Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
wtorek, 3 grudnia 2024 17:48
Reklama

Żoliborski Chór Kameralny, zespół TheTonacja i soliści Filharmonii Narodowej zagrali w Kinie Elektronik

W niedzielę 5 lutego mieszkańcy Żoliborza wysłuchali koncertu muzyki klasycznej i filmowej. Na scenie wystąpił Żoliborski Chór Kameralny, zespół instrumentalny TheTonacja oraz soliści Filharmonii Narodowej. To wydarzenie inaugurujące obchody 100. rocznicy urodzin Aliny Janowskiej.

Z okazji ogłoszenia przez Dzielnicę Żoliborz 2023 rokiem Aliny Janowskiej, ten rok będzie obfitował w obchody upamiętniające setną rocznicę urodzin wybitnej żoliborzanki. Pierwszym z takich wydarzeń był koncert w Kinie Elektronik, łączący muzykę klasyczną i film - Alina Janowska była bowiem aktorką uwielbiającą muzykę klasyczną.

Kilka zespołów stworzyło piękną całość

Wydarzenie było podzielone na dwie części - najpierw dziesięcioosobowy Żoliborski Chór Kameralny, przy akompaniamencie pozytywu, wykonał utwory muzyki filmowej z projektu „Adiemus", współczesnego kompozytora Karla Jenkinsa. W drugiej części włączyli się także soliści Filharmonii Narodowej: Marta Czarkowska (sopran), Anna Fijałkowska (alt), Andrzej Marusiak (tenor) i Krzysztof Chalimoniuk (bas-baryton). Muzykę wygrywał zespół TheTonacja (kwintet smyczkowy i pozytyw). Wszyscy razem, pod kierownictwem dyrygenta Daniela Synowca, wykonali Missa Brevis B-dur KV 275 Wolfganga Amadeusza Mozarta.

Jak zdradził nam dyrygent Daniel Synowiec, choć chór przygotowywał się do występu od września, wspólne próby były jedynie 3. Co w takim razie jest kluczem do sukcesu, aby stworzyć takie wydarzenie i połączyć kilka grup w całość? - Trzeba po prostu szukać i znajdować pasjonatów, ludzi, którzy kochają to robić i poświęcili temu swoje życie. Potem droga jest już prosta - wyjaśnił.

Koncert był też okazją do spotkań starych znajomych, o czym opowiedziała nam Joanna Gręziak, grająca na skrzypcach w zespole TheTonacja: - Z dyrygentem Danielem Synowcem znam się wiele lat i wiem, że jest to świetny muzyk i dyrygent. Chóru Żoliborskiego wcześniej nie znaliśmy, ale także okazało się, że mamy tam kilku znajomych. Dzięki temu współpraca przebiegła bardzo sprawnie. Dodatkowo, połowa składu Żoliborskiego Chóru Kameralnego, śpiewała razem już jako studenci i członkowie Chóru Uniwersytetu Warszawskiego 25 lat temu.

Wydarzenie od mieszkańców dla mieszkańców

Koncert zainicjowany przez mieszkańców i w ich wykonaniu, a dodatkowo kierowany do żoliborzan, jest idealnym przykładem zaangażowania lokalnej społeczności Żoliborza. - Wszystko przebiegło sprawnie, bez żadnych problemów. Najbardziej cieszę się z liczby widzów. Zapełniliśmy prawie 400-osobową salę w Kinie Elektronik - mówiła Maria Janiak, inicjatorka koncertu i jedna z osób tworzących Żoliborski Chór Kameralny.

Koncert w Kinie Elektronik był w pełni otwarty dla publiczności. Wstęp był bezpłatny, a koszty artystyczne, techniczne i promocyjne zostały pokryte przez formalnego opiekuna inicjatywy sąsiedzkiej i organizatora koncertu - Fulltura – Stowarzyszenie Form Twórczych, w ramach upowszechniania rezultatów projektu Erasmus+ „Śpiewanie w chórze jako metoda nieformalnej edukacji międzypokoleniowej", w którym brał udział Żoliborski Chór Sąsiedzki.

Żoliborski Chór Kameralny ma plany na kolejne koncerty. Można do nich dołączyć

Maria Janiak opowiedziała nam także o przyszłych planach Chóru: - Teraz będziemy chwilę odpoczywać, ale po feriach będziemy ogłaszać się na grupie "Żoliborski Chór - inicjatywa sąsiedzka" na Facebooku. Szykujemy niespodziankę, coś bardziej współczesnego i na dużo większy skład.

Do Chóru może dołączyć każdy. - Zapraszamy osoby chcące śpiewać, jednak o składzie chóru na występy decyduje dyrygent. Sprawdza skalę głosu, czy czysto powtarza się dźwięki i ogólne predyspozycje do śpiewania. - zachęcała do zaangażowania się w lokalny chór Maria Janiak.

Rok Aliny Janowskiej. Kim była wybitna żoliborzanka?

Szeroka publiczność pamięta Alinę Janowską jako aktorkę teatralną, filmową i serialową. Żoliborzanie dodatkowo jako osobę bardzo aktywną społecznie. Zainicjowała m.in. powołanie „Małej filharmonii", żoliborskiej orkiestry przy Szkole Muzycznej im. Karola Szymanowskiego przy ul. Krasińskiego.

Alina Janowska z Żoliborzem związana była przez wiele lat. W latach 1966-1980 należała do zespołu Teatru Komedia, a w 1975 roku zamieszkała z mężem Wojciechem Zabłockim w zaprojektowanej przez niego willi przy ul. Kaniowskiej. W 1990 roku z sukcesem kandydowała w wyborach samorządowych z listy ŻKO „Solidarność”.  Na jednej z pierwszych sesji została wybrana przewodniczącą Rady Gminy Warszawa-Żoliborz. Była bardzo zaangażowanym samorządowcem i lokalnym społecznikiem. Brała aktywny udział w pracach gminy.

Przeczytaj również: Alina Janowska. Uczestniczka powstania, aktorka, działaczka społeczna i radna Żoliborza

Talent muzyczny i aktorski odziedziczyła po rodzicach, choć tylko jedno z nich kształciło się w tym kierunku i miało w swoim dorobku występy na scenie. Marcelina z Rymkiewiczów mimo wyjątkowego głosu, wykształcenia muzycznego zdobytego w Petersburgu oraz występów w Teatrze Nowości zrezygnowała z kariery na rzecz rodziny. Jej serce zdobył Stanisław Janowski będący z wykształcenia inżynierem agronomi. Biegle władał kilkoma językami obcymi. Para doczekała się dwójki dzieci: Aliny i Witolda.

IMG-4335

IMG-4335

IMG-4333

IMG-4333

IMG_2293

IMG_2293

IMG_2270

IMG_2270

IMG_2282

IMG_2282

IMG_2283

IMG_2283

IMG_2269

IMG_2269

IMG_2280

IMG_2280

IMG_2274

IMG_2274

IMG_2306

IMG_2306

IMG_2324

IMG_2324

IMG_2347

IMG_2347

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ