W tym artykule przeczytasz o:
- planowanych remontach torowisk w Warszawie
- remontach na Żoliborzu i Bielanach
- planach na przyszły rok
Od tego roku, zgodnie z zapowiedziami Tramwajów Warszawskich, zwiększona zostanie intensywność remontów infrastruktury tramwajowej. W tym roku tramwajarze zaplanowali kompleksowy remont torów tramwajowych o łącznej długości ponad 5 km. Z kolei naprawy bieżące obejmą łącznie 15 km torów, a dodatkowo wymienionych zostanie 1,2 km szyn i 30 zwrotnic. Na tym nie koniec prac – do regeneracji szyn wytypowanych zostało 6 km, a szlifowanych będzie kolejne 15 km szyn. W planach na ten rok znalazły się: budowa platform przystankowych na ul. Obozowej tory dojazdowe do zajezdni Annopol, odwodnienie na Filtrowej, remonty na Waszyngtona, terminal końcowy tramwaju z Wilanowa oraz remont węzła torowego na skrzyżowaniu Okopowej i al. Solidarności. Na wymianę czeka także zwrotnica na Okopowej – przy rondzie Radosława. Na Żoliborzu w II kwartale tego roku zaplanowany został remont toru postojowego pętli przy stacji metra Marymont. Na Bielanach zaś wymiana rozjazdu i szyn na pętli metro Młociny. Natomiast w III kwartale prace prowadzone mają być na ulicy Broniewskiego: przy skrzyżowaniach z ulicami Galla Anonima, Matysiakówny oraz Aleją Armii Krajowej. Na Broniewskiego planowane są zamknięcia torowisk na dłuższy czas.
Tramwaje Warszawskie już podpisały umowę na opracowanie projektu modernizacji torów wzdłuż al. Jana Pawła II – między kinem Femina a Placem Grunwaldzkim. W tym roku gotowa będzie również dokumentacja potrzebna do modernizacji torów na ul. Słomińskiego. Prace zaplanowane są w przyszłym roku. A wkrótce tramwajarze podpiszą umowę na dokumentację potrzebną do naprawy wiaduktu przy Arkadii (między dawnym rondem Babka a pl. Grunwaldzkim). Wyeksploatowane torowisko przejdzie remont w pierwszym możliwym terminie w przyszłym roku. To jedna z najważniejszych tras w Warszawie. Tramwaje Warszawskie planowały, że odczekają na lepszą pogodę i wykonają doraźną naprawę torowiska. Niestety, jest ono w tak fatalnym stanie, że ruch musi zostać wyłączony na dłużej. - Na wiadukcie przeprowadziliśmy eksperymentalną próbę naprawy torowiska metodą iniekcji masy betonowej pod ciśnieniem. Na niektórych fragmentach dało to oczekiwany rezultat, ale na kilku nie jesteśmy w pełni zadowoleni z efektów. Zdecydowaliśmy się więc na utrzymanie czasowych ograniczeń prędkości do 10-20 km na godz. Ogłosimy przetarg na dokumentację projektową naprawy głównej torowiska na wiadukcie, tak, by móc ją przeprowadzić w 2025 r., w najwcześniejszym możliwym terminie. Do tego czasu będziemy prowadzić prace utrzymaniowe zapewniające ciągłość ruchu tramwajowego na tym odcinku - mówi Gazecie Stołecznej rzecznik Tramwajów Warszawskich Maciej Dutkiewicz.
Napisz komentarz
Komentarze