Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
wtorek, 3 grudnia 2024 18:45
Reklama

Nowa polityka transportowa Prezydenta czyli ostry skręt w lewo

W ciągu ostatnich lat następuje radykalna zmiana w polityce transportowej miasta. Zmiana która nie była zapowiadana przez Pana Prezydenta Trzaskowskiego w kampanii roku 2018, zmiana która nie ma jawnego przyzwolenia społecznego np. w referendum. Spróbujmy odpowiedzieć dlaczego tak radykalna zmiana polityki na tym etapie rozwoju Warszawy jest szkodliwa.

Proponowane rozwiązania, forsowane przez bliskie ideowo Prezydentowi tzw. ruchy miejskie są zwykle prostą kopią rozwiązań już wprowadzanych przez lewicę w wielu miastach Europy zachodniej, kopią nie uwzględniającą specyfiki takiego miasta jak Warszawa. Stolica, w ogromnym stopniu zniszczona podczas II wojny światowej, została odbudowana w zupełne innym kształcie przestrzennym niż miasto z 1939 roku, innym niż miasta o zachowanej ciągłości zabudowy. Nasze miasto jest bardzo rozległe przestrzenie, o stosunkowo niskiej gęstości zaludnienia i intensywności zabudowy. Drugą bardzo ważną różnicą w stosunku do większości dużych miast Europy jest stan rozwoju infrastruktury transportowej. Absolutnym standardem dla większych miast jest układ obwodnic, w tym śródmiejskich oraz rozbudowana sieć wydajnego transportu szynowego, oczywiście na czele z wieloma liniami metra. Nie można zatem stosować prostej kopii rozwiązań z innych dużych miast, nawet zakładając, że one przyniosły już gdzieś jakieś pozytywne efekty.

Przyjrzyjmy się pokrótce poszczególnym forsowanym rozwiązaniom. 

Pierwsze z nich to tzw. Strefa Tempo30 na 90 % powierzchni miasta (czyli ograniczenie prędkości ruchu pojazdów do 30 km/h na ogromnej większości powierzchni m.st. Warszawy). To pomysł pod hasłem „bezpieczeństwo” ale brak twardych danych potwierdzających tezę, że w tym projekcie chodzi właśnie o to bezpieczeństwo – nie ma raportów, które by potwierdzały, że na planowanych obszarach Strefy są istotne problemy z bezpieczeństwem. W proponowanym zakresie to po prostu kolejny projekt ideologiczny narzucany bez dyskusji ze środowiskami mającymi inny punkt widzenia. Taka powszechna strefa to ogromne koszty przebudowy ulic oraz na pewno spowolnienia ruchu czyli korki a zatem też większy smog bo auta na najniższych biegach generują najwięcej szkodliwych substancji.

Innym realizowanym pomysłem jest zwężanie kluczowych (z dużym ruchem i komunikacją miejską) ulic w Centrum Warszawy. To kolejny projekt ideologiczny pod hasłem „odzyskiwania przestrzeni dla ludzi” -  realnie to forma represji dla użytkowników aut – nie wjeżdżajcie do centrum. Projekt prowadzony bez kompleksowych analiz konsekwencji dla całego miasta. Zwężanie kluczowych ulic to oczywiście recepta na korki a zatem też większy smog w Warszawie. Pewny jest też dodatkowy koszt dla miasta związany z przebudową ulic. Szczególnie kuriozalny jest pomysł zwężania kluczowych węzłowych arterii jak Al. Jerozolimskie (jakoś w Paryżu aż tak nie chcą zwęzić np. Champs Elysee). 

Stopniowo następuje też w Warszawie likwidacja kolejnych miejsc parkingowych, w tym poza samym Centrum Warszawy bez powstawania w zamian nowych. Koalicja Obywatelska zapowiadała budowę sieci parkingów podziemnych ale to jak zwykle dla tej partii to tylko obietnice (obecnie budowany jest jeden parking podziemny przy Pl. Powstańców). Rozbudowana sieć parkingów w miastach Europy zach. to standard. Trzeba też pamiętać, że istotna część ruchu w ścisłym centrum to ruch w poszukiwaniu miejsc parkingowych – czyli też w efekcie większy smog.

No i wreszcie tzw. Strefa Czystego Transportu - czyli ograniczenie wjazdu do istotnej części miasta dla starszych aut. Według obecnych planów miasta już od połowy 2024 część obywateli posiadających stare diesle (czasowo z wyłączeniem mieszkańców Warszawy) nie mogłaby wjechać do dużego obszaru centralnych dzielnic miasta. Podzielam troskę o czyste powietrze ale nie możemy zgadzać się na wykluczenie komunikacyjne części osób, zwykle tych biedniejszych. Walczmy o czystsze powietrze przede wszystkim innymi metodami: likwidując kopciuchy, ograniczając wszechobecne korki na ulicach miasta (w czym nie pomoże wprowadzanie Strefy Temp 30, zwężanie kluczowych ulic i likwidowanie miejsc parkingowych), rozbudowując miejski system sterowania ruchem oraz komunikację publiczną na czele z nowymi liniami metra, w tym IV linią która przejdzie przez Bielany i Żoliborz. 

Reprezentuję w Warszawie jedyne ugrupowanie zdrowego rozsądku jeśli chodzi o politykę transportową –  ona nie powinna być skierowana przeciw komuś (jak np. użytkownicy aut) - musi być zrównoważona – uwzględniać interesy wszystkich użytkowników przestrzeni – komunikację publiczną, auta, rowery i pieszych. 

Czy chcemy takiego skrętu w lewo – jeżeli tak to już lepiej wybrać oryginał tej polityki czyli lewicę niż urzędującego Prezydenta z bezideowej partii władzy, która w trakcie już prawie 18 lat ciągłego rządzenia zabetonowała samorząd w Warszawie. Wybory samorządowe to nie ogólnopolska walka z kimś (np. z PiS) to walka o to w jakim mieście chcemy żyć.  

 

Materiał sponsorowany przez KWW Prawo i Sprawiedliwość 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Zalibusz 19.04.2024 14:35
Ja się nazywa ten kto pisał te bzdury? Widać że gościu mentalnie zatrzymał się w latach sześćdziesiątych XX wieku...

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ