W tym artykule przeczytasz o:
- planowanym na marzec przyśpieszeniu tramwajów w alei Jana Pawła II
- planach generalnego remontu wiaduktu i torowiska między rondem Radosława i placem Grunwaldzkim
O tym, że na wiadukcie w alei Jana Pawła II, który łączy rondo Radosława z placem Grunwaldzkim na odcinku 200 metrów wiszą jak bombki na choince tabliczki z ograniczeniami prędkości dla motorniczych i jedną z kluczowych tras miedzy Żoliborzem i Śródmieściem, a także Bielanami i Bemowem tramwaje poruszają się z prędkością 10, a najwyżej 20 km na godzinę niedawno pisaliśmy.
Tramwaje Warszawskie już wcześniej zapowiadały, że remont w tym miejscu mają ukończyć w pierwszym kwartale tego roku. Teraz rzecznik spółki zapowiada, że rozpoczęte przed zimą prace remontowe mają zostać ukończone w marcu. Po tych naprawach jest szansa, że tramwaje na wiadukcie będą osiągać "zawrotną" prędkość 30 km na godzinę. Nie będzie to jednak sytuacja docelowa, bo jak pisaliśmy spółka przygotowuje przetarg na projekt kompleksowego remontu torowiska między rondem Radosława i placem Grunwaldzkim. Najprawdopodobniej wyremontować trzeba będzie też sam wiadukt, a o zakresie tego remontu zadecydować mają badania techniczne. Kiedy ten generalny remont nastąpi, póki co nie wiadomo.
Wziąwszy pod uwagę polskie zamiłowanie do prowizorki i niewielkie środki na remonty torowisk, jakimi dysponują Tramwaje Warszawskie budujące nowe linie i zajezdnię na Annopolu, na remont generalny być może przyjdzie jeszcze jakiś czas poczekać. Tak jak na od kilkunastu lat zapowiadany w tym miejscu dodatkowy tor do skrętu w ulicę Broniewskiego. Cóż, cieszy choć tyle, że od marca tramwaje mają nad Aleją Jana Pawła II pojechać szybciej.
Napisz komentarz
Komentarze