W tym artykule przeczytasz o:
- ograniczeniach prędkości dla tramwajów w alei Jana Pawła II
- planowanym remoncie, który ma niebawem poprawić sytuację
Na wiadukcie w alei Jana Pawła II, który łączy rondo Radosława z placem Grunwaldzkim na odcinku niespełna 200 metrów wiszą jak bombki na choince tabliczki z ograniczeniami prędkości dla motorniczych. Jedną z kluczowych tras miedzy Żoliborzem i Śródmieściem, a także Bielanami i Bemowem tramwaje poruszają się z prędkością 10, a najwyżej 20 km na godzinę. Zarząd Transportu Miejskiego zmienił rozkłady jazdy kursujących tędy sześciu linii tramwajowych wydłużając czas przejazdu.
Pisaliśmy o tym problemie w listopadzie.
Tramwaje Warszawskie zapowiadały, że zajmą się wymianą podbudowy, podkładów i szyn. Próba szybkiej naprawy podjęta w grudniu nie przyniosła poprawy. Tramwaje wciąż się ślimaczą, tyle, że ograniczenia obowiązują na krótszym odcinku.
Takich spowolnień jak na Żoliborzu jest w Warszawie coraz więcej, a cała sytuacja związana jest z coraz mniejszą liczbą remontów wyprzedzających na torowiskach. Tramwaje Warszawskie budują nowe linie, powstaje zajezdnia na Annopolu i choć budowa planowanych tras się opóźnia i tak brakuje pieniędzy na bieżące remonty. Tory naprawiane są miejscowo. Na Żoliborzu np. wyremontowano torowisko na placu Grunwaldzkim, co owszem upłynniło przejazd przez sam plac, ale nie poprawiło znacząco sytuacji na wiadukcie w alei Jana Pawła II.
Na szczęście i tutaj sytuacja ma się niebawem poprawić. Rzecznik Tramwajów Warszawskich Maciej Dutkiewicz zapowiada: - Ograniczenie prędkości obejmuje teraz krótszy odcinek niż w grudniu. To efekt zakończenia prac remontowych przy pl. Grunwaldzkim. Na wiadukcie prędkość została obniżona ze względu na remont, który zaczął się pod koniec zeszłego roku, ale musiał zostać przerwany. Zakończenie planujemy w pierwszym kwartale tego roku. Czekamy na lepszą pogodę, żeby wprowadzić beton w miejscach, gdzie obniżyły się tory.
Jednocześnie spółka przygotowuje przetarg na projekt kompleksowego remontu torowiska między rondem Radosława, a dawniej Babka i placem Grunwaldzkim. Nawiasem mówiąc od kilkunastu lat tramwajarze zapowiadają, że w tym miejscu powstanie dodatkowy tor do skrętu w ulicę Broniewskiego. Czy i kiedy powstanie póki co nie wiadomo.
Napisz komentarz
Komentarze