W tym artykule przeczytasz między innymi o:
- budowie trasy rowerowej
- największej inwestycji rowerowej
Inwestycja rowerowa
Jak podaje ZDM ten rok to kolejny, który upływa pod znakiem wielomilionowych inwestycji w sercu stolicy. Ich celem jest wprowadzenie nowej jakości przestrzeni publicznej w Śródmieściu i na bliskiej Woli, a poprawa warunków ruchu rowerowego jest jednym z wielu aspektów tej zmiany. Place i ulice całkowicie zmieniają swoje oblicza – zyskują szpalery drzew, równe chodniki, nowe przejścia dla pieszych, przystanki komunikacji miejskiej oraz również drogi dla rowerów. Praca wre na Złotej, Zgodzie i Andersa.
Jej wartość opiewa na 30 milionów złotych. Trasa powstaje między Dworcem Gdańskim i ulicą Nowolipki wraz z odnogami na ulicach Muranowskiej i Bonifraterskiej oraz wzdłuż Ogrodu Krasińskich. Trwają też przygotowania do jej wydłużenia w obie strony, czyli przez ulicę Mickiewicza do placu Wilsona oraz przez skwer przy kinie Muranów do placu Bankowego.
Kolejne etapy w przyszłym roku
Niewykluczone jest rozpoczęcie co najmniej jednego z kolejnych etapów już w przyszłym roku. Aktualne wersje projektów dla ulicy Mickiewicza oraz kontynuacji wzdłuż ulicy Andersa zostały już skierowane do dalszych uzgodnień. To jedne z priorytetowych inwestycji do realizacji w pierwszym możliwym terminie. Jednak już na tym etapie nowa droga rowerowa na obu końcach łączy się z istniejącą infrastrukturą oraz rozwiązuje szereg problemów, które znajdują się wzdłuż całego ciągu. Z siecią zostaną powiązane zostaną ślepe dotychczas odcinki dróg rowerowych na ulicach Anielewicza, Świętojerskiej i Nowolipki. Ostatnia z nich zapewni też tymczasowe połączenie z jezdnią (na wysokości ulicy Zamenhofa) do czasu budowy drugiego etapu trasy.
Napisz komentarz
Komentarze