Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 23 listopada 2024 00:08

Wege Umami: Rozmowa z założycielką o cateringu roślinnym i ideach zdrowego życia

Rozmawiamy z założycielką restauracji Wege Umami Anną Lech o transformacji jej lokalu w innowacyjny catering roślinny. Dowiadujemy się z niego wielu praktycznych rozwiązań dotyczących kuchni wegańskiej i wegetariańskiej.
Wege Umami: Rozmowa z założycielką o cateringu roślinnym i ideach zdrowego życia

Źródło: Wege Umami

Mateusz Durlik: Jak narodził się pomysł na przekształcenie restauracji Wege Umami w catering?

Anna Lech: Tak naprawdę pomysł na to, żeby dostarczać Klientom pod drzwi smaczne i pełnowartościowe roślinne posiłki na cały dzień, powstał, kiedy restauracje jeszcze funkcjonowały. Naszymi gośćmi w większości były osoby, które świadomie podchodzą do swojej diety, a ja - siłą rzeczy - spędzałam z nimi bardzo dużo czasu i słuchałam, kiedy opowiadali o swoich potrzebach. Każdy chce być zdrowy i zdrowo jeść, to oczywiste. Ale nie zawsze jest to łatwe. Wiadomo, że przygotowanie zdrowego i smacznego wegańskiego czy wegetariańskiego posiłku (a do tego jeszcze np. bez glutenu) wymaga zaangażowania, namysłu i czasu, a tego często nam bardzo brakuje. W ten sposób, żeby nie trzeba było z braku czasu i pomysłu jeść - przepraszam za dosadność - byle czego, powstała idea, żeby każdy mógł zamówić sobie całodzienny catering od Wege Umami i faktycznie zadbać o siebie od środka.  

Mieliśmy sprawdzonych, kreatywnych Kucharzy z naszych restauracji, zaplecze w postaci kuchni produkcyjnej i mnóstwo entuzjazmu. Zaprosiliśmy do współpracy dietetyczkę Ulę Różalską i uruchomiliśmy dostawy posiłków na terenie Warszawy. Chwilę później, w odpowiedzi na prośby naszych Klientów, zorganizowaliśmy możliwość dowozu naszych diet na terenie Polski, tak że teraz karmimy też mieszkańców Trójmiasta, Poznania, Szczecina, Krakowa czy Białegostoku. Feedback jest niesamowity! 

 

MD: Możesz opowiedzieć więcej o filozofii Wege Umami i jakie wartości chcecie przekazywać poprzez wasze dania wegetariańskie i wegańskie?

AL: Odpowiadając poważnie: chcemy budować społeczność, która wspiera zdrowy i zrównoważony styl życia, równocześnie dbając o środowisko i dobrostan zwierząt.

Jako Wege Umami chcemy dawać ludziom zdrową alternatywę, jeśli chodzi o to, co jedzą.

Nie jest to pewnie moment, żeby opowiadać o tym, jakie szkody dla środowiska wiążą się z przemysłem mięsnym, ale zawsze można zachęcać do tego, żeby podejmować świadome decyzje i uwzględniać w nich także dobro naszej Planety.

Mnie osobiście zależy też na tym, żeby nie trzeba było wybierać między pysznie a zdrowo. To jest dla mnie istotne. Wielu osobom dania wegetariańskie, a wegańskie to już w ogóle, wciąż jeszcze kojarzą się z rozciapcianym czymś bez smaku, czym próbuje się zapchać żołądki. W naszych restauracjach Wege Umami skutecznie pokazaliśmy, że tak nie jest. Nasze posiłki w cateringu codziennie udowadniają, że kuchnia roślinna jest pyszna, zróżnicowana i… kochana.

Jeszcze kwestia opakowań, bo to też ważne. Zaczynając przygodę z cateringiem całodziennym, marzyłam o dostarczaniu go w słoikach na wymianę. Tak właśnie zaczynaliśmy - samo dobro w słoikach. Ale wiesz, co się okazało? Niestety system SANEPiD-owski kompletnie uniemożliwia takie rozwiązanie. Temat rzeka. Tak więc po poszukiwaniach, drążeniu tematu, co zrobić, aby wszystko było najbardziej świadomie i eko, dania serwujemy z pojemnikach z bagassy, czyli trzciny cukrowej. Opakowania te wrzuca się do brązowych pojemników BIO lub bezpośrednio do kompostownika, rozkładają się po kilku tygodniach. Można? Można.


MD: W jaki sposób Wasza oferta cateringowa, zarówno catering całodzienny, jak i catering eventowy, dostosowuje się do różnych preferencji żywieniowych klientów?

AL: Jak już wcześniej powiedziałam - słuchamy naszych kientów i odpowiadamy na ich potrzeby.

Im więcej ograniczeń, wykluczeń lub preferencji, tym trudniej dobrać odpowiednią dietę, ale nie z nami. To nasza nisza, coś jak “powiedz, czego nie jesz, a my ci to damy”. I do tego jeszcze elegancko zbilansujemy i dowieziemy na czas” (śmiech).

Jest sześć diet eliminacyjnych Wege Umami, a opracowujemy kolejne. Dzięki naszej dietetyczce mądrze “białkujemy” i żonglujemy mikro- i makroelementami, aby wszyscy byli zadowoleni, bez wzdęć, bez wysypek, bez tycia, w pełni sił i zdrowia.

 

MD: Dlaczego zdecydowaliście się na współpracę z dietetyczką przy tworzeniu menu cateringowego? Jakie korzyści to przynosi dla klientów?

AL: Dlaczego? Bo jesteśmy profesjonalni. Zapewniamy całodzienne wyżywienie, więc bierzemy opowiedzialność za to, jak się czują osoby, które karmimy. Zawsze dbaliśmy i dbamy o skład naszych potraw, kupujemy produkty u sprawdzonych dostawców, w ogóle nie używamy białego cukru. Wierzę, że jesteśmy tym, co jemy. Dzięki współpracy z Ulą https://www.zbilansowana.pl/), która precyzyjnie analizuje każdy jadłospis, wiem, że posiłki, które dostarczamy, są naprawdę zdrowe i mają odpowiednie makro.

 

Dlaczego zdecydowaliście się na eliminację cukru z waszych dań i skupienie się na produktach od lokalnych dostawców? Jakie są korzyści zdrowotne tego podejścia?

Eliminacja cukru z naszych dań ma na celu promowanie zdrowego stylu życia. Cukier w żadnej postaci nie jest zdrowy. Z zasady. W przetworzonych produktach, które kupujemy, i tak jest go tak dużo, że świadoma rezygnacja z niego wydaje się uzasadniona. Prawda? Cukier przyczynia się do powstawania wielu problemów zdrowotnych takich jak otyłość, cukrzyca, choroby serca, próchnica, a my chcemy dostarczać posiłki, które nie tylko doskonale smakują, ale również dobrze wpływają na zdrowie naszych Klientów. Kiedy jest mowa o zdrowym jedzeniu, o świadomym żywieniu, to nie ma tam miejsca na cukier.

Jeśli chodzi o wybór składników naszych dań, to odpowiedź jest bardzo naturalna: nie chcemy naszych Klientów karmić chemią. Produkty od lokalnych dostawców, dzięki naturalnym metodom uprawy, dostarczają więcej składników odżywczych. Są, krótko mówiąc, smaczniejsze i zdrowsze. Mamy też poczucie że przyczyniamy się do promowania idei zrównoważonego rozwoju, a poprzez skrócenie drogi transportu pomagamy zmniejszyć ślad węglowy.


Jakie są główne cechy Waszego cateringu eventowego i jak dostosowujecie się do różnych typów wydarzeń, od mniejszych spotkań domowych po większe eventy biznesowe?

Jeśli chodzi o catering eventowy, to w pełni dostosowujemy się do preferencji Klienta. W zeszłym roku zorganizowaliśmy trzy przyjęcia weselne WEGE. To była przygoda! Cudownie było później słuchać opinii tych wszystkich babć, cioć, wujków i dziadków, którzy mimo początkowego sceptycyzmu zajadali się naszymi roślinnymi potrawami (flaczki z boczniaków zrobiły furorę!).

Dostarczamy też boxy, dania i przekąski na plany zdjęciowe, mniejsze i większe spotkania biurowe czy domowe. Mamy takie ukochane Panie, które przywożą nam swoje brytfanki i półmiski, żeby ich goście myśleli, że to one to wszystko własnoręcznie przygotowały, i żeby mogły zbierać od nich komplementy! Czego można chcieć więcej? Dodam, choć to już pewnie nudne, że dania dostarczamy w opakowaniach biodegradowalnych lub w słoikach, które potem chętnie odbieramy. 

Większe eventy biznesowe są dla nas o tyle ważne, że możemy angażować się w tak zwane uroślinnianie większych grup osób, czyli gości i pracowników firm. Bardzo lubimy takie przedsięwzięcia. Współpracujemy na co dzień z firmą MUNIAK (https://muniak.pl), która pomimo tego, że działa w dość specyficznej (mam tu na myśli tradycyjne upodobania kulinarne) branży budowlanej, postanowiła co tydzień oferować swoim pracownikom roślinne lunche. CSR tej firmy jest na wysokim poziomie. Oby więcej takich polskich przedsiębiorców!

 

Co wyróżnia wasz sklep online, zwłaszcza pod względem dostępności i wygody dla klientów? Jakie produkty oferujecie w formie słoików i dlaczego uważacie, że są one idealne na dowolną okazję?

Nasze słoiki, czyli dania do odgrzania, zupy i smarowidła, można kupić jako dodatek do diety całodziennej lub po prostu zrobić zakupy z dostawą kurierską. Wiem, że część osób zamawiających catering w niepełnym wymiarze tygodniowym, dobiera sobie nasze frykasy i w ten sposób komponuje swoje jadłospisy. Uważam, że to wygodne. Jeśli akurat nie masz cateringu na jakiś dzień, to podgrzewasz sobie coś ze słoika et voilà :)

 

Czy planujecie rozwinięcie swojej oferty w przyszłości lub wprowadzenie nowych innowacyjnych elementów do kuchni wegetariańskiej i wegańskiej?

Tak! Już teraz mogę zdradzić, że jak to my, czyli przez żołądek, będziemy dbać o kobiety w wieku 40+. Od pewnego czasu rozmawiam z Prawdziwymi Autorytetami (nazwiska ujawnię wkrótce) o stworzeniu specjalnej diety tak, żeby jak najlepiej zająć się zdrowiem takich dziewczyn. Chcę budzić samoświadomość i kobiecą mądrość. Chcę jeść i karmić tak, żeby nasze życie było zdrowe i piękne w środku i na zewnątrz. Sama jestem tuż przed czterdziestką, jest to dla mnie osobiście ważny temat, dlatego zrobię co w mojej mocy, żeby upływ czasu nie odbierał nam witalności i radości życia.

 

Jakie cele i wartości chcecie przekazywać swoim klientom poprzez Wege Umami, zarówno w kontekście zdrowego odżywiania, jak i dbałości o środowisko?

Chciałabym, aby każdy, kto choć raz zjadł coś, co wyszło z kuchni Wege Umami, poczuł się dumny, że dzięki temu został ambasadorem naszej Planety. Może to brzmi górnolotnie, ale tak jest. Wielkie rzeczy są sumą małych codziennych wyborów. Każde, nawet najdrobniejsze działanie z dobrą intencją ma sens.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

PL 24.01.2024 23:07
Tak trzymać

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

pochmurnie

Temperatura: -1°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1005 hPa
Wiatr: 32 km/h