Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 01:32

Plac Inwalidów z gastronomią i miejscem do wspólnego spędzania czasu

Taki jest plan, by ożywić plac Inwalidów. Co na to miasto?

W tym artykule przeczytasz m.in.:

- o propozycji ożywienia placu Inwalidów,
- o tym, czego wymaga wprowadzenie zmian,
- czy są one możliwe w najbliższym czasie,
- o stanowisku miasta.

W tym roku przypada setna rocznica od wytyczenia placu Inwalidów w Warszawie, o czym przypominają w złożonej interpelacji Dorota Łoboda, radna Warszawy i Jolanta Zjawińska, radna Żoliborza. Ich zdaniem, teren ten potrzebuje pilnej rewitalizacji. "W chwili obecnej plac jest jedynie zaniedbanym przejściem tranzytowym, do przystanków komunikacji miejskiej. Jego ogromny potencjał pozostaje niewykorzystany" - stwierdzają w złożonej interpelacji.

Również w poprzednich latach radne składały interpelacje w tej sprawie, jednak bez rezultatu. Teraz apelują do prezydenta Warszawy, Rafała Trzaskowskiego, aby potraktował sprawę placu Inwalidów priorytetowo. Na liście postulatów znajduje się wykonanie projektu komunikacyjnego lub remontu istniejących ścieżek, ale także ustawienie ławek i elementów małej architektury, które zachęcają do spędzenia czasu w tej przestrzeni.

Zmiany bez wysokich kosztów

Radne podkreślają, że konieczne jest wprowadzenie zmian w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego dla placu Inwalidów, aby umożliwić umieszczenie na nim pawilonów kulturalno-gastronomicznych. "Plac Inwalidów jako jeden z nielicznych placów w Warszawie nie został zabetonowany i zurbanizowany. Z tego powodu jest wdzięcznym miejscem do realizacji tego założenia" - tłumaczą.

Zdaniem radnych, plac Inwalidów jest wyjątkowym miejscem, które nie wymaga znaczących ingerencji w dotychczasową przestrzeń, a jego rewitalizacja nie byłaby tak kosztowna jak rozbudowa placu Bankowego czy placu Wilsona.

Plac pod ścisłą ochroną

Wiceprezydent Warszawy, Michał Olszewski, w odpowiedzi na interpelację radnych, przedstawił plany dotyczące placu Inwalidów. Zaznaczył, że inwestycja w kompleksową przebudowę placu wymaga wprowadzenia do Wieloletniej Prognozy Finansowej miasta.

Plac Inwalidów objęty jest ochroną konserwatorską, co oznacza, że wszelkie zmiany wymagają pozwolenia Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. W 2020 roku Zarząd Zieleni Warszawy rozmawiał z MWKZ na temat układu zieleni i jej przebudowy oraz wymiany drzew. Niestety, stanowisko MWKZ było negatywne względem zmian obecnego układu nasadzeń.

Najpierw planem trzeba objąć całe miasto

Na Placu Inwalidów obowiązuje miejscowy plan dla Żoliborza Historycznego uchwalony w 2006 roku, który określa m.in. gdzie konkretnie mogą być świadczene usługi kulturalno-gastronomiczne. W przypadku placu możliwe jest to jedynie w obrębie terenu, na którym działa obecnie lecznica weterynaryjna oraz w dopuszczonym przez MPZP do realizacji w przejściu podziemnym pod placem. Jak zaznacza wiceprezydent Olszewski, realizacja takiego przejścia jest bardzo mało prawdopodobna ze względu na nieatrakcyjność i niefunkcjonalność takiego rozwiązania.

Wiceprezydent Olszewski nie wyklucza w przyszłości zmiany planu dla placu Inwalidów, jednakże będzie to proces czasochłonny, tak samo jak wytyczenie nowego planu. Prace nad placem Inwalidów nie mają ustalonego terminu rozpoczęcia, ponieważ priorytetem dla miasta są obszary, które nie mają jeszcze uchwalonego planu.

Przeczytaj również: Plac Inwalidów zostanie przy swojej nazwie

Zawrzało, zwłaszcza na Żoliborzu, po pierwszym posiedzeniu Warszawskiej Rady Kobiet. To za sprawą sugestii członkini WRK Izabeli Sopalskiej-Rybak, prezeski Fundacji Kulawa Warszawa, która zaproponowała zmianę nazwy Placu Inwalidów. “Zgadzam się z tym, że to nazwa obraźliwa dla osób z niepełnosprawnościami” – przyznała cytowana w komunikacie stołecznego ratusza przewodnicząca Rady prof. prof. Małgorzata Fuszara, prawniczka i socjolożka. Zapowiedziała, że Rada będzie chciała doprowadzić do zmiany nazwy placu.

dji_fly_20230420_161426_946_1682329936829_photo_optimized

dji_fly_20230420_161426_946_1682329936829_photo_optimized

dji_fly_20230420_161514_948_1682329929686_photo_optimized

dji_fly_20230420_161514_948_1682329929686_photo_optimized

dji_fly_20230420_161254_944_1682329941458_photo_optimized

dji_fly_20230420_161254_944_1682329941458_photo_optimized

dji_fly_20230420_161848_954_1682329900638_photo_optimized

dji_fly_20230420_161848_954_1682329900638_photo_optimized

IMG_7138

IMG_7138

IMG_7142

IMG_7142

IMG_7146

IMG_7146

IMG_7141

IMG_7141

IMG_7147

IMG_7147


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ