Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
wtorek, 3 grudnia 2024 17:46
Reklama

Gadżety dla sportowca

Jakie gadżety sportowe sprawią, że Twój trening stanie się jeszcze bardziej efektywny? Trener personalny Amelia Andrzejak przedstawia swój wybór akcesoriów treningowych, odzieży sportowej i nowości technologii fitness.
Gadżety dla sportowca

Źródło: Feniks Gym

Na początek podkreślam: dobry trening nie wymaga żadnych gadżetów, i odwrotnie – żadne urządzenie nie wykona za Ciebie roboty. Ale jeśli chcesz odrobinę wspomóc swój wysiłek albo pragniesz monitorować postępy – przedstawiam mój wybór kilku „przydasiów”.

 

Smartwatch

Smartwatch lub opaska fitness to urządzenia, które świetnie sprawdzają się do śledzenia wyników. Dzięki nim można monitorować tętno, co ułatwia np. określanie faz treningu i progów wysiłkowych. Bardziej zaawansowane urządzenia mogą pomagać wyznaczyć pułap tlenowy, monitorować fazy snu i regeneracji i sprawdzać się przy wyznaczaniu indywidualnych celów treningowych. Smartwatch to też przydatny gadżet do treningów w terenie – funkcja GPS pozwala na zapisywanie tras i eksportowanie ich do popularnych serwisów (Strava, Runkeeper, Komoot).

 

Akcesoria regeneracyjne

Mniej zaawansowane technologicznie, ale w mojej opinii bardziej przydatne gadżety dla sportowca to proste ale skuteczne narzędzia na wspomaganie regeneracji: wałki do masażu, rollery, piłeczki do masażu, mata do rozciągania, gumy oporowe. Akcesoria te pomagają w rozluźnianiu mięśni po intensywnych treningach, co przyspiesza proces regeneracji, a w dłuższej perspektywie – pomaga zapobiegać kontuzjom. W wersji „pro”, czyli stanowiącej raczej wyposażenie dobrych siłowni, wspomnę jeszcze kombinezon do drenażu limfatycznego. To szczególnie popularna opcja wśród intensywnie trenujących sportowców: poprzez kontrolowany nacisk na ciało pobudza krążenie limfy, pomagając w usuwaniu toksyn, redukcji obrzęków, zmniejszając napięcie mięśniowe i przyspieszając regenerację.

 

Odzież sportowa

To, co najbardziej przydaje się podczas treningów, to dobra odzież sportowa. Wykonana z technicznych materiałów odprowadzających wilgoć i zapewniających termoregulację, zaprojektowana tak, aby z jednej strony zapewniać swobodę ruchów, ale z drugiej dawać wsparcie kluczowym partiom ciała. Jako projektant własnej marki strojów sportowych Feniks Wear wiem też, że komfort jest tak samo ważny jak wygląd – jeśli wiemy, że świetnie wyglądamy, mamy większą motywację do ćwiczeń. Podstawą w mojej szafie jest stanik sportowy i legginsy, ale jeśli chcemy obdarować kogoś nie na tyle bliskiego, aby kupować bieliznę – polecam osobiście koszulki typu „rashguard”, które świetnie sprawdzają się także poza siłownią.

 

Suplementy

Do tej ostatniej kategorii radzę podchodzić bardzo ostrożnie, chociaż zauważyłam że bywalcy siłowni bardzo często mają przy sobie bidony z różnego rodzaju odżywkami. Ale uwaga, suplementów nigdy nie należy przyjmować „na oko” – każdy rodzaj suplementacji musi być najpierw skonsultowany jeśli nie z dietetykiem, to ze znającym się na rzeczy trenerem. Nieświadome stosowanie odżywek może wiązać się z obciążaniem dla wątroby i nerek, podnoszeniem ciśnienia krwi, problemami trawiennymi a nawet uzależnieniem psychicznym.

Jeśli jednak stosowane pod kontrolą, suplementy mogą pomagać budować siłę i wytrzymałość. Najczęstsze wybory sportowców to białko (będące podstawowym budulcem mięśni), kreatyna (sprzyjająca zwiększeniu siły), ZMA (czyli cynk, magnez i witamina B6 - wspiera regenerację mięśni, poprawia jakość snu oraz pomaga w utrzymaniu odpowiedniego poziomu testosteronu). Zaś po intensywnym treningu często stosuje się elektrolity, uzupełniające minerały takie jak sód, potas, magnez i wapń.

 

Na koniec raz jeszcze przypomnę: to nie gadżety robią sportowca. Ale czasami mogą sprawić, że mamy z aktywności więcej radości – a to jest najważniejsze dla naszej motywacji!

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ