Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 15:05

Zderzenie Światopoglądów i Lokalnych Potrzeb: Ostatnie Dni Kampanii Samorządowej

Przed nami finisz kampanii samorządowej, łączącej politykę centralną z lokalnymi potrzebami. W wywiadzie z radną Warszawy Agnieszką Wyrwał, omawiamy jej spojrzenie na wyzwania miasta, znaczenie nadchodzących wyborów oraz jej plany na przyszłość, skupiające się na wsparciu przedsiębiorczości, rozwoju kulturalnym i infrastrukturalnym Warszawy.

Jesteśmy pod koniec kampanii samorządowej, a niektórzy mówią, że w środku maratonu wyborczego, który obejmuje wybory parlamentarne, do europarlamentu i wybory prezydenckie. Czy Twoim zdaniem polityka centralna zdominuje tę samorządową?

Uważam, że te wybory są swoistym połączeniem polityki centralnej i tej lokalnej, która powinna skupiać się wokół lokalnych potrzeb. Nie uciekniemy od tematu zderzenia dwóch światopoglądów, które jeden z moich znajomych i analityków życia politycznego, określa mianem zderzenia idei proeuropejskiej z antyeuropejską. Po części zgadzam się z tym określeniem i myślę, że 15 października, u wielu wyborców, silną motywacją do wzięcia udziału w wyborach, był właśnie strach przed Polexit. Jednocześnie jesteśmy w trakcie kampanii, która powinna skupiać się bardziej na kwestiach lokalnych inwestycji, programów pomocowych i rozwojowych na terenach naszych małych ojczyzn oraz prostej kalkulacji tego kto najlepiej zadba o nasze potrzeby na poziomie regionalnym. Warszawa jest bardzo symbolicznym miejscem w skali kraju i zawsze tak będzie, bo każda stolica, jest wizytówką całego kraju. Mamy kandydata na prezydenta Warszawy, który jest jednocześnie ważnym politykiem w skali kraju. To w naturalny sposób, łączy tę politykę centralną i samorządową, o czym wspomniałeś na wstępie. Dla mnie osobiście jest to kampania, w trakcie której, mogę pokazać swoje sukcesy ostatnich pięciu lat w roli radnej rady miasta i pokazać jak wiele udało się w tym czasie zrobić oraz jak wiele wyzwań jest przed nami.

Jesteś jedyną obecną radną w Radzie Miasta, wybraną z naszego okręgu, czyli obejmującego Żoliborz i Bielany. Czy to powoduje, że czujesz większą presję?

Nie nazwałabym tego presją, ale raczej poczuciem odpowiedzialności i zaszczytem. Każdy z radnych w Radzie Miasta, musi umieć połączyć myślenie o dobru miasta jako całości, ale jednocześnie jesteśmy silniej powiązani z mieszkańcami i dzielnicami z okręgów, które reprezentujemy i których mieszkańcy powierzyli nam to zadanie. Dlatego pełniąc funkcję przewodniczącej komisji Kultury i Promocji Miasta, zawsze staram się umiejętnie połączyć te dwa elementy.

Jeśli skupimy się na Żoliborzu, to czym możesz się pochwalić? Pamiętam Twoją kampanię, która prowadziłaś 5 lat temu i pamiętam jak przyciągnęłaś uwagę wielu ludzi. To była olbrzymia rzadkość, zobaczyć na listach wyborczych znaną projektantkę mody współpracującą z Magdą Gessler i jednocześnie sprawną przedsiębiorczynię z rynku prywatnego. To Cię wyróżniało.

Rzeczywiście byłam i ciągle jestem o to pytana. Przyszłam do tej naszej lokalnej polityki z nieco innego świata niż większość kandydatów. Zawsze uważałam, że jest to moja wartość dodana. Jak wiesz w tym obszarze nic się nie zmieniło. Cały czas prowadzę własną firmę i dlatego mogę patrzeć na nasze potrzeby, czyli przedsiębiorców, z perspektywy potrzeb i problemów samych zainteresowanych. Doskonale rozumiem jakich trudności przysporzył nam poprzedni rząd PiS i czego wymagamy od obecnego. To przenosi się naturalnie na moje działania w polityce samorządowej. Między innymi dlatego, wiem jak ważny jest rozwój naszej warszawskiej oferty wsparcia dla przedsiębiorców chociażby w sferze dostępu do darmowych szkoleń i warsztatów. Skupiając się na kwestii prowadzenia działalności gospodarczej musimy pamiętać o wsparciu dla przedsiębiorców w postaci ułatwień administracyjnych oraz pomocy dla naszych lokalnych start-upów. Wiem, że Warszawa może być stolicą nie tylko w sensie administracyjnym, ale również staje się nią w obszarze kulturowym i biznesowym.

Skoro poruszyłaś wątek kultury, to chciałbym zapytać o Twoje plany na przyszłość w tym obszarze oraz tematy, którymi możesz się pochwalić po 5 letniej kadencji.

To niezwykle długi wątek, ale postaram się go maksymalnie streścić. Rozmowę o kulturze, musimy obecnie zawsze zaczynać od świadomości szkód, jakie poczynił w tym obszarze jeszcze minister Gliński. Wszyscy sobie doskonale zdajemy sprawę z tego co się działo przez ostatnie 8 lat. Obsadzanie dyrektorów muzeów wg klucza ideologicznego, to jeden z takich najlepiej widocznych symboli słusznie minionej władzy. Następnie możemy długo mówić o kwestii finansowania “swoich” i ucinania dofinansowań dla niewygodnych twórców i instytucji kultury. To wszystko już na szczęście za nami, ale do dzisiaj widzę skutki tych działań. W Warszawie niezwykle dbamy o niezależność kultury isztuki oraz o odpowiednie wsparcie finasowe i i tutaj muszę się pochwalić, ponieważ przy moim wsparciu np. Fundusz Edukacji Kulturalnej zwiększył się trzykrotnie, zwiększyliśmy też znacząco środki na podwyżki dla pracowników instytucji kultury. W sferze inwestycyjnej i infrastrukturalnej wspomnę chociażby o nowym Domu Kultury, który powstał na Żoliborzu, a było to jedno z moich głównych zobowiązań względem mieszkańców w poprzednich wyborach. Z mojej inicjatywy i przy moim wsparciu, udało się znaleźć pieniądze na remont dachu w Forcie Sokolnickiego. Tych większych i mniejszych inwestycji było dużo, takich jak np. Miejsca Aktywności Lokalnej na Bielanach czy też Centrum Lokalne Żoliborza. Z informacji jakie otrzymuję od mieszkańców Żoliborza i Bielan, wynika, że były to inwestycje nie tylko wyczekiwane, ale również bardzo potrzebne. Tak samo jak inwestycje w infrastrukturę edukacyjną. Przecież szkoła i przedszkole przy ulicy Anny German, to obecnie jedna z perełek na mapie Warszawy i przy okazji jedno z moich kluczowych zobowiązań z poprzedniej kampanii. Cieszę się, że te ostatnie pięć lat mojej kadencji w radzie miasta, to czas rekordowych programów inwestycyjnych w oświatę. Jeśli mówimy o planach na przyszłość, to w moich zobowiązań na następną kadencję znajdziesz tematy takie jak: modernizacja obiektów OSiR Żoliborz, remont Fortu Sokolnickiego, budowa hali sportowej przy szkole podstawowej nr. 247, budowa nowego domu kultury na osiedlu Piaski, remont pływalni w zespole szkół elektronicznych czy też budowę trasy mostu Marii Skłodowskiej-Curie od węzła z trasą S7. Wyzwań jest wiele i to co mnie cieszy, to fakt, że mamy w Warszawie już bardzo dobrze wypracowane procedury, które to wszystko ułatwiają. Nic nie zastąpi doświadczenia i chęci do pracy. Jednego i drugiego mi nie brakuje na tym etapie i czuję jakbym była dopiero na początku swojej drogi w roli radnej Warszawy.

Mówiąc o różnych etapach rozwoju, zapytam od razu o tematy wsparcia dla młodych małżeństw. Wiem, że zawsze mocno angażowałaś się w pomoc seniorom i osobom niepełnosprawnym, ale coraz częściej pojawiają się głosy o tym, że rząd zapominał o osobach młodych i tzw klasie średniej. To zarzut, który pojawiał się w trakcie ostatniej kampanii parlamentarnej i wydaje się, że jest to jedna z przyczyn porażki PiS w tych wyborach. Co pokazują badania i analizy segmentów wyborców i ich preferencji politycznych.

Rzeczywiście temat pomocy grupom zagrożonym bądź wręcz dotkniętym wykluczeniem społecznym, jest od zawsze moim celem samym w sobie. Robiłam to na długo zanim zostałam radną Warszawy i zawsze będę się tym zajmowała. Musimy wszyscy pamiętać, że świat jaki tworzymy dla dzisiejszych seniorów, będzie już jutro naszą teraźniejszością. Generalnie temat pomagania innym, to jedna z tych kwestii, które definiują nas jako ludzi. Słusznie zauważyłeś, że w wielu badaniach dokonuje się pewnej segmentacji grup wyborców. Wracając jednak do tematu młodych małżeństw, musimy jednak nauczyć się patrzeć bardziej holistycznie na takie zagadnienia. Na poziomie samorządu musimy zabezpieczyć temat infrastruktury przedszkolnej i szkolnej. To dzieje się cały czas ale moim zadaniem w najbliższej kadencji będzie rozszerzenie również oferty dla mam powracających do pracy po urlopie macierzyńskim, ułatwienie dostępu do pomocy psychologicznej dla dzieci i młodzieży, rewitalizacja terenów zielonych czy też zwiększenie bezpieczeństwa na placach zabaw dla dzieci. Te wszystkie elementy składają się na jeden spójny obraz. Czyli miasta przygotowanego i zapewniającego pomoc zarówno dla dzieci jak i ich rodziców. Zwiększenie oferty szkoleń i warsztatów w zakresie doradztwa zawodowego dla młodzieży, to jedno z zadań jakie przed sobą stawiam. Pomoc w wyborze ścieżki zawodowej oraz odpowiedniego kierunku studiów, to coś czego dawniej brakowało, a dzisiaj jest to konieczne w obliczu natłoku informacji i zwiększających się wymagań względem młodych ludzi.

Ten element natłoku informacji jest niezwykle ciekawy moim zdaniem. Od wielu lat, psychologowie ostrzegają o nadmiarze różnego rodzaju bodźców, jakie wpływają na nasze dzieci, ale i na nas dorosłych. Podobno jest to temat, który jest w jakimś sensie symbolem naszych czasów i wielkim zagrożeniem dla zdrowia psychicznego dla dużej części ludzi.

Niestety masz rację i wielokrotnie o tym mówiłam w przeróżnych wywiadach czy podczas bezpośrednich spotkań z mieszkańcami Warszawy. Moim zdaniem, jest pewne zadanie do wykonania również przez władze samorządowe, czyli również przeze mnie. Od początku mojej kończącej się już kadencji, współpracuję z dyrektorami teatrów, muzeów i domów kultury, nad zwiększeniem poziomu atrakcyjności naszej oferty i dopasowaniem jej do wymagań współczesnego świata. Cały czas powtarzam, że konkurujemy z wielkimi korporacjami, które wydają olbrzymie środki finansowe na to, żeby zatrzymać nas i nasze dzieci w domu, przed ekranem telewizora, komputera bądź telefonu komórkowego. Czasy się zmieniły od czasów mojej młodości i teraz świat kultury, konkuruje głównie z Tik Tokiem i innymi aplikacjami, które mają działanie silnie uzależniające. Oczywiście wszystko jest dla ludzi, ale musi być używane z pewnym umiarem. Nasza warszawska oferta kulturowa, musi zatem stale dopasowywać się do wymagań młodszego odbiorcy i zmieniać swoje systemy i metody promocji. W ten sposób walczymy o to, aby jak najwięcej osób wyszło ze swoich domów i odwiedziło wspólnie z skorzystało z naszej oferty. A jest ona coraz bogatsza i wiem, że coraz częściej zyskuje uznanie w oczach młodych rodziców. Szczególnie tutaj na Żoliborzu i Bielanach, gdzie nie ukrywam, mam nadzieję powstanie takie centrum kulturalne Warszawy. Jest to jeden z moich celów na najbliższe lata i dlatego kandyduję ponownie do rady miasta.

Twoją kandydaturę popierają osoby z różnych środowisk i to niekoniecznie kojarzonych z polityką. Michał Szczerba czy Aldona Machnowska-Góra wiceprezydentka Warszawy i Rafał Trzaskowski, to oczywiście twoi współpracownicy w samorządzie. Natomiast poparcie Magdy Gessler to postać, która nie kojarzy się z polityką.

Moim zdaniem cały czas obowiązuje zasada „wszystkie ręce na pokład”. Cieszy mnie kiedy moi znajomi i współpracownicy doceniają moją dotychczasową pracę w radzie miasta. Osoby z poza świata polityki zdają sobie sprawę z wagi tych wyborów i tak jak już mówiliśmy wielokrotnie, ten sukces z 15 października, nie może uśpić niczyjej czujności. Wybory samorządowe to po części druga runda pojedynków światopoglądów, a po części wybór gospodarzy naszych małych ojczyzn. Z Magdą przyjaźnimy się od wielu lat i dzielimy światopogląd w wielu kwestiach. To osoba wyjątkowa nie tylko pod względem kariery zawodowej, ale również bardzo aktywna społeczniczka, która jest świadoma sytuacji politycznej w kraju. Naszą rolą, czyli rolą radnych, jest sprawienie, żeby to zaangażowanie tysięcy osób, zostało zwieńczone w formie dobrego i sprawnego samorządu.

Czego Ci zatem życzyć na koniec naszej rozmowy?

Ja życzę nam wszystkim dużo uśmiechu i przede wszystkim zdrowia. Pokazaliśmy podczas wyborów parlamentarnych, że działając wspólnie, jesteśmy w stanie dokonać rzeczy wielkich. Teraz musimy być konsekwentni i wytrwali w naszych działaniach. Czego życzę sobie, tobie i wszystkim czytelnikom.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.