Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 30 października 2024 16:33

Zielone torowiska, węższa jezdnia i więcej torów w alei Jana Pawła II

Zmiany obejmą również plac Grunwaldzki i rondo Radosława, gdzie pojawią się dodatkowe tory, dzięki którym podróż tramwajem ma stać się szybsza.

W tym artykule przeczytasz m.in.:

  • o tym kto skorzysta na zmianach,
  • jaki zakres będą obejmowały prace.

Jedna z głównych arterii Warszawy doczeka się przebudowy. Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na wykonanie projektu nowej odsłony al. Jana Pawła II.

Planowana inwestycja oznacza również zmiany na Żoliborzu, a konkretnie na placu Grunwaldzkim, gdzie mają powstać dodatkowe tory dla tramwajów jadących z kierunku ronda Radosława i skręcających w ulicę Broniewskiego. Budowa tych torów ma zwiększyć przepustowość skrzyżowania, co z kolei ma przyczynić się do skrócenia czasu przejazdu tramwaju.

Dodatkowe tory pojawią się również przy wlocie na rondo Radosława od strony Żoliborza. pojawi się trzeci peron tramwajowy dla tramwajów jadących z Żoliborza w kierunku Okopowej. Dodatkowy tor pozwoli tramwajom jadącym z Okopowej skręcić w al. Jana Pawła II, która ma się zmienić w największym stopniu. Przede wszystkim zwężona zostanie jezdnia.

Zmiany dla rowerzystów

Tłuczeń na torowiskach zastąpi zielony rozchodnik a dookoła pojawi się więcej zieleni. Aleja Jana Pawła II jest ważną arterią nie tylko dla kierowców, ale też dla rowerzystów z Żoliborza. Ścieżka rowerowa z kostki dziś jest w fatalnym stanie a do tego przebiega po jednej stronie, co sprawia, że co jakiś czas trzeba przejeżdżać na przeciwną stronę jezdni. Nowa wersja al. Jana Pawła II ma mieć ścieżki rowerowe po obu stronach, a przy skrzyżowaniach będą wyznaczone przejazdy i zjazdy w przecznice.

Zmiany na Jana Pawła II obejmą także poszerzenie przystanków – dzięki temu osoby z niepełnosprawnościami, seniorzy i opiekunowie z dziećmi w wózkach będą mogli wygodnie wsiąść do tramwaju. Będą one na tyle szerokie, że będzie możliwy na nich montaż wiat.

Cała inwestycja podzielona została na etapy, a prace planowane są na lata 2028-2029. Teraz Tramwaje Warszawskie szukają wykonawcy projektu pierwszego odcinka al. Jana Pawła II od al. Solidarności do ul. Dzikiej oraz ul. Stawki.

Drugi etap obejmuje rondo Zgrupowania AK „Radosław”, a trzeci al. Jana Pawła II na odcinku od ronda do placu Grunwaldzkiego.

Przeczytaj również: Tramwajem przez most Krasińskiego i metrem z placu Grunwaldzkiego

Przedstawiony schemat linii metra robi wrażenie i rozbudza wyobraźnie. Największą uwagę przyciąga IV linia metra łącząca ze Śródmieściem peryferyjne dzielnice Warszawy, stanowiąca drugą nitkę z północy na południe i odciążenie dla zatłoczonej dziś pierwszej linii. Od południa rozpoczynająca się w Wilanowie zaś od północy na Tarchominie poprowadzona przez Bielany i Żoliborz, a konkretnie Marymont oraz plac Grunwaldzki. Dalej, metro tą trasą odjedzie w kierunku ronda Radosława na Służewiec.

plac-grunwaldzki

plac-grunwaldzki

plac sm

plac sm


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

PRZECZYTAJ
zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 13°CMiasto: Warszawa

Ciśnienie: 1021 hPa
Wiatr: 26 km/h