Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
wtorek, 3 grudnia 2024 17:38
Reklama

Tramwajowe korki na Broniewskiego

Od jakiegoś czasu docierały do nas sygnały o wydłużającym się czasie przejazdu tramwajów na ulicy Broniewskiego na wysokości Trasy AK. Potwierdzamy: korki są. Winne okazują się algorytmy zarządzania sygnalizacją świetlną.

 W tym artykule przeczytasz o:

  • tramwajowych korkach na Broniewskiego
  • niesprzyjającym algorytmie sterowania sygnalizacją
  • co da się zrobić

Ulicą Broniewskiego na Żoliborzu i Bielanach kursują tramwaje aż czterech linii: 22, 28, 33 i 35Według rozkładu jazdy, odjazdy z newralgicznego, jak sią okazuje, przystanku Park Olszyna w kierunku centrum następują w godzinach szczytu co minutę lub dwie. Ale to tylko teoria. Tak się składa, że sam jeżdżę tamtędy od jakiegoś czasu niemal codziennie i szlag mnie trafia, bo niemal zawsze tworzą się w tym miejscu na torach spore korki. Tramwaje ustawiają się jeden za drugim i czekają, aż zwolni się miejsce na bardzo krótkiej rampie przystanku. A jak już się zwolni, to z kolei trzeba czekać na zielone światło. Efekt jest taki, że przejazd 500 metrowego odcinka potrafi zająć nawet 10 - 15 minut, a w godzinach szczytu, jak pisze "Gazeta Wyborcza" nawet 20! 

Rzecznik Tramwajów Warszawskich Maciej Dutkiewicz poinformował, że taka sytuacja wynika z algorytmu sterowania sygnalizacją świetlną, za który w tym akurat miejscu odpowiada nie miasto, ale Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Z tego mianowicie powodu, że linia tramwajowa przecina połączenia z trasą ekspresową S8 podlegającą właśnie zarządowi GDKiA.

Zabawne, że sama GDKiA dowiedziała się o problemie ponoć właśnie z publikacji stołecznej "Gazety Wyborczej", a rzeczniczka mazowieckiego oddziału Małgorzata Tarnowska, zapewniała, że sprawę załatwi naprawa awarii pętli indukcyjnej w torowisku. Nie załatwiła. Jest bodaj jeszcze gorzej! W pewnym sensie potwierdza to rzecznik Tramwajów Warszawskich. - Problem tkwi w algorytmie sterowania światłami na skrzyżowaniu ul. Broniewskiego i Trasy AK, który nie sprzyja ruchowi tramwajowemu - mówi Maciej Dutkiewicz "Gazecie Wyborczej". Jego zdaniem jednak wdrożenie zielonej fali na wszystkich skrzyżowaniach między Piaskami a pl. Grunwaldzkim skróciło przejazd z 10 do 9 minut, zaś wprowadzenie przy ul. Rudnickiego pełnego priorytetu dla tramwajów spowodowało płynny dojazd do Trasy AK. Przyznaje jednak, że w godzinach szczytu tramwaje mogą tam oczekiwać w dłuższej kolejce. Mediana wynosi zdaniem rzecznika TW 3,5 minuty. Mój zegarek pokazuje tymczasem, że rzadko jest to mniej niż 10 minut!

Maciej Dutkiewicz, choć stara się zmniejszyć rozmiar problemu, to jednak go dostrzega. Problem w tym, że zmiany w sterowaniu sygnalizacją na ul. Broniewskiego przy Trasie AK wymagają akceptacji GDDKiA. - Opracowaliśmy korektę, którą przedstawimy do oceny drogowcom. To kolejna próba zmiany algorytmu w sterowaniu przejazdami tramwajów na tym skrzyżowaniu - poinformował "Gazetę Wyborczą". Przyznaje też, że długość przystanku Park Olszyna przed Trasą AK jest niewystarczająca i rozważana jest możliwość tymczasowego wydłużenia platform. Kłopot w tym, że mogłoby się to jednak wiązać ze zmniejszeniem liczby pasów dla samochodów. Jak i kiedy da się ten tramwajowy korek w końcu odetkać nie wiadomo. Ja sam, zamiast się denerwować bez sensu, po prostu wysiadam przystanek wcześniej i idę sobie spacerkiem jeden przystanek i wsiadam z powrotem. W końcu ruch to zdrowie! A niesprzyjający algorytm sterowania sygnalizacją też można wykorzystać do promocji pieszych spacerów. Może tak urządzić w tym miejscu ścieżkę "pieszego pasażera" na pamiątkę słynnej sceny z "Misia" Stanisława Barei? 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ