W tym roku drogowcy poprawili bezpieczeństwo na 30 przejściach dla pieszych na Żoliborzu. Większość prac odbyła się na ulicy Mickiewicza. „To ważne zwłaszcza jesienną i zimową porą, kiedy dni są bardzo krótkie” – podkreśla Zarząd Dróg Miejskich.
W tym artykule przeczytasz m.in. o:
- ile przejść dla pieszych doświetlono w tym roku,
- dlaczego bezpieczeństwo poprawiono akurat w tych lokalizacjach.
Na Żoliborzu z 30 przejść dla pieszych, na ulicy Mickiewicza doświetlono 28. W 2019 roku na zlecenie ZDM na Żoliborzu wykonano audyt przejść dla pieszych. Badanie wykonywane przez specjalistów i ich wyniki stały się podstawą do podejmowanie decyzji mających poprawić bezpieczeństwo pieszych.
Doświetlane przejścia dla pieszych na ulicy Mickiewicza w audycie wypadły źle. 5 „zebr” otrzymało ocenę 0, co oznacza: „bardzo wysokie ryzyko zdarzeń drogowych z udziałem niechronionych użytkowników ruchu drogowego z dużym ryzykiem skutku śmiertelnego.” Pozostałe przejścia, które w tym roku doświetlono, zarówno na Mickiewicza jak i na Krasińskiego, w rejonie Wybrzeża Gdańskiego wypadły niewiele lepiej otrzymując ocenę 1 lub 2.
Przeczytaj również: Audyt przejść dla pieszych. Ulica Mickiewicza wymaga zwężenia
Łącznie w tym roku w całym mieście jaśniej zrobiło się na 299 przejściach dla pieszych w 17 dzielnicach.
„Doświetlenie polega na zamontowaniu dodatkowych źródeł światła w rejonie przejścia dla pieszych. Ich zadaniem jest oświetlanie zebry i jej otoczenia, w tym dojścia do niej. Lampy są precyzyjnie nakierowywane na pasy, aby zapewniały jak najlepszą widoczność pieszych i jednocześnie nie oślepiały kierowców. W ustawianiu należytej barwy i kierunku strumienia światła pomaga nam zestaw najnowocześniejszych sprzętów z zakupionym rok temu najnowocześniejszym matrycowym miernikiem luminancji na czele” – informuje ZDM.
Tegoroczne prace przy doświetleniach zebr zakończyły się kilkanaście dni temu. W zależności od miejsca wiązały się z dwoma sposobami doświetlania przejść – poprzez instalację tzw. oświetlenia dodatkowego lub wymianę słupów jeden do jednego (wymianę latarni i opraw).
Węższa Mickiewicza
Doświetlenie przejść dla pieszych to wdrażanie już kolejnego zalecenia audytorów w sprawie ulicy Mickiewicza. W raporcie zalecano także rozważenie zmiany przekroju ulicy Mickiewicza na odcinku od placu Wilsona do Potockiej. W ramach wdrażania SPPN zdecydowano się zostawić jeden pas ruchu dla kierowców, oddając tym samym część jezdni rowerzystom i pod miejsca parkingowe.
Przeczytaj również: Rowerem po chodniku przez Mickiewicza. Jest krok by to zmienić
– Stanowisko samo w sobie jest pewną ideą i propozycją, wytyczeniem kierunku działania na przyszłość i poruszeniem jakiegoś problemu, który narósł przez wiele lat i czas najwyższy się tym zająć – mówiła podczas posiedzenia Joanna Tucholska, radna dzielnicy Żoliborz (KO). Przewodnicząca dzielnicowej komisji infrastruktury zaproponowała radnym dzielnicy podczas ostatniego posiedzenia, by przyjąć stanowisko w sprawie wykonania drogi rowerowej na odcinku ulicy Mickiewicza pomiędzy placem Wilsona a ulicą gen. Zajączka. Fragment ten jest rowerową luką, ponieważ właściwie z każdej strony placu Wilsona biegnie ścieżka rowerowa, która urywa się właśnie na drodze w kierunku Śródmieścia. Od strony centrum Warszawy droga dla rowerów kończy się wraz z wiaduktem przy Dworcu Gdańskim.
Napisz komentarz
Komentarze