Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 19:56

Skwer Krasińskiego: budowa ruszyła!

Rozpoczęła się budowa Skweru Krasińskiego na Żoliborzu! W pasie drogowym wzdłuż ul. Krasińskiego powstaną alejki między górkami z nasadzeniami, zróżnicowana zieleń oraz strefa zabawy dla dzieci. Przebudowa będzie realizowana etapami.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • jak będzie wyglądał Skwer Krasińskiego,
  • w jaki sposób będą przebiegały prace.

Na skwerze Krasińskiego będzie można podziwiać m.in ponad 100 drzew oraz rozmaitą roślinność niską. Powstały plany nasadzenia kilkudziesięciu tysięcy roślin – krzewów, bylin oraz roślin cebulowych. Na skwerze pojawią się również kolorowe łąki i pnącza oraz trawy ozdobne. Pojawią się nowe alejki między trejażami. Będzie można zaznać odpoczynku, usiąść na ławkach czy zagrać w warcaby przy stoliku do gier. Dla dzieci powstanie specjalna strefa zabaw.

Plan skweru. Źródło: Katarzyna Łowicka

W obszarze ul. Z. Krasińskiego między ul. W. Broniewskiego a ul. Powązkowską, znanym jako „Skwer Krasińskiego”, planuje się rozbudowę infrastruktury przyjaznej rowerzystom i spacerowiczom. Projekt obejmuje dedykowaną ścieżkę rowerową (nie uwzględniono na nią środków na tym etapie realizacji), nowe ciągi dla pieszych oraz odpowiednie oświetlenie. Teren zostanie urozmaicony różnorodną topografią, w tym betonowymi murkami i pagórkami, dodatkowo zostaną dodane elementy małej architektury oraz dekoracyjna roślinność. Rozwiązania te wynikają ze zwycięskiego wniosku z budżetu partycypacyjnego o nazwie „Skwer Krasińskiego”, złożonego przez naszego redakcyjnego kolegę Mateusz Durlika. W celu zwiększenia bezpieczeństwa użytkowników, dokonano korekty położenia przejść dla pieszych oraz przystanków autobusowych przy skrzyżowaniu ul. Z. Krasińskiego i ul. Przasnyskiej. Ponadto, planowane są wyniesione przejazdy i przejścia dla pieszych.

Wizualizacja skweru. Źródło: Katarzyna Łowicka

Na obszarze Skweru Krasińskiego wprowadzane są unikalne elementy małej architektury zgodnie z indywidualnym projektem. W odcinku od ul. Przasnyskiej do ul. Elbląskiej zostaną zainstalowane drewniane pergole, siedziska w formie drewnianych ramp oraz tzw. „Pociąg”, który wizualnie odnosi się do historycznej bocznicy kolejowej, która niegdyś istniała w tym miejscu. W odcinku od ul. Anny German do ul. Przasnyskiej pojawią się drewniane trejaże, które dodadzą charakteru tej przestrzeni.

Harmonogram inwestycji

Inwestycja będzie realizowana etapami, dlatego projekt budowy skweru podzielono na 4 odcinki:

  • odcinek nr 1: od ul. Broniewskiego do ul. A. German
  • odcinek nr 2: od ul. A. German do ul. Przasnyskiej,
  • odcinki 3 i 4: od ul. Przasnyskiej do ulicy dojazdowej przy ul. Krasińskiego 69.

Jako pierwsze zrealizowane zostaną prace budowlane i nasadzenia na początkowym odcinku skweru. Ta część ma zakończyć się w IV kwartale 2024 r. W tym samym czasie wybudowane zostaną odcinki nr 2 i 3. Podpisana została umowa z wykonawcą na 4,1 mln zł. W dalszym etapie mamy zamiar wykonać nasadzenia na 2. i 3. odcinku oraz zrealizować odcinek nr 4. Inwestycja realizowana jest w ramach projektu z budżetu obywatelskiego.

Wykonawcy projektu

Za prace budowlane odpowiada Akg Architektura Krajobrazu. Projekt i wizualizacje przygotowała firma Proinwestycja Katarzyna Łowicka.

Firma PROINWESTYCJA Łowicka Katarzyna istnieje od 2006 roku i specjalizuje się w projektowaniu terenów zieleni oraz przestrzeni publicznych. Oferuje usługi związane z konsultacjami społecznymi, nadzorami inwestorskimi, doradztwem w rozwiązywaniu konfliktów inwestycyjnych oraz działaniami informacyjnymi i promocyjnymi dotyczącymi inwestycji.

Zespół:

  • Katarzyna Łowicka – architektura krajobrazu, urbanistyka, koordynacja;
  • Paweł Batóg – drogi;
  • Arkadiusz Depta – drogi;
  • Łukasz Tomaszewski – elektryka;
  • Krzysztof Taranek – elektryka;
  • Paweł Sikorski – elektryka;
  • Dominik Tyborowski – architektura krajobrazu, wizualizacje;
  • Tomasz Birezowski – architektura, wizualizacje;
  • Jerzy Klimowicz – konstrukcje;
  • Adam Grodzki - przedmiary i kosztorysy.

Skwer Krasińskiego - geneza pomysłu

Zieleniec linearny śladami dawnej bocznicy kolejowej był projektem Budżetu Partycypacyjnego na rok 2017. Zagłosowało na niego 1029 osób. Katarzyna Łowicka, zgłaszająca projekt uzasadniła to niedostateczną ilością miejsc zielonych na terenie budujących się osiedli na Żoliborzu Południowym.

Mimo wygranej, zieleniec wzbudził wówczas mieszane uczucia. Niektórzy nie byli zadowoleni z faktu, że dzielnica została pozbawiona dwóch dużych parkingów. Zainteresowanie tamtą okolicą jednak nie spadło. Mieszkanki i mieszkańcy Żoliborza poszli o krok dalej i wybrali budowę Skweru Krasińskiego w Budżecie Partycypacyjnym na rok 2018. Jego budowa wystartowała jednak dopiero teraz, gdyż przetarg zakończył się w lutym.

Dlaczego projektanci zdecydowali się rozebrać podkłady kolejowe? Po pierwsze, ich pozostawienie utrudniałoby poruszanie się osobom na wózkach. Po drugie, olej kreozotowy, substancja używana niegdyś do impregnacji drewna, ma toksyczne właściwości.

Przeczytaj również: Ranking dzielnic Warszawy. Gdzie żyje się najlepiej?

Najszczęśliwsze aspekty życia w Warszawie oraz poziom zadowolenia mieszkańców zostały przeanalizowane w raporcie “Szczęśliwy Dom. Dzielnica różnorodnych potrzeb”, powstałym we współpracy między ThinkCo i Otodom. Wyniki badania ukazują, że większość mieszkańców stolicy odczuwa satysfakcję z życia w tym mieście.

Skwer_Krasinskiego_plan_www-loowicka-pl-785x499-1

Skwer_Krasinskiego_plan_www-loowicka-pl-785x499-1

skwer_krasinskiego2

skwer_krasinskiego2

wizualizacjaskweru

wizualizacjaskweru

wizualizacjaskweru (1)

wizualizacjaskweru (1)


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.