pewności korespondencję ze sprzedawcą,
  • jeśli to możliwe, korzystajmy z możliwości zapłaty za zamówiony towar przy jego odbiorze, a także sprawdzajmy przy kurierze, czy zawartość przesyłki jest zgodna z naszym zamówieniem,
  • przy płaceniu kartą w internecie, zwracajmy uwagę, czy połączenie jest bezpieczne. Na dole strony powinien pojawić się symbol zamkniętej kłódki, a na początku adresu - https,
  • zachowujmy całość korespondencji ze sprzedawcą sklepu internetowego. W razie oszustwa ułatwi to skuteczne działanie organom ścigania,
  • nigdy nie udostępniajmy swoich numerów PIN czy haseł np. do bankowości elektronicznej.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
słabe opady deszczu

Temperatura: 12°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1011 hPa
Wiatr: 19 km/h

Reklamadotacje unijne dla firm MŚP
Reklama
Reklama