Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 14:11

Jak wygrać w ruletkę bez szczęścia? Historia Gonzalo García Pelayo

Ruletka w kasynie budzi ogromne emocje. I choć zdaniem wielu o wygranej decyduje przypadek, hiszpański matematyk udowadnia, że I szczęściu można dopomóc.

 

Ponoć w kasynie "lepszy łut szczęścia niż funt rozumu”, jednak popularna gra ruletka jest najlepszy przykładem, że wcale tak nie musi być! Wielokrotnie dowiódł tego również Gonzalo García Pelayo, który stworzył kilka systemów ruletki. Zajrzyj do artykułu i poznaj jego niezwykłą historię!

Gonzalo García Pelayo - od zera do mistrza ruletki

Historia hazardu zna wiele przykładów graczy, którzy odnieśli spektakularny sukces. Jednym z nich stał się Gonzalo García Pelayo. Bohater wielu reportaży na Youtubie - w tym odcinka Roulette Calculators jest hiszpańskim matematykiem, prezenterem radiowym, producentem i reżyserem. 

 

Twórca systemów ruletki stworzył liczne teorie, dzięki którym gra w ruletkę online, czy ruletka decyzji online stają się jeszcze łatwiejsze! Zanim jednak Gonzalo stworzył podstawy takiego „inteligentnego” hazardu, wiódł on całkiem normalne życie.

Wczesna lata i dzieciństwo

Gonzalo García Pelayo urodził się 25 maja 1947 w Madrycie. Działo się to tuż po wojnie, a czasy były dość trudne. Nie oszczędzało go również życie - ojciec Gonzalo zmarł, gdy ten miał pięć lat. Po kilku latach jego matka ponownie wyszła za mąż, co zmusiło ich do zamieszkania w Sewilli. To właśnie tam podjął też studia filozoficzne, a nawet i był DJ-em w jednym z nocnych klubów.

Szalone lata 70.

Na początku lat 70. Gonzalo został spikerem radiowym, a potem nawet i właścicielem własnej stacji radiowej. Następnie w 1975 roku założył on własną wytwórnię muzyczną, a rok później nakręcił swój pierwszy film. Przez całą karierę wydał ponad 130 albumów oraz 13 filmów. Następnie jego uwagę przykuł hazard, a dokładniej mówiąc gra ruletka.

Ruletka - gra dla pieniędzy, czy walka z uzależnieniem?

Ostatecznie nigdy nie ustalono, co ściągnęło Gonzalo do stołu z ruletką, a on sam milczy na ten temat. Jedna z wersji wydarzeń mówi, że przygodę z hazardem zaczął on od długów syna - choć najpopularniejsza z nich mówi, że Gonzalo od zawsze przejawiał zainteresowanie hazardem. 

Niezależnie od przyczyny, na pewnym etapie życia zainteresował się on jednak liczbami - do tego stopnia, że próbował on nawet znaleźć legalny sposób na wygrywanie w kasynie!

Ruletka, kasyno i lata obserwacji

Pelayo założył, że wszystko, co zostało stworzone ludzkimi rękami może być wadliwe. Następnie metodę tą przeniósł na ruletkowe stoliki. Każdy z nich mógł przecież być nieco zużyty lub delikatnie nachylony, co zwiększało prawdopodobieństwo wypadnięcia niektórych liczb.

I tak oto, zacząłem chodzić do kasyn i przyglądać się stołom do ruletki" - wspomina w wywiadzie dla urugwajskiego El Pais w przekonaniu, że niektóre liczby pojawiają się częściej niż inne". 

Pelayo obliczył, że jeśli na idealnie działającym kole ruletki znajduje się 5000 obrotów, każda liczba powinna pojawić się około 135 razy. Obserwując stoły do ruletki zauważył, że niektóre numery pojawiają się aż 170 razy.

Co ciekawe, w badania te zaangażował on także całą swoją rodzinę. Jego częste wizyty w kasynie zaczęły bowiem wzbudzać podejrzenia ochrony obiektów, które regularnie odwiedzał.

Od obserwacji po praktykę

Zbieranie danych Gonzalo zakończył opracowaniem programu komputerowego, który miał typować najbardziej prawdopodobne liczby. A wszystko to działo się jeszcze w latach 80., gdy komputery dopiero zyskiwały na popularności. Natomiast w 1991 roku Pelayo przetestował swoją wiedzę w praktyce.

 

Wkrótce potem zaczął on wygrywać, co dodało mu pewności siebie i zachęciło do gry w stołecznym kasynie Gran Madrid. Na tym jednak nie skończyły się jego podboje. Wymyślony przez niego system sprawdził się też w kasynach w:

● Holandii,

● Australii,

● USA,

● Austrii.

W sumie rodzina Pelayo na ruletce zarobiła prawie 3 miliony dolarów. Wkrótce potem Gonzalo zaczął wdrażać swoją teorię do stosowania na innych grach, a szczególnie upodobał sobie pokera. 

Jego wysiłki zostały zauważone, ponieważ został on trenerem hiszpańskiego pokerzysty Juana Carlosa Mortensena. W 2001 roku jego uczeń zwyciężył główny turniej światowej serii pokera.

"Pieniądze szczęścia nie dają"

Tymi właśnie słowami Gonzalo podsumowuje swoje wyczyny w kasynach na całym świecie. Jak również sam podkreśla, jego największą dumą nie są pieniądze, a rodzina, z którą dokończył ten projekt. To właśnie dzięki nim udało mu sie zebrać wszystkie potrzebne do badań dane. 

 

Od wydania książki w 2003 roku, w której wyjaśnił działanie stworzonego systemu, Pelayo przebywa na emeryturze. Jego historia zainspirowała jednak wielu reżyserów i cenarzystów. Jego biografia została wykorzystana do nakręcenia filmu dokumentalnego "Hacking Las Vegas: An Assault on Roulette". Z kolei w 2012 roku powstał film "Roulette Kings”, którego fabuła opowiada o wyczynach rodziny Pelayo w największych kasynach świata.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.