Zmiany obejmą również plac Grunwaldzki i rondo Radosława, gdzie pojawią się dodatkowe tory, dzięki którym podróż tramwajem ma stać się szybsza.
W tym artykule przeczytasz m.in.:
- o tym kto skorzysta na zmianach,
- jaki zakres będą obejmowały prace.
Jedna z głównych arterii Warszawy doczeka się przebudowy. Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na wykonanie projektu nowej odsłony al. Jana Pawła II.
Planowana inwestycja oznacza również zmiany na Żoliborzu, a konkretnie na placu Grunwaldzkim, gdzie mają powstać dodatkowe tory dla tramwajów jadących z kierunku ronda Radosława i skręcających w ulicę Broniewskiego. Budowa tych torów ma zwiększyć przepustowość skrzyżowania, co z kolei ma przyczynić się do skrócenia czasu przejazdu tramwaju.
Dodatkowe tory pojawią się również przy wlocie na rondo Radosława od strony Żoliborza. pojawi się trzeci peron tramwajowy dla tramwajów jadących z Żoliborza w kierunku Okopowej. Dodatkowy tor pozwoli tramwajom jadącym z Okopowej skręcić w al. Jana Pawła II, która ma się zmienić w największym stopniu. Przede wszystkim zwężona zostanie jezdnia.
Zmiany dla rowerzystów
Tłuczeń na torowiskach zastąpi zielony rozchodnik a dookoła pojawi się więcej zieleni. Aleja Jana Pawła II jest ważną arterią nie tylko dla kierowców, ale też dla rowerzystów z Żoliborza. Ścieżka rowerowa z kostki dziś jest w fatalnym stanie a do tego przebiega po jednej stronie, co sprawia, że co jakiś czas trzeba przejeżdżać na przeciwną stronę jezdni. Nowa wersja al. Jana Pawła II ma mieć ścieżki rowerowe po obu stronach, a przy skrzyżowaniach będą wyznaczone przejazdy i zjazdy w przecznice.
Zmiany na Jana Pawła II obejmą także poszerzenie przystanków – dzięki temu osoby z niepełnosprawnościami, seniorzy i opiekunowie z dziećmi w wózkach będą mogli wygodnie wsiąść do tramwaju. Będą one na tyle szerokie, że będzie możliwy na nich montaż wiat.
Cała inwestycja podzielona została na etapy, a prace planowane są na lata 2028-2029. Teraz Tramwaje Warszawskie szukają wykonawcy projektu pierwszego odcinka al. Jana Pawła II od al. Solidarności do ul. Dzikiej oraz ul. Stawki.
Drugi etap obejmuje rondo Zgrupowania AK „Radosław”, a trzeci al. Jana Pawła II na odcinku od ronda do placu Grunwaldzkiego.
Przeczytaj również: Tramwajem przez most Krasińskiego i metrem z placu Grunwaldzkiego
Przedstawiony schemat linii metra robi wrażenie i rozbudza wyobraźnie. Największą uwagę przyciąga IV linia metra łącząca ze Śródmieściem peryferyjne dzielnice Warszawy, stanowiąca drugą nitkę z północy na południe i odciążenie dla zatłoczonej dziś pierwszej linii. Od południa rozpoczynająca się w Wilanowie zaś od północy na Tarchominie poprowadzona przez Bielany i Żoliborz, a konkretnie Marymont oraz plac Grunwaldzki. Dalej, metro tą trasą odjedzie w kierunku ronda Radosława na Służewiec.
Napisz komentarz
Komentarze